-
1دورية أكاديمية
Alternate Title: Commitment to Islamic Marketing Ethics for Marketing mix Elements and its Impact on Making Marketing Decisions in Productivity Companies: Case Study Edible Oils Production Companies. (English)
المؤلفون: امل علي محمد سليم
المصدر: Journal of Islamic Management & Leadership / Majallatul Edarah Wal Qiyadah Al-islamiah; May2022, Vol. 7 Issue 2, p67-95, 29p
مصطلحات موضوعية: ISLAMIC ethics, ISLAMIC law, MARKETING mix, FAITH, DECISION making, GOVERNMENT policy
مصطلحات جغرافية: SUDAN
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: The ethics and controls of marketing practices in Islamic banks. (English)
المؤلفون: حاجي كريمة, دولي سعاد, سليماني الياس
المصدر: Journal of Islamic Management & Leadership / Majallatul Edarah Wal Qiyadah Al-islamiah; sep2021, Vol. 6 Issue 2, p37-60, 24p
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: Ethics of marketing managers and social responsibility. (English)
المؤلفون: مرسال فطيمة, بورقعة فاطمة
المصدر: Journal of Islamic Management & Leadership / Majallatul Edarah Wal Qiyadah Al-islamiah; feb2019, Vol. 4 Issue 1, p44-78, 35p
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: طيبي أ سماء.
المصدر: Journal of Islamic Management & Leadership / Majallatul Edarah Wal Qiyadah Al-islamiah; may2017, Vol. 2 Issue 2, p5-20, 16p
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: قريني كمال
المصدر: Journal of Islamic Management & Leadership / Majallatul Edarah Wal Qiyadah Al-islamiah; May2018, Vol. 3 Issue 2, p80-100, 21p
-
6دورية أكاديمية
Alternate Title: Maslow’s hierarchy of needs: An Islamic Critique. (English)
المؤلفون: أنكي إيمان بوزني, برونوين ب. وود
المصدر: Journal of Islamic Management & Leadership / Majallatul Edarah Wal Qiyadah Al-islamiah; May2022, Vol. 7 Issue 2, p11-31, 21p
مصطلحات موضوعية: MARKETING models, SUBSTANCE abuse, ISLAMIC law, COMMODIFICATION, CRITICISM
-
7دورية أكاديمية
Alternate Title: Customers Motivations To Adopting Telephon Banking Technology. (English)
المؤلفون: د.صديق بلل اب ا رهيم, عبدالسلام ادم حامد
المصدر: Journal of Islamic Management & Leadership / Majallatul Edarah Wal Qiyadah Al-islamiah; feb2017, Vol. 2 Issue 1, p115-131, 17p
-
8دورية أكاديمية
Alternate Title: The Market Structure and Competition and their Impacts on the Financial Performance of Jordanian Islamic Banks. (English)
المؤلفون: رنا جهاد حسن النواس
المصدر: Journal of Islamic Management & Leadership / Majallatul Edarah Wal Qiyadah Al-islamiah; May2018, Vol. 3 Issue 2, p101-127, 27p
-
9دورية أكاديمية
المؤلفون: يوسف كامل سلامة
المصدر: Journal of Islamic Management & Leadership / Majallatul Edarah Wal Qiyadah Al-islamiah; Feb2023, Vol. 9 Issue 1, p89-124, 36p
مصطلحات موضوعية: IDEOLOGICAL conflict, LIBERALISM, MILITARY science, HEGEMONY, PROPAGANDA
مصطلحات جغرافية: MIDDLE East
-
10دورية أكاديمية
Alternate Title: The role of educational research in sustainable development. The reality of sustainable education in the Arab world and future perceptions. (English)
المؤلفون: حنان عرنوس
المصدر: Journal of Islamic Management & Leadership / Majallatul Edarah Wal Qiyadah Al-islamiah; Feb2023, Vol. 9 Issue 1, p20-33, 14p
مصطلحات موضوعية: SUSTAINABLE development, NATURAL resources, SCIENTIFIC method, EDUCATION research, WELL-being
الشركة/الكيان: UNITED Nations