-
1دورية أكاديمية
Alternate Title: The Role of Marketing Information System on Achieving the Competitive Advantage in Jordanian Food Factories. (English)
المؤلفون: محمد سالم الط ا ر
المصدر: Jordan Journal of Agricultural Sciences; 2019, Vol. 15 Issue 1, p15-33, 19p
مصطلحات موضوعية: INFORMATION storage & retrieval systems, COMPETITIVE advantage in business, FOOD processing plants, ACQUISITION of data, DATA analysis
مصطلحات جغرافية: JORDAN
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: The impact of marketing information system on competitive capacity of agricultural enterprises. (English)
المؤلفون: جحجاح, محسن سليم, عليو, محمود مصطفى, زرقة, أبو العلاء حاتم
المصدر: Jordan Journal of Agricultural Sciences; 2017, Vol. 13 Issue 1, p281-292, 12p
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: The Production and Marketing of Protected Tomato Crop: Evidence from Developing Countries. (English)
المؤلفون: أبو العلاء زرقة, محسن جحجاح
المصدر: Jordan Journal of Agricultural Sciences; 2017, Vol. 13 Issue 4, p1069-1078, 10p
-
4دورية أكاديميةنموذج مقترح لتدعيم فرص قبول المستهلك المصري للتسويق عبر الهاتف المحمول – " دراسة ميدانية ". (Arabic)
Alternate Title: The Suggested Model for Strengthening the Chances of the Egyptian Consumer Acceptance of Mobile Marketing (English)
المؤلفون: طريح, عادل محمود, السعيد, مرفت محمد
المصدر: Jordan Journal of Business Administration; 2014, Vol. 10 Issue 4, p598-623, 26p
مصطلحات موضوعية: LOCATION marketing, INFORMATION technology, CONSUMER attitudes, CONTENT analysis, INFORMATION sharing
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
5دورية أكاديمية
Alternate Title: Study of the Economic and Social Characteristics of Beekeepers and the Direct Marketing for Bee Products in Syria. (English)
المؤلفون: غوش, محمد عبد اللطيف, جحجاح, محسن, عليو, محمود, مكيس, خليل
المصدر: Jordan Journal of Agricultural Sciences; 2017, Vol. 13 Issue 3, p757-775, 19p
-
6دورية أكاديمية
Alternate Title: The Impact of Internal Marketing on the Performance of Jordanian Islamic Banks in the City Of Amman. (English)
المؤلفون: محمد عواد الزيادات
المصدر: Dirasat: Administrative Sciences; 2016, Vol. 43 Issue 1, p185-201, 17p
مصطلحات موضوعية: INTERNAL marketing, ISLAMIC finance, ACQUISITION of data, BANK employees, MARKETING strategy
-
7دورية أكاديمية
Alternate Title: The Effect of Green Marketing on the Organizational Effectiveness of Jordanian Pharmaceutical Companies, the Mediating Role of Consumer’s Buying Behavior. (English)
المؤلفون: محمد سليم الشورة, محمد سليم الشو رة
المصدر: Jordan Journal of Business Administration; 2018, Vol. 14 Issue 4, p555-583, 29p
-
8دورية أكاديمية
Alternate Title: The Effect of E-Marketing on Achieving Banks Clients' Satisfaction: Case Study (Bank of Jordan). (English)
المؤلفون: فراس مسلم أبوقاعود, عماد أحمد الدهيمات
المصدر: Dirasat: Administrative Sciences; 2016, Vol. 43 Issue 1, p203-220, 18p
مصطلحات موضوعية: INTERNET marketing, CELL phones, AUTOMATED teller machines, ELECTRONIC services, HYPOTHESIS
-
9دورية أكاديمية
Alternate Title: Factors Affecting the Adoption of Sustainable Marketing by Food industrial Companies in Palestine. (English)
المؤلفون: الفقهاء, سام عبد القادر, الصيفي, مي إياد
المصدر: Jordan Journal of Business Administration; 2015, Vol. 11 Issue 2, p381-409, 29p
-
10دورية أكاديمية
Alternate Title: The inoperative endowment assets in the capital "Amman" and the impact of professional marketing on its investment. (English)
المؤلفون: الكيلاني, عبدالرحمن, مايا عمار, إيمان عودة،
المصدر: Dirasat: Shar'ia & Law Sciences; 2020, Vol. 47 Issue 4, p78-100, 23p