يعرض 1 - 2 نتائج من 2 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.51s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: أثر التسويق الرقمي على عملية اتخاذ القرار للمستهلكين الجزائريين في قطاع الاتصالات موبيليس ATM: دراسة حالة (Arabic)

    المؤلفون: EL-MOFFOCK, Nabila

    المصدر: Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies; Jun2021, Vol. 8 Issue 2, p892-911, 20p

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA

    Abstract (English): The purpose of this study is to analyze the impact of digital marketing on Algerian consumer decision making process in the mobile telecommunication sector. This research is based on survey method, as the questionnaire was administered to a sample of 250 individual and the response rate was 88% or 220 respondents. After statistical processing and testing hypotheses, the findings of the study revealed that digital marketing has an impact on consumer decision making process. As a result, businesses need to incorporate digital marketing strategies that reach out consumers in the right places at the right moments that most influence their decisions. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): تهدف هذه الد ا رسة إلى تحليل أثر التسويق الرقمي على عملية اتخاذ الق ا رر للمستهلكين الج ا زئريين في قطاع الاتصالات. من أجل تحقيق أهداف هذه الد ا رسة استخدمنا د ا رسة قياسية ،عن طريق الاستبانة كأداة لجمع البيانات و قد تم جمع 220 استمارة من أصل 250 أي بمعدل رد بلغ .٪88. بعد المعالجة الإحصائية و اختبار الفرضيات، كشفت نتائج الد ا رسة أن التسويق الرقمي له تأثير على عملية صنع الق ا رر لدى المستهلكين، و نتيجة لذلك فإن المؤسسات تحتاج إلى دمج است ا رتيجيات التسويق الرقمي بتحديد المكان و الوقت المناسبين الذي يكون فيهما تأثير اكبر على ق ا ر ا رت المستهلكين. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies is the property of Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The relationship between adopting Internet and Performance in Small &Medium Enterprises- Analytical Study. (English)

    المصدر: Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies; jun2018, Issue 9, p168-190, 23p

    Abstract (English): Internet is certainly the most important innovation at the end of the 20th century. The emergence and expansion of its use in enterprises has endured deep changes in the economic mechanisms and ways of doing business in several economic sectors. Small & Medium Enterprises have shown a great response by adopting this technology to improve their performance and master competition. In contrast, there are some studies that confirm that there is no correlation between the use of Internet and performance, which is called Solow Paradox "You can see the computer age everywhere but in the productivity statistics." In this paper we attempt to highlight the relationship between the adoption and use of Internet technology and performance in SME's relying on various studies and models. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): تعتبر الأنترنت بدون شك الابتكار الأهم في نهایة القرن العشرین، حیث أحدث ظهورها وتوسع استخدامها من طرف المؤسسات تحولات عمیقة في المیكانزمات الاقتصادیة وطرق أداء الأعمال في عدة قطاعات اقتصادیة، والمؤسسات الصغیرة والمتوسطة أبدت تجاوبا كبی ا ر من خلال تبني هذه التكنولوجیا، رغبة في تحسین أدائها والتحكم في قوى المنافسة. لكن بالمقابل نجد بعض الد ا رسات التي تؤكد عدم وجود علاقة ارتباط بین استخدام تكنولوجیا الأنترنت والأداء، وهو ما یصطلح علیه التي ،Solow في أدبیات التسییر بمتناقضة تنص على أنه " توجد تكنولوجیا المعلومات في كل مكان باستثناء إحصائیات الإنتاجیة والأداء" من هذا المنطلق نحاول من خلال هذه الورقة البحثیة إب ا رز العلاقة بین تبني واستخدام تكنولوجیا الأنترنت والأداء في المؤسسات الصغیرة والمتوسطة بالاعتماد على مختلف الد ا رسات والنماذج. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies is the property of Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)