-
1دورية أكاديمية
Alternate Title: The Experience of teaching computers course using Madrasati platform during the Corona pandemic from the teachers’ perspective. (English)
المؤلفون: أمل بنت عبد هللا
المصدر: Journal of Curriculum & Teaching Methodology / Maǧallaẗ al-Manāhiǧ wa-Turūq al-Tadrīs; Nov2023, Vol. 2 Issue 14, p1-15, 15p
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: Constructive Alignment Effectiveness in Learner-Centric Environment: The Experience of E-learning among Qatar University Female Students. (English)
المؤلفون: حصة بنت حمد آل ثاني
المصدر: Journal of Educational Sciences (2706-6711); Apr2023, Vol. 21 Issue 21, p9-30, 22p
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: E-learning from the Perspective of the Gulf Universities: Pros, obstacles, and proposals for development. (English)
المؤلفون: ممدوح منيزل الشر, سبأ منصور قاض ي
المصدر: Dirasat: Educational Sciences; Jun2022, Vol. 49 Issue 2, p343-358, 16p
-
4دورية أكاديمية
Alternate Title: تطوير بيئات التعلم الذكية في ضوء متطلبات الذكاء الاصطناعي المستقبلية: الجامعات السعودية (Arabic)
المؤلفون: Alanazy, Salim M.
المصدر: Scientific Journal of King Faisal University, Humanities & Management Sciences; 2022, Vol. 23 Issue 1, p129-136, 8p
مصطلحات موضوعية: ARTIFICIAL intelligence, CLASSROOM environment, EDUCATIONAL technology, COLLEGE environment, DIGITAL learning
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: سلطان بن الأسود ا, إبـراهيم بن محمد, إسماعيل بن إبـرا
المصدر: Arab Journal of Administration; Sep2021, Vol. 41 Issue 3, p359-384, 26p
-
6دورية أكاديمية
المؤلفون: وردة أحمد سعيد ال, عادل سالم عبدهلل, عمر سعيد سالم باز
المصدر: Al-Andalus journal for Humanities & Social Sciences; Apr-Jun2021, Vol. 8 Issue 44, p84-117, 34p
مصطلحات موضوعية: QUALITY assurance, RESEARCH methodology, CULTURE, MOTIVATION (Psychology), VISION
-
7دورية أكاديمية
Alternate Title: The reality of the application of the management of the system of learning Cassera in the schools Talaea Alghad for middle school in Tabuk city. (English)
المؤلفون: درر صالح الاسمري, حنان عفنان العطوي, صالح سعد الاسمري
المصدر: Journal of Educational & Psychological Sciences; Jun2020, Vol. 4 Issue 24, p1-24, 24p
-
8دورية أكاديمية
Alternate Title: The Reality of Implementing of E-learning in Graduate Studies Programs from the Point of View of Postgraduate Students at King Saud University. (English)
المؤلفون: هيلة عبد العزيز المنصور
المصدر: Journal of Educational & Psychological Sciences; Nov2019, Vol. 3 Issue 28, p41-61, 21p
-
9دورية أكاديمية
Alternate Title: A suggested Guide for Elementary School Teacher to Integrate E-Learning in Teaching Art Education. (English)
المؤلفون: هيا بنت ناصر العويويد, محمد مفلح الدوسري
المصدر: Journal of Educational & Psychological Sciences; Oct2019, Vol. 3 Issue 24, p118-130, 13p
-
10دورية أكاديمية
Alternate Title: The Role of Secondary School Principals in Applying E-Learning from Teachers' Point of View in Amman Governorate. (English)
المؤلفون: لينا جمال علي عبد الباري, خالدة عبد الرحمن شتات
المصدر: Dirasat: Educational Sciences; 2019 Supplement 2, Vol. 46, p333-358, 26p