يعرض 1 - 3 نتائج من 3 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.52s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: دور التسويق الإلكتروني ووسائل التواصل الاجتماعي في كفاءة التجارة الإلكترونية-دراسة تحليلية: حالة الجزائر ومصر (Arabic)

    المؤلفون: Belghanami, Nadjat Wassila

    المصدر: Strategy & Development Review; Jul2022, Vol. 12 Issue 2, p198-216, 19p

    مصطلحات موضوعية: INTERNET marketing, SOCIAL media, ELECTRONIC commerce

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA, EGYPT

    Abstract (English): he spread of the new Corona virus in most countries of the world has led to the freezing of various economic and social activities, so that the world finds itself in front of the need to rely on digitization in order to ensure the continuity of some vital sectors such as trade, as an inevitable option that contributed to its recovery. Digital technology was resorted to through portals and platforms Digital such as Amazon and Alibaba, Microsoft companies, electronic lecture technologies, and the use of social networking sites in order to raise sales and services. Therefore, through the study, we try to identify first the study terms for electronic commerce and electronic marketing and their most important drivers, then an analytical reading of the contribution of digital transformation to the efficiency of digital marketing and e-commerce in light of the Corona crisis for the case of Algeria and Egypt. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): أدى انتشار فيروس كورونا المستجد في جل دول العالم إلى تجميد جميد مختلف الأنشطة الاقتصادية والاجتماعية، ليجد العالم نفسه أمام ضرورة الاعتماد على الرقمنة من أجل ضمان استمرارية بعض القطاعات الحيوية كالتجارة، كخيار حتمي ساهم في انتعاشها .عليها تم اللجوء الى التكنولوجيا الرقمية عبر البوابات والمنصات الرقمية مثل شركة أمازون وعلي بابا ، شركات مايكروسوفت ، تقنيات التحاضر الالكتروني،واستخدام مواقع التواصل الاجتماعي في من أجل رفع مبيعاا وخدماا . عليه نحاول من خلال الدراسة التعرف اولا على مصطلحات الدراسة للتجارة الالكترونية والتسويق الالكتروني واهم محركاما ثم قراءة تحليلية لإسهام التحول الرقمي في نجاعة التسويق الرقمي والتجارة الالكترونية في ظل أزمة كورونا لحالة الجزائر ومصر. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Strategy & Development Review is the property of Strategy & Development Review and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: أثر التسويق الرقمي على عملية اتخاذ القرار للمستهلكين الجزائريين في قطاع الاتصالات موبيليس ATM: دراسة حالة (Arabic)

    المؤلفون: EL-MOFFOCK, Nabila

    المصدر: Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies; Jun2021, Vol. 8 Issue 2, p892-911, 20p

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA

    Abstract (English): The purpose of this study is to analyze the impact of digital marketing on Algerian consumer decision making process in the mobile telecommunication sector. This research is based on survey method, as the questionnaire was administered to a sample of 250 individual and the response rate was 88% or 220 respondents. After statistical processing and testing hypotheses, the findings of the study revealed that digital marketing has an impact on consumer decision making process. As a result, businesses need to incorporate digital marketing strategies that reach out consumers in the right places at the right moments that most influence their decisions. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): تهدف هذه الد ا رسة إلى تحليل أثر التسويق الرقمي على عملية اتخاذ الق ا رر للمستهلكين الج ا زئريين في قطاع الاتصالات. من أجل تحقيق أهداف هذه الد ا رسة استخدمنا د ا رسة قياسية ،عن طريق الاستبانة كأداة لجمع البيانات و قد تم جمع 220 استمارة من أصل 250 أي بمعدل رد بلغ .٪88. بعد المعالجة الإحصائية و اختبار الفرضيات، كشفت نتائج الد ا رسة أن التسويق الرقمي له تأثير على عملية صنع الق ا رر لدى المستهلكين، و نتيجة لذلك فإن المؤسسات تحتاج إلى دمج است ا رتيجيات التسويق الرقمي بتحديد المكان و الوقت المناسبين الذي يكون فيهما تأثير اكبر على ق ا ر ا رت المستهلكين. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies is the property of Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  3. 3
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: Lynda OUENDI, Abdelmadjif OUNIS

    المصدر: المجلة الدولية للأداء الاقتصادي, Vol 2, Iss 02 (2019)

    الوصف: يعد التسويق الرقمي، في الوقت الحاضر، شكلاً من أشكال التسويق الذي يستعمل بشكل متزايد في العالم بفضل تطوير الويب 2.0 ووسائل الاتصال التكنولوجية. استخدامه يجلب العديد من المزايا للشركات ويسمح لهم بخلق علاقة تفاعلية مع عملائها. الشبكات الاجتماعية، وهي ظاهرة عالمية، تستخدم الآن كواحدة من قنوات التسويق الرقمي التي تلجا إليها الشركات. وعلى ذلك، كيف يمكننا تأكيد دور الشبكات الاجتماعية في التسويق الرقمي؟ بناءا على هذا السؤال، حاولنا تسليط الضوء على هذه الظاهرة اعتمادا على منهج وصفي. تظهر النتائج أن استعمال الشبكات الاجتماعية تأتي بإيجابيات للشركات والمؤسسات التي ترغب في استخدام التسويق الرقمي. Digital marketing is, nowadays, a form of marketing more and more used in the world, thanks to the development of Web 2.0 and technological means of communication. Its use brings several advantages to companies and allows them an interactive relationship with their customers. Social networks, a global phenomenon, are now used as one of the digital marketing channels used by businesses. Thus, how can we confirm the role of social networks in digital marketing? It is to this question that we have tried to provide answers in our work, based on a descriptive approach. The results show that social networks have potential for companies and organizations wishing to use digital marketing. Le marketing digital est de nos jours une forme du marketing de plus en plus répondu dans le monde grâce au développement du Web 2.0 et des moyens de communication technologiques. Son utilisation apporte plusieurs avantages aux entreprises et leur permet une relation interactive avec leurs clientèles. Les réseaux sociaux, un phénomène mondial, sont désormais utilisés comme un des canaux du marketing digital auquel recours les entreprises. Ceci dit en quoi peut-on confirmer le rôle des réseaux sociaux dans le marketing digital ? C’est à cette question que nous avons tenté d’apporter des éléments de réponse dans notre travail, sur la base d’une démarche descriptive. Les résultats montrent que les réseaux sociaux sont un potentiel pour les entreprises et les organisations souhaitant recourir au marketing digital.

    وصف الملف: electronic resource