يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"جامعة الملك سعود (الرياض)"', وقت الاستعلام: 1.40s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: A suggested Guide for Elementary School Teacher to Integrate E-Learning in Teaching Art Education. (English)

    المصدر: Journal of Educational & Psychological Sciences; Oct2019, Vol. 3 Issue 24, p118-130, 13p

    Abstract (English): The objective of the study is to design a proposed guide for the primary stage teacher and to determine its validity from the point of view of the experts and specialists. The researcher followed the descriptive approach to answer the research questions: What is the proposed scenario for building a guide for the elementary teacher; ? What is the validity of the proposed guide for the teaching of art education for the sixth grade? The answer to the first question in the design of the researcher was a proposed guide for the primary stage teacher to integrate e-learning in the teaching of art education for the sixth grade. The answer to the second question was by presenting the proposed guide to experts and specialists. The majority of the judges' (34) arbitrators out of (40) arbitrators, which means that the evidence proposed by the researcher is valid for the teaching of art education for the sixth grade primary The research has reached a number of recommendations, the most important, H. To integrate e-learning into the teaching and learning of art education for the sixth grade of elementary school by primary school teachers and to expand the conversion of courses in art education to courses incorporating technology in teaching and learning. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): هدفت الدراسة إلى تصميم دليل مقترَح مِّة لمعل المرحلة الابتدائيَّة، والتعرُّف على مدى صلاحيته من وجهة نظر الخبراء والمتخصصين، واتبعت الباحثة المنهج الوصفي للإجابة عن أسئلة البحث، وهي: ما التصوُّر المقترح لبناء دليل مِّة لمعل المرحلة الابتدائيَّة؛ لدمج م ُّ التعل الإلكتروني في تدريس التربية الفنيَّة للصف السادس الابتدائي؟ وما مدى صلاحيَّة الدليل المقترح لتدريس مقرر التربية الفنيَّة للصف السادس الابتدائي؟ وتمثلت الإجابة عن السؤال الأول في تصميم الباحثة دليل مقترح مِّة لمعل المرحلة الابتدائيَّة لدمج م ُّ التعل الإلكتروني في تدريس التربية الفنيَّة للصف السادس الابتدائي، وجاءت الإجابة عن السؤال الثاني من خلال عرض الدليل المقترح على الخبراء والمتخصصين، وكانت غالبيَّة إجابات المحكمين نحو صلاحيَّة الدليل المقترح للتطبيق إيجابيَّة بنسبة 85 % بعدد ) 34 ( محكمًا من أصل ) 40 ( محكمًا، مما يعني أن الدليل المقترح من قبل الباحثة صالح للتطبيق في تدريس التربية الفنيَّة للصف السادس الابتدائي وقد خلص البحث إلى عدد من التوصيات، كان من أهمها، تطبيق دليل مِّة المعل المقترح لدمج م ُّ التعل الإلكتروني في تعليم وتعلم التربية الفنيَّة للصف السادس الابتدائي من قبل مِّات معل المرحلة الابتدائيَّة، والتوسع في تحويل المقررات الدراسية في التربية الفنية إلى مقررات تدمج التقنية في التعليم والتعلم. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Educational & Psychological Sciences is the property of Arab Journal of Sciences & Research Publishing (AJSRP) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)