يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.32s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The role of marketing in promoting the profession of architecture: The environment of Iraqi architectural offices is a case study. (English)

    المؤلفون: جنان حسن مظلوم

    المصدر: Association of Arab Universities Journal of Engineering Sciences (JAARU); Jun2021, Vol. 28 Issue 2, p19-36, 18p

    Abstract (English): All Marketing has a major role in professional practice, especially in architectural professing. The marketing provides a great benefit to the architect, especially if he develops this profession. Day by day, The architectural profession is becoming more competitive, as it needs to learn more about advanced marketing techniques. many architects are follow the old ways of gaining customers' reputation, and these methods do not correspond to the era of modernity in the architectural business environment and preparing competitors. So the problem surfaced(Lack of adoption of marketing as an important factor in the success of architectural offices, therefore it is necessary to search for the concept of marketing and what its plans and it's strategies), The research goal is "searching for the concept of marketing and determining what it's plans and it's strategies", Research hypothesis: "a successful marketing plan means getting more customers and thus more profits". So must be three-stage approach, first: building a theoretical framework on marketing plans and strategies. Second: applying the vocabulary of the theoretical framework to an elected sample of architectural offices. Third: analyzing the results and extracting the conclusions, to conclude that there is a lack of awareness on the importance of marketing in the architectural business environment in Iraq, and the adoption of marketing as a method between offices and architectural companies to increase customers and thus increase profits. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): الخلاصة - مصطلح التسويق له دو ر في الممارسة المهنية المختلفة الحالية والمستقبلية وبالأخص في ممارسة المهنة المعمارية حيث يمكن التسويق المهندس المعماري من الدخول للمهنة بأستعداد وثقة اكبر اذا ما اعتمد هذا المصطلح كمنهج تطويري,ولان المهنة المعمارية أصبحت اكثر تنافسية يوما بعد يوم, فهي تحتاج الى التعلم اكثر حول التقنيات المتقدمة بالتسويق, واكثر انفتاحا نحوه حيث ان هناك الكثير من المهندسين المعماريين يتبعون الطرق القديمة لاكتساب سمعة العملاء وهذه الطرق ممكن ان لا تتوافق مع المتغيرات السريعة في بيئة الاعمال المعمارية واعداد المنافسين في هذه المهنة, ومنها جاءت مشكلة البحث" قلة اعتماد التسويق كعامل مهم في إنجاح المكاتب المعماري ة" ومن هنا بدأت الحاجة الى تقصي مفهوم التسويق وماهية خططه واستراتيجياته ", وان هدف البحث" تقصي مفهوم التسويق في العمار ة وتحديد ماهية خطط التسويق واستراتيجيات التسويق في مهنة العمارة. ", وان فرضية البحث" ان وضع خطة تسويق ناجحة معتمدة للمكتب المعماري يؤدي احتمالية الحصول على المزيد من العملاء المحتملين وبالتالي المزيد من الأرباح", استوجب ذلك منهجا مؤلفا من ثلاثة مراحل مهمة, ليتوصل الباحث الى ان هناك نقص في الوعي بتأثير التسويق ودوره في بيئة الاعمال المعمارية في العراق, وضرورة ادخال التسويق كمنهج معتمد بين المكاتب و الشركات المعمارية لاكساب المزيد من العملاء المحتملين. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Association of Arab Universities Journal of Engineering Sciences (JAARU) is the property of Association of Arab Universities and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)