يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن 'المكتبة الأزهرية للتراث،', وقت الاستعلام: 1.53s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Islamic Educational Administrative Rooting for Knowledge Management. (English)

    المؤلفون: تهاني عبدهللا ال

    المصدر: International Journal of Educational Psychological Studies (EPS); 2023, Vol. 12 Issue 5, p911-927, 17p

    مصطلحات موضوعية: KNOWLEDGE management, SCHOOL administration, ISLAM, MEMORIZATION

    Abstract (English): Objectives: The study aimed to identify the methodology of rooting knowledge management based on Islamic sources as well as to define the concept of knowledge and its types in Islam. Methods: The descriptive-analytical (documentary) method was used to suit the nature of the study. Results: The study's results indicated that knowledge management components exist in Islamic sources. Conclusions: The study was able to identify four components of knowledge management: (the search for truth, reporting, restriction and memorization, working with science) where it corresponds to the components of knowledge management in modern administrative thought. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): األهداف: هدفتالدراسةالتعرفعلىمنهجيةتأصيل إدارةاملعرفةباالعتماد على املصادر اإلسالمية، كما هدفت إلى التعريف بمفهوم املعرفة وأنواعها فياإلسالم،وتحديد مكوناتإدارةاملعرفة. املنهجية: تم استخدام املنهجالوصفي التحليلي)الوثائقي(ملالءمته طبيعةالدراسة. النتائج: توصلتنتائج الدراسةإلىأن مكوناتإدارةاملعرفةموجودة في املصادر اإلسالمية. الخالصة: تمكنت الدراسة من تحديد أربع مكونات إلدارة املعرفة: )البحث عن الحقيقة، والتبليغ، والتقييد والحفظ، والعمل بالعلم( حيث تقابل مكوناتإدارةاملعرفةفيالفكر اإلداري الحديث. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of International Journal of Educational Psychological Studies (EPS) is the property of Refaad for Studies, Research & Development and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)