-
1دورية أكاديميةتأثير التميز المؤسسي على التنمية الاجتماعية في دولة الإمارات العربية المتحدة دراسة تحليلية. (Arabic)
Alternate Title: The Impact of Institutional Excellence on Social Development in the United Arab Emirates (An Analytical Study). (English)
المؤلفون: علياء أحمد راضي, وفاء برهومي حمدي
المصدر: Al-Adab / Al-ādāb; Mar2023, Vol. 144 Issue 1, p421-456, 36p
مصطلحات موضوعية: SOCIAL development, SOCIAL influence, GOVERNMENT programs, ORGANIZATIONAL change, PRIME ministers
مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: Advertises of Advertising Mail Post of Emirate of Dubai as a sample. (English)
المؤلفون: زينب ليث عباس
المصدر: Al-Bahith Al-Aalami; 2017, Vol. 9 Issue 35, p79-106, 28p
مصطلحات موضوعية: DIRECT mail advertising, AWARENESS advertising, TELECOMMUTING, ADVERTISING, ADVERTISERS
مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: The Impact of Social Networking Sites on the Social Relations of University Youth: An applied study on University of Sharjah students in the United Arab Emirates. (English)
المؤلفون: عائشة علي الكتبي, زيزيت مصطفى نوفل
المصدر: Al-Adab / Al-ādāb; Mar2023, Vol. 144 Issue 1, p389-420, 32p
مصطلحات موضوعية: SOCIAL media, SOCIAL networks, ONLINE social networks, SCHOOL year, WORK sharing, WEBSITES
مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates
-
4دورية أكاديمية
Alternate Title: The uses of social networking applications and websites in promoting the gulf stock markets. (English)
المؤلفون: علاء مكي عبد الها, ماجد صالح المعين
المصدر: Al-Bahith Al-Aalami; Jan-Mar2023, Vol. 15 Issue 59, p23-44, 22p
مصطلحات موضوعية: YOUNG adults, INVESTORS, STOCKS (Finance), STOCK companies, FINANCIAL markets, ONLINE social networks
مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates
-
5دورية أكاديمية
Alternate Title: Public Relations Strategies in Building the State’s Reputation An analytical study of the publications of the website of the UAE Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation. (English)
المؤلفون: سالم جاسم محمد ال, رواء عبدالرحمن ع
المصدر: Al-Bahith Al-Aalami; 2022, Vol. 14 Issue 58, p109-124, 16p
مصطلحات موضوعية: REPUTATION, SATISFACTION, FOREIGN investments, INTERNATIONAL cooperation, INTERNATIONAL relations
مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates
-
6دورية أكاديمية
Alternate Title: Effectiveness of Dialogic Communication in Online Public Relations with an Audience: (Analytical Study of the Websites of Universities in UAE). (English)
المؤلفون: خالد إبراهيم عبد
المصدر: Al-Bahith Al-Aalami; 2020, Vol. 12 Issue 50, p28-46, 19p
مصطلحات موضوعية: WEB design, UNIVERSITIES & colleges, WEBSITES, PUBLIC relations, CONTENT analysis, SEARCH engines
مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates
-
7دورية أكاديمية
المصدر: Al-Adab / Al-ādāb; 2020, Issue 132, p371-394, 24p
مصطلحات موضوعية: SOCIAL services, SOCIAL skills, MUNICIPAL services, SOCIAL institutions, CHILDREN'S rights
مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates