يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"جامعة الملك سعود (الرياض)"', وقت الاستعلام: 1.20s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The Effect of Using Smartphones on the Development of Active Learning (Art Courses at the Faculty of Pedagogy- Lebanese University as a Model). (English)

    المؤلفون: مها محمد خالد

    المصدر: AmeSea International Journal; 2021, Vol. 6 Issue 26, p1500-1533, 34p

    Abstract (English): It is imperative to reflect on the foundations of education given its current situation and the rapid technological progress. Smartphones have become an integral part of human life, hence the need to turn the smartphones of college students into a teaching tool through activities prepared by the teacher. The objectives of the activity detailed in this paper are to develop active learning in art education, and motivate students to use sound thinking skills, and familiarize them with the need to handle what they learn in a scientific manner. The teacher asks students to draw the eye without any documentation at first and hangs the works on the board. Then the model is photographed, and the photo analyzed (details of each student’s eye). Students learn the scale of colors in the eye which was documented in black and white on the phone. The drawing is made again, the works are hung and compared with the previous ones by discussing and noting the obvious change after relying on the phone. Upon examining the sample consisting of the students’ works (before, during and after), results were as follows: the works of students who didn’t participate in this experiment were lower in quality than expected and the performance of attending students significantly improved. It is therefore recommended to document on the phone the knowledge we want to communicate to students in different educational stages, and to use smartphones as teaching aids that improve students’ observation and document their learning. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): التربية اآلنية وسرعة التقدّم التكنولوجي تستحق منا وقفة تأمل وإعادة نظر في أسسها. أضحت الهواتف الذكية واقعاام مهماام ومتمّماام لمساتل ما ا إلنساا المعاصار. لاذا ب باد مال تحووال الهواتاف التاي بايل أواد بناا الجامعييل الى وسيلة تعليمية، ودفعهم إلى العمل بشغف عبر أنشطة المعلّم. تتمثل أهداف النشاا المفّّال فاي هذا البحث بتطوور التعلّم النشط في التربية الفنياة ودفاا الطا ل إلاى التفكيار السالل والساليم، وتعو وادهم علاى التفكير بالمعطى بشكل علمي. فيُطلَب منهم رسام العايل فاي دقااوق دو توبياق بداواة بام تعخَاذ اععماا وتعل اق علاى لوةاة العارت، وواتم تّاوور النماوذل وتحليال الّاورة اتفاصايل تّاوور العايل لكال الاب . وتعارّف الطالب بعدها على ماهية التدرّل اللوني في العيل التي وُبقت باعبيض واعسود بواسطة الهاتف الاذكي، بعادها وّار إلى تنفيذ الرسم بمدة محددة، بم تعرت الرسوم وتُقارَ ما اععما الساابقة وتنااقَ ، ووُ ةَال التطاور الواضح بعد الرسم استنادام إلى الهاتف. بعد دراسة العينة المكوّناة مال نتاال ا ل التربياة الفنياة اقبال، خا وبعد ، لوةل أ ّ أعما الط ل الذول لم وشااركوا فاي هاذل التجرباة جاان أدناى مال المتوقاا، ونهار تحسّال ملموس فاي أدان الطا ل المشااركيل. مال هناا التوصاية باالتوبيق بالهااتف الاذكي ماا نرواد إوّاال مال العلاوم لط بنا في مختلف المراةل التعليمية واستثمار الهاتف الذكي كوسيلة إوضاح تعليمية تطوّر الم ةظاة وتوبّاق المعطى للط ل بتقنية ذكية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of AmeSea International Journal is the property of Africa & Middle East Society for Education through Art and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)