-
1دورية أكاديمية
Alternate Title: Le rôle de la prise en charge artophoniques dans le développement du langage oral (parole) pour les enfants ayant des besoins spéciaux - enfants trisomiques - à travers l'application de la technique Padovan. (French)
المؤلفون: سعاد كحول
المصدر: Journal of Psychological & Educational Sciences; 2022, Issue 4, p162-174, 13p
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: Social support to the problems of aging in a sample of elderly Adrar a Case Study. (English)
المؤلفون: علي امحمدي, العربي غريب
المصدر: Journal of Psychological & Educational Sciences; dec2018, Vol. 4 Issue 4, p173-196, 24p
-
3دورية أكاديمية
المصدر: Journal of Psychological & Educational Sciences; 2023, Vol. 9 Issue 2, p58-75, 18p
-
4دورية أكاديمية
المصدر: Journal of Psychological & Educational Sciences; 2022, Issue 3, p132-148, 17p
-
5دورية أكاديمية
Alternate Title: Factor Structure of Emotional Creativity Inventory (ECI-Averill, 1999) Among Algerian students in OUARGLA and ELOUED Universities. (English)
المؤلفون: خولة الشايب, محمد الساسي الشا
المصدر: Journal of Psychological & Educational Sciences; 2023, Vol. 9 Issue 3, p53-65, 13p
-
6دورية أكاديمية
Alternate Title: The systemic therapeutic approach to the family of a child on the autism spectrum (a case study in the city of Oran). (English)
المؤلفون: حليمة منصوري, أحمد هاشمي
المصدر: Journal of Psychological & Educational Sciences; 2023, Vol. 9 Issue 1, p222-236, 15p
-
7دورية أكاديمية
Alternate Title: The impact of the trend towards the teaching profession on teachers' beliefs about dealing with mathematics (mathematical problem solving, mathematical communication, mathematical inference). (English)
المؤلفون: فضيلة سعدات
المصدر: Journal of Psychological & Educational Sciences; 2022, Issue 4, p21-38, 18p
-
8دورية أكاديمية
Alternate Title: Study the psychometric properties of the childhood autism rating scale CARS.T. (English)
المؤلفون: الهواري شريف, بلميهوب كلتوم
المصدر: Journal of Psychological & Educational Sciences; 2020, Vol. 6 Issue 1, p276-290, 15p
-
9دورية أكاديمية
Alternate Title: Differences in academic achievement motivation of students in the second-year secondary in light of brain dominance and scholastic branch variables. (English)
المؤلفون: عثمان بن جداه, عبد العزيز محي الدين
المصدر: Journal of Psychological & Educational Sciences; 2022, Issue 2, p176-198, 23p
-
10دورية أكاديمية
Alternate Title: The prevailing pattern of thinking among students about to pass the middle school Certificate exam and its relationship to achievement motivation. (English)
المؤلفون: كريمة محمدي, حسيبة برزوان
المصدر: Journal of Psychological & Educational Sciences; 2022, Issue 1, p192-213, 22p