يعرض 1 - 2 نتائج من 2 نتيجة بحث عن '"جامعة الملك سعود (الرياض)"', وقت الاستعلام: 1.27s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The Shift in Academics' Conception of Virtual Platforms due to the Coronavirus Pandemic: The Saudi Context. (English)

    المصدر: Scientific Journal of King Faisal University, Humanities & Management Sciences; 2023, Vol. 24 Issue 1, p20-28, 9p

    الشركة/الكيان: KING Saud University

    Abstract (English): This study aims to identify the perceptions of faculty members at King Saud University on using virtual platforms during the coronavirus pandemic. It reveals the differences among their opinions both before and during the pandemic as well as the various methods used to determine their views. It furthermore offers explanations for these views. 79 members were sampled during the pandemic and 74 members before it. The perceptions of both samples differed regarding needs, obstacles, procedures, and recommendations related to virtual platforms. The initial needs of the pre-sample focused on 'training', whereas the post-sample focused on the necessity of 'technical support'. Both samples agreed that the obstacles facing the use of virtual platforms fell into three main categories: the importance of technical support, administrative considerations, and training. The two samples suggested focusing on laying down policy for management and decision-makers related to the adoption of 'teaching strategies'. These should be based on the use of relatively blended learning designed to promote continued future use of virtual platforms. The study recommended considering the necessity of pedagogically employing virtual platforms in universities and raising awareness of eTeaching methods among members. It similarly suggested reducing obstacles and difficulties by means of continuous evaluation and addressing any problems. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): هدفت هذه الدراسة إلى التعرُّف على آراء أعضاء هيئة التدريس بجامعة الملك سعود حول أثناء فترة كورونا، والكشف عن الفروقات)VEP(استخدامهم للمِنَصَّات الإلكترونية الافتراضية قِ بْلَ وأثناء الجائحة، والأساليب النوعية المستخدَمة للتركيز على الفَهْم المتع م َ بين آرائهم ق للمُمارسات، والأسباب والعلاقات التفسيرية لتلك الآراء. واعتمدت الدراسة على الفلسفة ال نِة القَبْلية) تفسيرية، وتمَّ تصميم أسئلة مفتوحة لجمع البيانات، فكانت الع ي 79 (، وجُمعت نِة البَعْدية) البيانات في بداية الجائحة، والع ي 74 (، وجُمعت البيانات أثناء الجائحة، واختلفت قِات والإجراءات والنصائح ق بالاحتياجات والمع و َّ نِتين فيما يتعل آراء كلتا الع ي قِة باستخدام المتعل نِة القَبْلية على زت الاحتياجات الأوَّلية للع ي َّ المِنَصَّات الافتراضية قبل وأثناء الجائحة، حيث رك نِة البَعْدية على الحاجة إلى توفير "الدعم الفن ي زت احتياجات الع ي َّ توفير "التدريب"، بينما ترك "، َّ نِتين فيما يتعل كما اتَّفَقت كلتا الع ي قِات التي تواجه استخدام تلك المِنَصَّات في ثلاثة ق بالمع و خِاذ نِتان التركيز على ات مبادئَ رئيسةٍ: الدعم الفنيُّ، والجوانب الإدارية، والتدريب. واقترحت الع ي يِ "إستراتيجيات التدريس"، القرارات المرتبطة بتب ن باعتماد م المدمَج نسبيًّا؛ من أجل التعل الاستخدام المستقبل ي للمِنَصَّات الافتراضية في التعليم العالي ليكون مستمِرًّا. وأوصت الدراسة بمراعاة ضرورة توظيف المِنَصَّات الافتراضية في الجامعات تربويًّا، ورفع مستوى الوعي بثقافتها بين الأعضاء، خاصَّة من منظور دعم طرائق التدريس الإلكترون ي، كما اقترحت تقليل الم قِات ع و ،ِ ومعالجة الخلل. والصعوبات عن طريق التقييم المستم. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Scientific Journal of King Faisal University, Humanities & Management Sciences is the property of Association of Arab Universities and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  2. 2
    دورية أكاديمية

    المصدر: Journal of Taibah University Arts & Humanities; 2019, Issue 20, p294-343, 50p

    Abstract (English): This research aimed to reveal interactive information resources on web sites and its effect on introducing curriculum for taiba university students in order to develop their instructional information the researcher discussed the research problem , hypothesis, tools of measurements and the importance of the research and the literature of the research the researcher used the Systems Development method which depends on designing and developing and evaluating instructional programmers through one of the designing models which is Attia khamees designing model which includes a description analytic model and experimental model at its evaluation stage the research sample consists of(300) students girls and boys of Taiba students were randomly divided into three experimental group each group consists of (100) students both girls and boys the results of the study revealed that there is difference between the grades of the experimental groups in the test for the sake of first experimental group the order of the groups was ( first experimental group plened learning ) ( third experimental group regular students ) ( second experimental group distance learning ) ther is a differences between of the students grades of the first experimental groups in the te St for the sake of experimental group [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات طلاب ( المجموعات التجريبية الثلاثة في التطبيق البعدي في الاختبار المعرفي لصالح المجموعة التجريبية الأولى ، وقد وجاء ترتيب المجموعات كالتالى: المجموعة التجريبية الأولى )مدمج( ثم المجموعة التجريبية الثالثة )انتظام( ثم المجموعة التجريبية الثانية )التعليم عن بعد(. ) 2( وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطى درجات طلاب المجموعة التجريبية الاولى )النمط المدمج( فى التطبيقين القبلى والبعدى للاختبار المعرفى لصالح التطبيق البعدى. ) 3( وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطى درجات طلاب المجموعة التجريبية الثالثة )انتظام( فى التطبيقين القبلى والبعدى للاختبار المعرفى لصالح التطبيق البعدى. ) 4( وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطى درجات طلاب المجموعة التجريبية الثانية )التعليم عن بعد( فى التطبيقين القبلى والبعدى للاختبار المعرفى لصالح التطبيق البعدى " [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Taibah University Arts & Humanities is the property of Association of Arab Universities and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)