يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.56s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The role of the Internet in marketing tourism at travel and tourism agencies in Aden governorate from the point of view of tourist employees. (English)

    المصدر: Finance & Business Economies Review; Dec2019, p44-70, 27p

    Abstract (English): The objective of this study is to define the role of the Internet in marketing tourism services at travel and tourism agencies by identifying the point of view of the study sample members regarding the marketing tourism (service, price, promotion, distribution, individuals, physical environment, service delivery) using the Internet. To achieve the study objectives, the researcher chose the analytical descriptive method. The researcher also prepared a survey tool to collect data from the study sample, who were selected using a comprehensive intentional method. Such sample comprised 39 workers employed by travel and tourism agencies in Aden governorate. SPSS was also used for data processing and analysis of sample members responses. The study concluded that the use of the Internet contributes significantly to marketing of tourism service provided by travel and tourism agencies in Aden. In light of the findings of the study, a number of recommendations have been made. The most important of these recommendations are: Taking advantage of technological developments to expand marketing of tourist services, providing electronic software and systems to protect customers, improving agencies’ material environment and creating websites for agencies and banks as a means to improve tourism service marketing. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): تهدف هذه الد ا رسة إلى معرفة دور الأنترنت في تسویق الخدمة السیاحیة في وكالات السفر والسیاحة، وذلك من خلال التعرف على وجهة نظر أف ا رد عینة الد ا رسة فیما یتعلق بتسویق الخدمة السیاحیة (الخدمة، السعر، الترویج، التوزیع، الأف ا رد، البیئة المادیة، عملیة تقدیم الخدمة) باستخدام الأنترنت. ولتحقیق أهداف الد ا رسة استخدمت الباحثة المنهج الوصفي التحلیلي، كما قامت الباحثة بإعداد أداة الد ا رسة (الاستبانة) لجمع البیانات من أف ا رد عینة الد ا رسة والتي تم اختیارها بالطریقة العمدیة الشاملة والبالغ عددهم ( 39 ) عاملا في وكالات السفر لمعالجة البیانات وتحلیل استجابات أف ا رد عینة (SPSS) والسیاحة في محافظة عدن، كما تم استخدام البرنامج الاحصائي الد ا رسة. وقد توصلت الد ا رسة إلى أن استخدام الأنترنت یساهم بشكل كبیر في تسویق الخدمة السیاحیة في وكالات السفر والسیاحة في محافظة عدن. وفي ضوء ما توصلت إلیه الد ا رسة تم تقدیم عدد من التوصیات أهمها: الاستفادة من التطور التكنولوجي للتوسع في تسویق الخدمة السیاحیة، وتوفیر ب ا رمج وأنظمة الكترونیة لحمایة العملاء، وتحسین البیئة المادیة للوكالات وعمل مواقع افت ا رضیة للوكالات والمصارف لما في ذلك من أثر ایجابي على تسویق الخدمة السیاحیة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Finance & Business Economies Review is the property of Finance & Business Economies Review and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)