يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"جامعة الملك سعود (الرياض)"', وقت الاستعلام: 1.34s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The Effect of Using Differentiated Instruction Approach in Acquiring some Grammatical Structures and Developing Language Performance of Primary Grade Students. (English)

    المصدر: Journal of Educational & Psychological Studies / Magallat Al-Dirasat Al-Tarbawiyyat Wa-Al-Bafsiyyat; apr2019, Vol. 13 Issue 2, p337-367, 31p

    Abstract (English): This study aimed to investigate the effect of using the differentiated instruction approach while teaching the Arabic Language for acquiring some linguistic structures and developing the linguistic performance of the primary-stage students. The materials and instruments of study consisted of student worksheets, teacher's guide, linguistic structure test, and the linguistic performance test. The participants in the research groups were selected, then, the experiment of study and the pre-post testing of study instruments were implemented. Data was statistically treated using SPSS.18 program. The findings of study revealed that there were statistically differences between the mean scores of the experimental and the control groups at level 0.5 in the linguistic structures test favoring the experimental group. Moreover, there were significat differences between the mean scores of the experimental and the control groups at level 0.5 in the linguistic performance test favoring the experimental group. A correlated relation has been proved between linguistic structure acquisition and the development of linguistic performance the by post-testing of the participants of experimental group. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر استخدام مدخل التعليم المتمايز في اكتساب تلاميذ الصف الثالث الابتدائي لبعض التراكيب اللغوية وتنمية مهارات الاداء اللغوي لديهم: ولتحقيق هذا الهدف تم إعداد مواد البحث وأدواته المتمثلة في أوراق عمل التلميذ. ودليل المعلم. واختبار التراكيب اللغوية، واختبار الأداء اللغوي. ثم تم اختيار عينة البحث، وتنفيذ تجربة البحث. ثم تطبيق أدوات البحث بعد يا ومعالجة النتائج إحصائيا باستخدام برنامج SPSS. وأظهرت النتائج وجود فروق دالة احصائبا بين متوسطي درجات المجموعتين التجريبية والضابطة عند مستوى (٠٥..) في اختبار التراكيب اللغوية لصالح المجموعة التجريبية. وأظهرت أيضا وجود فروق دالة إحصائيا بين متوسطي درجات المجموعتين التجريبية والضابطة عند مستوى (٠..٠) في اختبار الأداء اللغوي لصالح المجموعة التجريبية. وتبين وجود علاقة ارتباطية بين اكتساب التراكيب اللغوية وتنمية مهارات الأداء اللغوي في التطبيق البعد ي لدى مجمو عة البحث. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Educational & Psychological Studies / Magallat Al-Dirasat Al-Tarbawiyyat Wa-Al-Bafsiyyat is the property of Sultan Qaboos University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)