-
1دورية أكاديمية
المصدر: Journal of Social Studies. 22(48):59
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: The Marketing Elements of Relations: From The Islamic Approach Perspective. (English)
المؤلفون: الحريري, خالد حسن على
المصدر: Journal of Social Studies; 2016, Issue 48, p57-100, 44p
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: Impact of Applying Internal Marketing on Workers’ Organizational Commitment at MTN Yemen. (English)
المؤلفون: رجاء غالب اسكندر, عمار ثابت الزهاري
المصدر: Journal of Social Studies; 2018, Vol. 24 Issue 4, p89-118, 30p
-
4دورية أكاديمية
Alternate Title: A Suggested Proposal for Marketing the University Services at Sana'a University in the Light of Supreme Arab and International Approaches. (English)
المصدر: Journal of Social Studies; 2017, Issue 53, p73-96, 24p
-
5دورية أكاديمية
Alternate Title: The Yemeni Food Companies’ Adoption of Social Responsibility from the Marketing Perspective. (English)
المؤلفون: محمد نعمان, وائل الحكيمي
المصدر: Journal of Social Studies; 2017, Issue 51, p40-52, 13p
-
6دورية أكاديمية
Alternate Title: The impact of strategic vigilance on achieving competitive advantage at the University of Science and Technology. (English)
المؤلفون: منير أحمد محمد مس
المصدر: Journal of Social Studies; 2023, Vol. 29 Issue 4, p63-87, 25p
-
7دورية أكاديمية
Alternate Title: The Impact of Pricing Strategies on Increasing the Market Share: A Field Study in Amran Cement Factory. (English)
المؤلفون: د/ عبده أحمد علي ا, أكرم عبده علي الح
المصدر: Journal of Social Studies; 2021, Vol. 27 Issue 2, p75-112, 38p
مصطلحات موضوعية: SENIOR leadership teams, MARKET share, PRICE increases, MARKETING strategy, ACQUISITION of data
-
8دورية أكاديمية
Alternate Title: Impact of Customer Capital on Achieving the Competitive Advantage on Banking Sector: A Field Study on Banks in Taiz, Yemen. (English)
المؤلفون: حممد نعمان حممد ع, عادل قائد العامر, خالد سلطان القاض
المصدر: Journal of Social Studies; 2020, Vol. 26 Issue 2, p54-81, 28p
مصطلحات موضوعية: CONSUMER preferences, COMPETITIVE advantage in business, COST control, MARKET share, CUSTOMER loyalty, CUSTOMER satisfaction, SAMPLING methods
مصطلحات جغرافية: YEMEN (Republic), TA'IZZ (Yemen)
-
9دورية أكاديمية
Alternate Title: Measurement of Unused Capacity by Applying Resource Consumption Accounting Approach to Improve the Cost Information Quality: An Empirical Study. (English)
المؤلفون: منير علي مدهش قحطان
المصدر: Journal of Social Studies; 2018, Vol. 24 Issue 2, p61-85, 25p
-
10دورية أكاديمية
Alternate Title: Virtual Business: Development Reality and the Terminology Challenge. (English)
المؤلفون: علي حسين علي حسين الأشول
المصدر: Journal of Social Studies; 2016, Issue 49, p113-148, 36p
مصطلحات موضوعية: ELECTRONIC commerce, VIRTUAL reality, INTERNET terminology, HISTORY, COMMERCE
مصطلحات جغرافية: ARAB countries