-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: Tachine, Amanda R., Cabrera, Nolan L.
المصدر: AERA Open. Jan-Dec 2021 7(1).
Peer Reviewed: Y
Page Count: 13
Descriptors: Indigenous Populations, American Indian Students, Paying for College, Family Attitudes, Costs, Barriers, Student Financial Aid, Land Settlement, Educational Finance, Socioeconomic Influences, American Indian History, Poverty, Fear, Parent Financial Contribution
مصطلحات جغرافية: Arizona
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: Hailu, Meseret F., Tachine, Amanda R.
المصدر: Journal of Comparative and International Higher Education. 2021 13(3):20-42.
Peer Reviewed: Y
Page Count: 23
Descriptors: Indigenous Knowledge, African American Culture, Blacks, Higher Education, Indigenous Populations, Immigrants, Refugees, Cultural Influences, Sustainability, Political Issues, Racial Factors, Public Policy, Educational Policy, Minority Group Students, Land Settlement, Cultural Maintenance, Ethics, Racial Discrimination, Culturally Relevant Education, Scholarship
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Tachine, Amanda R., Patel, Pooja R., Daché, Amalia Z.
المصدر: International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE). 2022 35(5):496-509.
Peer Reviewed: Y
Page Count: 14
Descriptors: Federal Legislation, Private Financial Support, Group Unity, Educational Legislation, Land Grant Universities, Refugees, Social Justice, Public Policy, Foreign Countries, American Indians, History
Laws, Policies and Program Identifiers: Morrill Act 1862
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: Lopez, Jameson D., Tachine, Amanda R.
المصدر: Journal of College Student Development. Sep-Oct 2021 62(5):613-618.
Peer Reviewed: Y
Page Count: 6
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: Keene, Adrienne, Tachine, Amanda R., Nelson, Christine A.
المصدر: Journal Committed to Social Change on Race and Ethnicity (JCSCORE), 2017 Jan 01. 3(1), 43-76.
URL الوصول: https://www.jstor.org/stable/48644491
-
6دورية أكاديمية
المؤلفون: Tachine, Amanda R., Bird, Eliza Yellow, Cabrera, Nolan L.
المصدر: International Review of Qualitative Research, 2016 Oct 01. 9(3), 277-295.
URL الوصول: https://www.jstor.org/stable/26372209
-
7دورية أكاديمية
لا يتم عرض هذه النتيجة على الضيوف.
تسجيل الدخول للوصول الكامل. -
8دورية أكاديمية
Alternate Title: No hay futuro sin profesorado nativo y negro en la educación superior. (Spanish)
المؤلفون: Tachine, Amanda R., Hailu, Meseret F.
المصدر: Spanish Journal of Comparative Education / Revista Española de Educación Comparada; jul-dic2023, Issue 43, p88-101, 14p
مصطلحات موضوعية: HIGHER education, HIGHER education & state, UNIVERSITY faculty, POSTCOLONIAL literature, DECOLONIZATION, EDUCATION theory
الشركة/الكيان: NATIONAL Center for Education Statistics
-
9دورية أكاديمية
لا يتم عرض هذه النتيجة على الضيوف.
تسجيل الدخول للوصول الكامل. -
10دورية أكاديمية
لا يتم عرض هذه النتيجة على الضيوف.
تسجيل الدخول للوصول الكامل.