-
1دورية أكاديمية
Alternate Title: Sharia controls for contracts and financial transactions. (English)
المؤلفون: إسماعيل محمد الب
المصدر: International Journal of Islamic Marketing; Feb2023, Vol. 12 Issue 1, p65-90, 26p
مصطلحات موضوعية: FINANCIAL institutions, COMPARATIVE studies, ISLAMIC law, EXPLANATION, ACCOUNTING
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: Market value of securities and the impact of its change on deferred zakat. (English)
المؤلفون: ردينا إبراهيم الرفاعي, حنان محمد إبراهيم عوض
المصدر: International Journal of Islamic Marketing; May2021, Vol. 10 Issue 2, p69-95, 27p
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: The impact of adherence to the requirements of public presentation and disclosure on achieving competitive advantage in Islamic banks. (English)
المؤلفون: هيفاء نصر أبو مفرح, دانيا سليم, د. ا رئد أبو عيد
المصدر: International Journal of Islamic Marketing; Feb2022, Vol. 11 Issue 1, p48-77, 30p
-
4دورية أكاديمية
Alternate Title: Fashion, tradition and their impact on student behavior at the university: study of the case of students in the department of business sciences "male" Taheri Mohamed Algeria. (English)
المؤلفون: بن يحي محمد
المصدر: International Journal of Islamic Marketing; Sep2021, Vol. 10 Issue 3, p109-138, 30p
-
5دورية أكاديميةأثر أدوات التحوط المالي على الأداء المالي في البنوك الإسلامية الأردنية 2018- للفترة من 2010 (Arabic)
Alternate Title: The effect of financial hedging tools on the financial performance of the Jordanian Islamic banks for the period. (English)
المؤلفون: أحمد عمر صوان
المصدر: International Journal of Islamic Marketing; Feb2021, Vol. 10 Issue 1, p94-129, 36p
-
6دورية أكاديمية
المؤلفون: الدكتورة رسمية الدوس, الدكتور محمد خلف بني سلامة
المصدر: International Journal of Islamic Marketing; may2017, Vol. 6 Issue 2, p82-104, 23p
-
7دورية أكاديمية
المؤلفون: د. إبراهيم عبد الحليم عباده
المصدر: International Journal of Islamic Marketing; may2016, Vol. 5 Issue 2, p72-89, 18p
-
8دورية أكاديمية
المصدر: International Journal of Islamic Marketing; feb2019, Vol. 8 Issue 1, p166-191, 26p
-
9دورية أكاديميةسلوك المستهلك المسلم وعاداته الشرائية لدى كبار السن: دراسة تطبيقية على المتقاعدين السعوديين (Arabic)
المؤلفون: صالح بن عبد الله الملحم
المصدر: International Journal of Islamic Marketing; may2018, Vol. 7 Issue 2, p151-205, 55p
-
10دورية أكاديمية
المؤلفون: الدكتور محمد عرفان الخطيب
المصدر: International Journal of Islamic Marketing; may2018, Vol. 7 Issue 2, p28-79, 52p