-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: إسماعيل, عبد الرحيم
المصدر: Arab Journal of Administration; Mar2024, Vol. 44 Issue 1, p83-102, 20p
مصطلحات موضوعية: GUERRILLA marketing, BRAND equity, CUSTOMER loyalty, ELECTRIC equipment, VIRAL marketing, PRIVATE sector
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: Study of Production and Marketing of Quinoa in Marginal Lands in The Desert Governorates (Case Study of The New Valley Governorate). (English)
المؤلفون: سالى عبد الحميد ح, جمال الدين أحمد م
المصدر: Journal of Agricultural Economics & Social Sciences; Oct2021, Vol. 12 Issue 10, p937-945, 9p
مصطلحات موضوعية: FARM management, AGRICULTURAL productivity, AGRICULTURAL contracts, ECONOMIC efficiency, QUINOA
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: Analytical Study of Onion Production and Marketing in Egypt. (English)
المصدر: Journal of Agricultural Economics & Social Sciences; Jun2021, Vol. 12 Issue 6, p521-528, 8p
مصطلحات موضوعية: COOPERATIVE agriculture, EXPORT marketing, CROP losses, LOCAL foods, ONIONS, TRANSPORTATION costs, CROP insurance, EXPORTS
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
4دورية أكاديمية
Alternate Title: Production and Marketing Waste of Sesame Crop and the Resulting Economic Return, “Case Study in Al- Beheira Governorate”. (English)
المؤلفون: محمد زهران, حنان عبدالمنعم
المصدر: Alexandria Science Exchange Journal; Apr-Jun2022, Vol. 43 Issue 2, p711-723, 13p
مصطلحات موضوعية: AGRICULTURAL extension work, AGRICULTURAL wastes, PRICE regulation, WASTE products, MYCOSES, AGRICULTURAL prices
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
5دورية أكاديمية
Alternate Title: Economical study for the production and marketing of rice and maize in Dakahlia Governorate. (English)
المؤلفون: شاکر جمعة أحمد, عماد الدین عبد ال
المصدر: Journal of Agricultural Economics & Social Sciences; Aug2020, Vol. 11 Issue 8, p477-483, 7p
مصطلحات موضوعية: CROPS, FOOD of animal origin, AGRICULTURAL productivity, COST estimates, MARKETING costs
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
6دورية أكاديمية
Alternate Title: The Role of International Exhibitions in Marketing the Egyptian Tourist Destination: a Study from the perspective of Egyptian Tourism Companies. (English)
المؤلفون: أحمد رجب غازي, نانسي فوزي, محمد أبوشوق, محمد فراج
المصدر: International Journal for Tourism, Archeology & Hospitality (IJTAH); Jul2023, Vol. 3 Issue 2, p392-406, 15p
مصطلحات موضوعية: TOURIST attractions, EXHIBITIONS, INTERNATIONAL tourism, TOURISM marketing, MARKETING strategy, TOURIST attitudes
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
7دورية أكاديمية
Alternate Title: Bedouin Behavior Regarding the Production and Marketing of Figs Considering the Geographical Indication in Matrouh Governorate. (English)
المؤلفون: أمل كامل صديق, محمد حلمي نوار, سلوى محمود اسماع, حسين محمد تهامي
المصدر: Scientific Journal of Agricultural Sciences (SJAS); Jun2023, Vol. 5 Issue 2, p135-148, 14p
مصطلحات موضوعية: FIG, FACTORS of production, TREE age, PRODUCT attributes, COMPETITIVE advantage in business, FARM size
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
8دورية أكاديمية
Alternate Title: An Economic Study of The Production and Marketing Wastage of The Most Important Vegetable and Fruit Crops in Egypt (Marketing Wastage, A Case Study of Kafr El-Sheikh). (English)
المؤلفون: كريمة زكريا سيد أ, شيماء مسعود بدير, محمد أشرف عبد الم
المصدر: Journal of Agricultural Economics & Social Sciences; Apr2023, Vol. 14 Issue 4, p197-209, 13p
مصطلحات موضوعية: IRRIGATION water, WATER efficiency, RICE farming, WATER use, PADDY fields, WATER supply, CROPS
مصطلحات جغرافية: JIZAH (Egypt), EGYPT
-
9دورية أكاديميةنموذج مقترح لتدعيم فرص قبول المستهلك المصري للتسويق عبر الهاتف المحمول – " دراسة ميدانية ". (Arabic)
Alternate Title: The Suggested Model for Strengthening the Chances of the Egyptian Consumer Acceptance of Mobile Marketing (English)
المؤلفون: طريح, عادل محمود, السعيد, مرفت محمد
المصدر: Jordan Journal of Business Administration; 2014, Vol. 10 Issue 4, p598-623, 26p
مصطلحات موضوعية: LOCATION marketing, INFORMATION technology, CONSUMER attitudes, CONTENT analysis, INFORMATION sharing
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
10دورية أكاديمية
Alternate Title: Role of Cooperatives in Providing Production Supplies and Marketing Agricultural Output in Egypt (Case Study in Dakahlia and Damietta Governorates). (English)
المؤلفون: عماد الدين عبد ال, ياسر توفيق أحمد ح
المصدر: Journal of Agricultural Economics & Social Sciences; Oct2022, Vol. 13 Issue 10, p395-402, 8p
مصطلحات موضوعية: COOPERATIVE agriculture, FARM supplies, COOPERATIVE societies, AGRICULTURAL processing, AGRICULTURAL organizations, AGRICULTURAL productivity, AGRICULTURAL development
مصطلحات جغرافية: EGYPT, DAMIETTA (Egypt)