يعرض 1 - 2 نتائج من 2 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 0.76s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: THE ROLE OF THE TOURISM MARKETING MIX IN INFLUENCING ECONOMIC GROWTH IN MALAYSIA. (English)

    المصدر: Zagazig Journal of Agricultural Research; Sep/Oct2021, Vol. 48 Issue 5, p1309-1326, 18p

    مصطلحات جغرافية: MALAYSIA

    Abstract (English): The tourism marketing mix with its various elements is an influential factor in the growth of the economies of countries, especially countries that rely heavily on the element of tourism or tourism as an important resource to attract the numbers of tourists from all over the world, increase foreign exchange reserves, reduce unemployment rates and increase per capita income, which directly contributes to Economic growth, and the elements of the tourism marketing mix consist of (product - price - promotion - distribution - human development and training). With Malaysia's ingredients and resources, Malaysia is distinguished as one of the countries that enjoys a competitive advantage in the tourism sector globally, During the time period 2000-2019, the tourism revenues of the State of Malaysia developed, as the minimum tourism revenue amounted to about 5.87 billion dollars in 2000, while the maximum amounted to about 24.47 billion dollars in 2014, with an annual average of about 16.38 billion dollars during the study period, and with a study Time trend The results show a statistically significant increase in tourism services at a rate of about $0.93 billion, 5.71% of the annual average during the study period, and the coefficient of determination reached about 0.794, meaning that 79.4% of the changes in tourism revenues in Malaysia are due to the variables that it reflects The time factor and the rest is due to other factors And that the number of tourist arrivals to Malaysia increased significantly since the beginning of the period in 2000, which is estimated at 10.222 million, with revenues estimated at approximately 5 billion and 873 million dollars, and reached at the end of the period to a number of arrivals estimated at 26 million, with revenues that reached to approximately 22 billion and 199 million dollars, but the highest number of expatriates and the highest revenues were in 2014, which is estimated at approximately 27 million arrivals and approximately 24 billion and 469 million dollars in revenues during the same year. The results of the standard analysis of the results also revealed the impact of the tourism marketing mix And other factors on the gross domestic product in Malaysia, the significance of the model estimated statistically at the level of significance 0.01, remained stable. Where the value of (F) was about 2008.51, and the adjusted coefficient of determination was about 0.997, which means that about 99.7% of the changes that occurred in the gross domestic product in the State of Malaysia are due to the independent factors or variables under study during the study period, due to the change in the explanatory variables For the model under study, the results indicated that the gross domestic product in the state of Malaysia is directly proportional to the explanatory variables represented in the tourism marketing mix, meaning that an increase in one or all of these variables leads to an increase in the gross domestic product in the state of Malaysia during the study period. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يعتبر مزيج التسويق السياحي بعناصره المختلفة عاملا مؤثرا في نمو اقتصادات البلدان ، وخاصة البلدان التي تعتمد بشكل كبير على السياحة أو السياحة كمورد هام لجذب أعداد السائحين منها في جميع أنحاء العالم ، زيادة احتياطيات النقد الأجنبي ، وخفض معدلات البطالة و زيادة دخل الفرد مما يساهم بشكل مباشر في النمو الاقتصادي ، وعناصره من مزيج التسويق السياحي يتكون من (المنتج - السعر - الترويج - التوزيع - الإنسان التطوير والتدريب). مع مكونات وموارد ماليزيا ، ماليزيا هي تتميز بأنها من الدول التي تتمتع بميزة تنافسية في قطاع السياحة عالميا ، خلال الفترة الزمنية 2000-2019 ، إيرادات السياحة لدولة ماليزيا المطورة ، حيث بلغ الحد الأدنى لعائدات السياحة حوالي 5.87 مليار دولار عام 2000 ، بينما بلغ الحد الأقصى حوالي 24.47 مليار دولار عام 2014 بمتوسط ​​سنوي حوالي 16.38 مليار دولار خلال فترة الدراسة ، ومع دراسة اتجاه الوقت النتائج تظهر زيادة ذات دلالة إحصائية في الخدمات السياحية بمعدل حوالي 0.93 مليار دولار ، 5.71٪ من المتوسط ​​السنوي خلال فترة الدراسة ، ومعامل التحديد بلغ حوالي 0.794 ، أي أن 79.4٪ من التغيرات في إيرادات السياحة في ماليزيا هي بسبب المتغيرات التي يعكسها عامل الوقت والباقي يرجع إلى عوامل أخرى وذلك زاد عدد السائحين الوافدين إلى ماليزيا بشكل ملحوظ منذ بداية والمقدر بنحو 10.222 مليون دولار عام 2000 ، بإيرادات تقدر بـ حوالي 5 مليارات و 873 مليون دولار ، وبلغت في نهاية الفترة أ ويقدر عدد الوافدين بنحو 26 مليونا ، وبلغت الايرادات قرابة 22 مليار و 199 مليون دولار لكن العدد الاعلى للوافدين والاعلى الايرادات كانت في عام 2014 ، والتي تقدر بنحو 27 مليون وافد وحوالي 24 مليار و 469 مليون دولار ايرادات خلال نفس العام. نتائج المعيار كما كشف تحليل النتائج عن تأثير المزيج التسويقي السياحي وغيره عوامل الناتج المحلي الإجمالي في ماليزيا ، تقدير أهمية النموذج إحصائياً عند مستوى المعنوية 0.01 ، بقي ثابتاً. حيث كانت قيمة (F) حوالي 2008.51 ، وكان معامل التحديد المعدل حوالي 0.997 ، مما يعني أن حوالي 99.7٪ من التغيرات التي حدثت في الناتج المحلي الإجمالي في دولة ماليزيا بسبب العوامل المستقلة أو المتغيرات قيد الدراسة خلال فترة الدراسة ، أشارت النتائج إلى التغيير في المتغيرات التوضيحية للنموذج قيد الدراسة أن الناتج المحلي الإجمالي في دولة ماليزيا يتناسب طرديا مع المتغيرات التفسيرية الممثلة في مزيج التسويق السياحي ، مما يعني زيادة في يؤدي أحد هذه المتغيرات أو جميعها إلى زيادة الناتج المحلي الإجمالي في دولة ماليزيا خلال فترة الدراسة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Zagazig Journal of Agricultural Research is the property of Egyptian National Agricultural Library (ENAL) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: THE ROLE OF THE TOURISM MARKETING MIX IN INFLUENCING ECONOMIC GROWTH IN EGYPT. (English)

    المصدر: Zagazig Journal of Agricultural Research; Sep/Oct2021, Vol. 48 Issue 5, p1295-1307, 13p

    مصطلحات جغرافية: EGYPT

    Abstract (English): The tourism marketing mix consists of (product - price - promotion - distribution - human development and training), where the tourism marketing mix is one of the most important elements contributing positively to the growth of the tourism sector of any country, and thus directly contributes to the increase in the number of tourists from all over the world Thus, increasing the foreign exchange reserve while contributing to reducing unemployment rates and increasing per capita income, which directly contributes to the economic growth of the state, and tourism is one of the largest and most important industries at the present time, and that Egypt is endowed with resources and ingredients, a unique history and ancient heritage that enjoys an advantage. Competitiveness in the tourism sector globally as well as one economy that deserves study and research, During the time period 2000-2019, the tourism revenues of the State of Egypt developed in 2019, as the minimum tourism revenue amounted to about 3.30 billion dollars in 2000, while the maximum reached about 14.25 billion dollars in 2014, with an annual average of about 8.38 billion dollars during the study period, and by studying the trend The results show that there is a statistically significant increase in tourism services at a rate of about 0.28 billion dollars, a rate of 3.38% of the annual average during the study period. time and the rest is due to other factors, The results of measuring the impact of the tourism marketing mix and other factors on the gross domestic product in Egypt showed that the statistically estimated model was statistically significant at the level of 0.01, where the value of (F) was about 410.64, and the adjusted coefficient of determination was about 0.992, which means that about 99.2% Among the changes that occurred in the GDP in the State of Egypt are due to the independent factors or variables under study during the study period, due to the change in the explanatory variables of the model under study. The tourism marketing mix, meaning that an increase in one or all of these variables leads to an increase in the gross domestic product in the State of Egypt during the study period. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يتكون المزيج التسويقي السياحي من (المنتج - السعر - الترويج - التوزيع - التنمية البشرية والتدريب) ، حيث يكون المزيج التسويقي السياحي أحدها أهم العناصر المساهمة بشكل إيجابي في نمو قطاع السياحة في أي دولة البلد ، وبالتالي يساهم بشكل مباشر في زيادة عدد السياح من جميع أنحاء العالم وبالتالي زيادة احتياطي النقد الأجنبي مع المساهمة في خفضه معدلات البطالة وزيادة الدخل الفردي ، مما يساهم بشكل مباشر في النمو الاقتصادي للدولة ، وتعد السياحة من أكبر الصناعات وأهمها في الوقت الحاضر ، وأن مصر تتمتع بموارد ومكونات فريدة التاريخ والتراث القديم الذي يتمتع بميزة. القدرة التنافسية في قطاع السياحة عالميًا بالإضافة إلى اقتصاد واحد يستحق الدراسة والبحث خلال الفترة الزمنية في الفترة من 2000 إلى 2019 ، تطورت إيرادات السياحة لدولة مصر في عام 2019 كحد أدنى وبلغت عائدات السياحة نحو 3.30 مليار دولار عام 2000 فيما بلغ الحد الأقصى حوالي 14.25 مليار دولار عام 2014 بمتوسط ​​سنوي حوالي 8.38 مليار دولار خلال فترة الدراسة ومن خلال دراسة الاتجاه تظهر النتائج أن هناك إحصائيا زيادة كبيرة في الخدمات السياحية بنحو 0.28 مليار دولار بنسبة 3.38٪. من المتوسط ​​السنوي خلال فترة الدراسة. الوقت والباقي بسبب عوامل أخرى ، فإن نتائج قياس تأثير مزيج التسويق السياحي وعوامل أخرى على الإجمالي أظهر الناتج المحلي في مصر أن النموذج المقدر إحصائيا كان إحصائيا معنوية عند مستوى 0.01 حيث كانت قيمة (F) حوالي 410.64 ، والمعدلة كان معامل التحديد حوالي 0.992 ، مما يعني أن حوالي 99.2٪ من بين التغيرات التي حدثت في الناتج المحلي الإجمالي لدولة مصر ترجع إلى عوامل مستقلة أو المتغيرات قيد الدراسة خلال فترة الدراسة نتيجة التغيير في المتغيرات التوضيحية من النموذج قيد الدراسة. المزيج التسويقي السياحي ، أي زيادة في واحد أو كل من هذه المتغيرات تؤدي إلى زيادة الناتج المحلي الإجمالي في دولة مصر خلال فترة الدراسة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Zagazig Journal of Agricultural Research is the property of Egyptian National Agricultural Library (ENAL) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)