يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"جامعة الملك سعود (الرياض)"', وقت الاستعلام: 1.68s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Difficulties of applying the continuous evaluation to the upper primary students from the point of view of teachers in Saudi Arabia. (English)

    المصدر: Journal of Educational & Psychological Sciences; Mar2020, Vol. 4 Issue 9, p80-94, 15p

    Abstract (English): The study aimed to identify the difficulties of applying the continuous evaluation to the upper primary students from the point of view of the teachers in Hafr al-Batin governorate in the Kingdom of Saudi Arabia. The study population consisted of all teachers of the upper grades in all the primary schools for the first semester of the academic year 1440/1439 AH - 2018/2019, (432) teachers. The study sample consisted of (354) teachers who responded to the questionnaire and make up 82% studying. The study data were collected using a questionnaire designed specifically for the purposes of the study. The study found that there are difficulties in the application of continuous evaluation due to the lack of incentives provided to teachers, crowded students in the classroom, and low awareness of parents of their role in the continuous evaluation. The study also recorded the absence of a statistically significant difference in the teachers' response due to the experience variable, while there is a statistically significant difference attributed to the specialization variable. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): هدفت الدراسة إلى التعرف على صعوبات تطبيق التقويم المستمر على طاب المرحلة ااببتدايية العليا من وجهة نظر المعلمين في محافظة حفر الباطن في المملكة العربية السعودية. تكوّن مجتمع الدراسة من جميع معلمي مدارس المرحلة ااببتدايية العليا للفصل ) 2019 م، البالغ عددهم ) 432 / 1440 ه - 2018 / الدراس ي اابول من العام الدراس ي 1439 ) معلما، كما تكونت عينة الدراسة من ) 354 من الذين معلما استجابوا ل ابستبانة، ويشكلون ) 82 %( من مجتمع الدراسة. ولقد جمعت بيانات الدراسة باستخدام استبانة صممت لأغراض الدراسة. وتوصلت الدراسة خصيصا إلى وجود صعوبات في تطبيق التقويم المستمر تعود لقلة الحوافز المقدمة للمعلمين، ازدحام الطاب في الفصول الدراسية، انخفاض وعي أولياء الأمور بدورهم في في التقويم المستمر. كما سجلت الدراسة عدم وجود فرق دال إحصاييا استجابة المعلمين تعزى لمتغير الخبرة، بينما يوجد فرق دال يعزى لمتغير التخصص. إحصايي [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Educational & Psychological Sciences is the property of Arab Journal of Sciences & Research Publishing (AJSRP) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)