-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: إسماعيل, عبد الرحيم
المصدر: Arab Journal of Administration; Mar2024, Vol. 44 Issue 1, p83-102, 20p
مصطلحات موضوعية: GUERRILLA marketing, BRAND equity, CUSTOMER loyalty, ELECTRIC equipment, VIRAL marketing, PRIVATE sector
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: عبد الله, معتـز
المصدر: Arab Journal of Administration; Sep2022, Vol. 42 Issue 3, p331-348, 18p
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: محمد, ممدوح
المصدر: Arab Journal of Administration; Mar2022, Vol. 42 Issue 1, p203-236, 34p
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: عبدالعال, محمد
المصدر: Arab Journal of Administration; Dec2023, Vol. 43 Issue 4, p177-210, 34p
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: دسوقي, محمد, رجب, جيهان, أحمد, حنان
المصدر: Arab Journal of Administration; Jun2023, Vol. 43 Issue 2, p255-276, 22p
-
6دورية أكاديمية
المؤلفون: صادق, درمان, الباشقالي, محمود
المصدر: Arab Journal of Administration; Dec2021, Vol. 41 Issue 4, p361-386, 26p
-
7دورية أكاديمية
المؤلفون: السرحان, عطا الله
المصدر: Arab Journal of Administration; Jun2021, Vol. 41 Issue 2, p337-354, 18p
-
8دورية أكاديمية
Alternate Title: Black Marketing: A Philosophical Theoretical Study. (English)
المؤلفون: داليا روئيل داود, درمان سليمان صادق
المصدر: Arab Journal of Administration; sep2017, Vol. 37 Issue 3, p81-95, 15p
Abstract (English): This research paper tries to reach the understanding of the subject of black marketing and all axes which connecting with, depending on a lot of researchers to deepen the concept of black marketing, to answer the questions below: - What is the black marketing? - What are the reasons for its evolution? -What is the result of increasing the black marketing? - Why has the black marketing increased? The research tried to find satisfactory answers for all of these questions, because the concept of black marketing is contemporary that all academic experts are expressing their fears about its growth and that because the changing going throw the world whether in the political, economic and social field and the speed of these changes. In this research, we discussed so many topics such as the concept of black marketing, the difference between black marketing and traditional marketing, black marketing mix, black marketing, black marketing effects, and how to face it. Depending on studies that mentioned the subject of our study. Our main goal is to increase awareness of the dangers of black marketing on society and the economy, as well as to encourage more researchers to conduct studies on it. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): يسعى هذا البحث إلى الوصول لفهم التسويق الأسود بكل المحاور المتعلقة به وذلك بالاستعانة بدراسات عديدة والبحوث التي توصل إليها الباحثان لغرض التعمق في مفهوم التسويق الأسود، وذلك للإجابة على أسئلة البحث التي كانت كالاتي: - ما هو التسويق الأسود؟ - ماهي أسباب نشوئه؟ - ماهي النتائج المترتبة على زيادة ممارسة التسويق الأسود؟ - لماذا تزايد انتشار التسويق الأسود؟ وحاول البحث إيجاد أجوبة شافية لهذه الأسئلة لان مفهوم التسويق الأسود من المفاهيم المعاصرة التي يهتم بها جميع المتعاملين في السوق والأكاديميين الذين يعبرون عن مخاوفهم إزاء نموه وذلك بسبب التغيرات التي يمر بها العالم سواء في المجال السياسي أو الاقتصادي أو الاجتماعي وسرعة حدوث هذه التغيرات. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
: Copyright of Arab Journal of Administration is the property of Arab Administrative Development Organization (ARADO) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
-
9دورية أكاديمية
Alternate Title: Stealth Marketing.. Is It a Tool to Deceive the Customer? Or for Promotion of Purchasing Behavior? (English)
المؤلفون: رعد عدنان رءوف
المصدر: Arab Journal of Administration; Dec2018, Vol. 38 Issue 4, p167-184, 18p
-
10دورية أكاديمية
المؤلفون: أبوليفة, سناء, العقول, عبد الرزاق
المصدر: Arab Journal of Administration; Mar2021, Vol. 41 Issue 1, p145-186, 42p