-
1دورية أكاديميةاستراتيجيات التسويق الحسي المستخدمة في البيع الشخصي: بالتطبيق على المنظمات العاملة في مصر . (Arabic)
Alternate Title: Sensory Marketing Strategies and Personal Selling in Egyptian Organizations. (English)
المؤلفون: مي محمود عبد اللط
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Oct-Dec2020, Issue 30, p331-391, 60p
مصطلحات موضوعية: CONSUMER behavior, MARKETING effectiveness, CORPORATE culture, MARKETING strategy, ORGANIZATIONAL identification, ORGANIZATIONAL learning, INFLUENCE
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
2دورية أكاديميةتسويق المقاصد السياحية في مصر عبر مؤثري السفر والسياحة وعلاقته بنية الزيارة :دراسة ميدانية. (Arabic)
Alternate Title: Marketing Touristic Destinations in Egypt through Travel and Tourism Influencers and its Relationship with Visit Intention: Field Study. (English)
المؤلفون: نرمین علي عجوة
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Oct-Dec2020, Issue 30, p392-432, 40p
مصطلحات موضوعية: INFLUENCER marketing, PLACE marketing, SOCIAL media, INTENTION, TOURISM
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: Effects of Corona Virus Television Campaigns on Egyptians' Adopting of Health Behaviors. (English)
المؤلفون: نهى عادل محمد هري
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Jul-Sep2021, Issue 34 Part 2, p131-172, 41p
مصطلحات موضوعية: AUDIENCE awareness, HEALTH Belief Model, HEALTH behavior, TELEVISION viewing
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
4دورية أكاديمية
Alternate Title: استراتيجيات تكىين المكانة الخاصة بثقافة المستهلك المحلية والأجنبية والعالمية في الإعلان التلفزيىني الدولي في مصر (Arabic)
المؤلفون: Orabi, Dina
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; 2020, Issue 27, p7-30, 24p
مصطلحات موضوعية: CONSUMER culture theory, TELEVISION advertising, WORLD culture, CULTURE, MARKETING, NUDITY
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
5دورية أكاديمية
Alternate Title: Trends of International Press Media on Social Networking Sites towards Development Initiatives in the Kingdom of Saudi Arabia and Egypt: A Comparative Study. (English)
المؤلفون: رزق سعد عبد المعط
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Oct2023, Issue 47, p23-43, 22p
مصطلحات موضوعية: ONLINE social networks, PUBLIC health officers, SOCIAL cohesion, SARS-CoV-2, PUBLIC health education, CRISIS management
مصطلحات جغرافية: EGYPT, SAUDI Arabia
-
6دورية أكاديمية
Alternate Title: Response of the Public Relations Campaigns to Digital Transformation from a Strategic Communication Perspective. (English)
المؤلفون: غادة سيف ثابت سيف
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Oct2022, Issue 41, p217-14, 34p
مصطلحات موضوعية: DIGITAL transformation, STRATEGIC communication, DIGITAL technology, SOCIAL acceptance, CUSTOMER relations
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
7دورية أكاديمية
Alternate Title: Practitioners' Evaluations of the P.R. Learning Outcomes According to the Labour Market Needs. (English)
المؤلفون: إيناس السعيد إبر
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Jun2022, Issue 39, Following p227-259, 35p
مصطلحات موضوعية: PUBLIC relations firms, PUBLIC relations personnel, LABOR market, PUBLIC relations, UNIVERSITIES & colleges
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
8دورية أكاديمية
Alternate Title: The Role of Promotional Campaigns for National Projects in Enhancing Egypt's Internal Reputation. (English)
المؤلفون: مايسة حمدي زكي شل
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Jul-Sep2021, Issue 34 Part 2, p11-72, 62p
مصطلحات موضوعية: QUESTIONNAIRES, REPUTATION, RESPONDENTS, INTENTION, REFORMS
مصطلحات جغرافية: EGYPT
-
9دورية أكاديمية
Alternate Title: Use of Public Relations to Face book in the Reputation Management of Private Educational Institutions. (English)
المؤلفون: رشا عبد الحكيم عا
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Apr2021, Issue 32, p71-124, 54p
مصطلحات موضوعية: PRIVATE schools, PUBLIC relations, PUBLIC communication, COMMUNICATION planning, COMMUNICATION strategies, DIGITAL technology, MEDICAL communication
مصطلحات جغرافية: EGYPT
الشركة/الكيان: META Platforms Inc.
-
10دورية أكاديمية
Alternate Title: Communication Strategies of Government Institution Messages on Social Networking Site Twitter: An Analytical Study. (English)
المؤلفون: ولاء يحيي مصطف ى
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Apr2021, Issue 32, p141-190, 50p
مصطلحات موضوعية: ONLINE social networks, PUBLIC institutions, COMPUTER software industry, COMMUNICATION patterns, COMPUTER software development
مصطلحات جغرافية: EGYPT
الشركة/الكيان: UNITED Nations