-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: إيمان العلمي, عبود زرقين
المصدر: Journal Of Humanities College; 2017, Vol. 1 Issue 7, p370-410, 41p
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: Marketing deception and its reflection on consumer protection: An analytical Study of the views of a sample oftourists dealing with Travel and tourism companies in thecity of Sulaimani. (English)
المؤلفون: شاىو محمد وست عبدالله, ئاڤا عمر فتاح, لاسك ارسلان بايز
المصدر: Journal of Kirkuk University for Administrative & Economic Sciences; 2018, Vol. 8 Issue 3, p133-156, 24p
مصطلحات موضوعية: CONSUMER protection, CRONBACH'S alpha, CONSUMER goods, TOURISM, REGRESSION analysis
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: Social media and its impact on hotel marketing strategy through proactive service(for a sample of tourist hotels in Baghdad). (English)
المؤلفون: المدرس.دكتور, علي عبودي نعمه الجبوري
المصدر: Adab Al-Kufa; 2019, Vol. 1 Issue 39, p525-548, 24p
-
4دورية أكاديمية
Alternate Title: The Role of Public Relations in Promoting Tourism from the Public Relations officers’ Point of View in Palestinian Travel and Tourism Companies in Gaza. (English)
المؤلفون: أحمد إب ا رهيم حم
المصدر: Al-Bahith Al-Aalami; Jan-Mar2023, Vol. 15 Issue 59, p45-64, 20p
مصطلحات موضوعية: PUBLIC relations firms, INTEGRATED marketing, TOURISM marketing, PUBLIC relations, SERVICE departments, INTERPERSONAL communication
مصطلحات جغرافية: GAZA Strip
-
5دورية أكاديمية
Alternate Title: The Impact of Social Media on Customer Behavior - Survey Research for Tourism Companies in Baghdad. (English)
المؤلفون: هبة عمار الكبيس ي, نور خليل إبراهيم
المصدر: Journal of Al-Frahids Arts; 2022, p308-332, 25p
مصطلحات موضوعية: SOCIAL media, CONSUMERS, TOURISM, BUSINESS enterprises
مصطلحات جغرافية: BAGHDAD (Iraq)
-
6دورية أكاديمية
المؤلفون: أ و د. يحًذ حسيٍ عه
المصدر: Journal of Baghdad College of Economic Sciences University; 2020, Vol. 9 Issue 9, p65-85, 21p
مصطلحات موضوعية: TOURISM, GOAL (Psychology), ECONOMIC development, DEVELOPING countries
مصطلحات جغرافية: IRAQ
-
7دورية أكاديمية
Alternate Title: The Role of Tourism Development Projects in Preserving the Tangible Cultural Heritage of Sharjah Emirate: Studying the Projects of Sharjah Institute for Heritage. (English)
المؤلفون: حمدة عبدالله الس, منذر جمحاوي, عمادالدين ابوال&
المصدر: Al-Adab / Al-ādāb; 2024 Supplement, Vol. 148, p135-160, 26p
-
8دورية أكاديمية
Alternate Title: The uses of social networking applications and websites in promoting the gulf stock markets. (English)
المؤلفون: علاء مكي عبد الها, ماجد صالح المعين
المصدر: Al-Bahith Al-Aalami; Jan-Mar2023, Vol. 15 Issue 59, p23-44, 22p
مصطلحات موضوعية: YOUNG adults, INVESTORS, STOCKS (Finance), STOCK companies, FINANCIAL markets, ONLINE social networks
مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates
-
9دورية أكاديمية
Alternate Title: Sustainable urban modernization and its role in the development of tourist and recreational sites in the city of Baghdad. (English)
المؤلفون: عماد حسين سعود, دنيـا طارق احمد, مها عبدالستار عب
المصدر: Journal of Administration & Economics; 2022, Issue 136, p26-38, 13p
مصطلحات موضوعية: URBAN tourism, CITIES & towns, HERITAGE tourism, BODIES of water, CONDUCT of life, TOURISM, CULTURAL property, QUANTITATIVE research
مصطلحات جغرافية: BAGHDAD (Iraq)
-
10دورية أكاديمية
Alternate Title: Tourism in Holy Cities and its impact on Economies Activity Kadimya As Example. (English)
المؤلفون: محمد حميد عبد الم
المصدر: Journal of Administration & Economics; 2022, Issue 136, p61-71, 11p
مصطلحات موضوعية: INTERNATIONAL tourism, CITIES & towns, TOURISM impact, EARNED income, RELIGIOUS tourism, URBAN tourism, SMART cities