يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"جامعة الملك سعود (الرياض)"', وقت الاستعلام: 1.27s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Effectiveness of Using Augmented Reality Applications in Developing the Academic Achievement in Fiqh for Intermediate School Students. (English)

    المصدر: Journal of Educational & Psychological Sciences; may2019, Vol. 3 Issue 9, p57-74, 18p

    Abstract (English): The study aims to reveal the effectiveness of using augmented reality applications in developing the academic achievement regarding fiqh for intermediate school students The researcher has built the tool of the study which was an achievement test by selecting random sample from intermediate school students in Princess Nora bint Abdul Rahman University in the year AH 1438/1439. The sample consisted of thirty students who represent the trial group studied through the technique of augmented reality applications. The researcher has used the semi-trial process and right after applying the statistical processing on the levels of post-test applications ،the results has shown the following. There are differences of statistical influence at the level ( )α≥0.05of grade points average of the students of the trial group along the pre-test/post-test measurement of academic achievement in favorer of the post measurement. Also ،there is a major educational influence for using the augmented reality to enhance academic achievement in Fiqh for the intermediate first class students according to the conclusions of this study ،where the researcher recommends the following. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): هدفت الدراسة إلى الكشف عن فاعلية استخدام تطبيقات الواقع المعزز في تنمية التحصيل الدراس ي في مقرر الفقه لطالبات الصف الأول متوسط، وتكونت العينة من ) 30 ( طالبة تمثل المجموعة التجريبية التي درست من خلال تقنية تطبيقات الواقع المعزز وتم 2018 م / اختيار عينة عشوائية من بين طالبات الصف الأول المتوسط بمدارس جامعة الأميرة نورة بمدينة الرياض للعام الدراس ي 2017 وقام الباحثان ببناء أداة الدراسة وهي اختبار تحصيلي واستخدم الباحثان المنهج شبه التجريبي ً وكان أهم النتائج بأنَّ هناك فروقا ذات 0.05 ( بين متوسطي درجات طالبات المجموعة التجريبية في القياس القبلي والبعدي لاختبار التحصيل ≤α( دلالة إحصائية عند مستوى الد راس ي، لصالح لاستخدام الواقع المعزز في تنمية التحصيل الدراس ي في مقرر ً القياس البعدي وايضا تبين وجود أثر كبير ومهم تربويا الفقه لدى طالبات الصف الأول المتوسط. الخلاصة: يتضح من الدراسة فاعلية استخدام تطبيقات الواقع المعزز في تنمية التحصيل الدراس ي في مقرر الفقه لطالبات الصف الأول متوسط، لاستخدام الواقع المعزز في تنمية التحصيل الدراس ي في مقرر الفقه لدى طالبات الصف الأول ً وجود أثر كبير ومهم تربويا المتوسط. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Educational & Psychological Sciences is the property of Arab Journal of Sciences & Research Publishing (AJSRP) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)