يعرض 1 - 6 نتائج من 6 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.19s تنقيح النتائج
  1. 1
  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: FACTORS AFFECTING WOMEN’S USE OF ELECTRONIC MARKETING ON SOCIAL MEDIA (Field Study). (English)

    المؤلفون: أفنان محمد شعبان

    المصدر: Al-Bahith Al-Aalami; 2020, Vol. 12 Issue 47, p125-146, 22p

    Abstract (English): The research aims to determine the factors affecting the woman’s use of electronic marketing in social networking sites, and to know the extent of the sample’s use of social networking sites for electronic shopping purposes. The research tool used the questionnaire form that was designed in its final form after presenting it to the arbitrators and it included a set of questions and a five-Likert scale, and used the spss statistical program to perform the statistical operations that were laid out in tables showing the frequencies, percentages and percentages Salary, mean, standard deviation, and correlation using the Spearman correlation coefficient, the Ka2 square test, the F test, the Alpha Cronbach test, and arrived at Searching to a set of results, the most important of which is the existence of a large extent of electronic marketing from the internet sites, and that Facebook is one of the most used social networking sites in marketing, and the hypothesis test showed a significant correlation between marketing sites and the extent to which the sites meet the needs of women, and the results also showed that there are differences between the sample in Demographic data towards the use of women for emarketing via social media, and there is also an indication of the degree of consistency in the sample averages towards the factors affecting the woman's use of e-marketing. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يرمي البحث إلى تحديد العوامل المؤثرة في استخدام المرأة للتسويق الإلكتروني في مواقع التواصل الاجتماعي، ومعرفة مدى استخدام العينة لمواقع التواصل الاجتماعي لأغراض التسوق الإلكتروني، استخدم في البحث المنهج الوصفي المسحي بإجراء دراسة ميدانية على عينة من النساء العاملات في جامعة بغداد بواقع ) 269 ( امرأة، واستخدم اداة البحث استبانة استمارة ثم تصميمها بعد عرضها على المحكمين لإجراء العمليات spss وتضمنت مجموعة من الاسئلة ومقياس ليكرت الخماسي، واستخدم البرنامج الاحصائي الاحصائية التي وضعت في جداول تبين التكرارات والنسب المئوية والمراتب والوسط الحسابي والانحراف واختبار ،F المعياري والعلاقات الارتباطية باستخدام معامل ارتباط سبيرمان، واختبار مربع كا 2، واختبار الفا كرونباخ، وتوصل البحث الى طائفة من النتائج أهمها وجود مدى كبير للتسويق الإلكتروني من مواقع الإنترنت، وأن الفيسبوك من أكثر مواقع التواصل الاجتماعي استخداما في التسويق، وأظهر اختبار الفروض وجود علاقة ارتباط دالة بين مواقع التسويق ومدى تلبية المواقع لاحتياجات النساء، وأظهرت النتائج وجود فروقات بين العينة في البيانات الديموغرافية نحو استخدام المرأة للتسويق الإلكتروني عبر مواقع التواصل الاجتماعي، وكذلك هناك مؤشر لشدة اتقاق في متوسطات العينة نحو العوامل المؤثرة في استخدام المرأة للتسويق الإلكتروني. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Bahith Al-Aalami is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  3. 3
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: معزوز، مختار, مؤلف

    المساهمون: بن موسى، محمد, م. مشارك

    المصدر: مجلة إدارة الأعمال والدراسات الاقتصادية. ع1:44-66

  4. 4
  5. 5
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: دور التسويق الإلكتروني ووسائل التواصل الاجتماعي في كفاءة التجارة الإلكترونية-دراسة تحليلية: حالة الجزائر ومصر (Arabic)

    المؤلفون: Belghanami, Nadjat Wassila

    المصدر: Strategy & Development Review; Jul2022, Vol. 12 Issue 2, p198-216, 19p

    مصطلحات موضوعية: INTERNET marketing, SOCIAL media, ELECTRONIC commerce

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA, EGYPT

    Abstract (English): he spread of the new Corona virus in most countries of the world has led to the freezing of various economic and social activities, so that the world finds itself in front of the need to rely on digitization in order to ensure the continuity of some vital sectors such as trade, as an inevitable option that contributed to its recovery. Digital technology was resorted to through portals and platforms Digital such as Amazon and Alibaba, Microsoft companies, electronic lecture technologies, and the use of social networking sites in order to raise sales and services. Therefore, through the study, we try to identify first the study terms for electronic commerce and electronic marketing and their most important drivers, then an analytical reading of the contribution of digital transformation to the efficiency of digital marketing and e-commerce in light of the Corona crisis for the case of Algeria and Egypt. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): أدى انتشار فيروس كورونا المستجد في جل دول العالم إلى تجميد جميد مختلف الأنشطة الاقتصادية والاجتماعية، ليجد العالم نفسه أمام ضرورة الاعتماد على الرقمنة من أجل ضمان استمرارية بعض القطاعات الحيوية كالتجارة، كخيار حتمي ساهم في انتعاشها .عليها تم اللجوء الى التكنولوجيا الرقمية عبر البوابات والمنصات الرقمية مثل شركة أمازون وعلي بابا ، شركات مايكروسوفت ، تقنيات التحاضر الالكتروني،واستخدام مواقع التواصل الاجتماعي في من أجل رفع مبيعاا وخدماا . عليه نحاول من خلال الدراسة التعرف اولا على مصطلحات الدراسة للتجارة الالكترونية والتسويق الالكتروني واهم محركاما ثم قراءة تحليلية لإسهام التحول الرقمي في نجاعة التسويق الرقمي والتجارة الالكترونية في ظل أزمة كورونا لحالة الجزائر ومصر. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Strategy & Development Review is the property of Strategy & Development Review and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  6. 6
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: Yalichani, Wahiba

    المصدر: مجلة الإبداع. مج11, ع1:724-737