يعرض 1 - 4 نتائج من 4 نتيجة بحث عن 'الحديث غريب.*', وقت الاستعلام: 1.67s تنقيح النتائج
  1. 1
    مؤتمر

    Alternate Title: In-service training for university professors in the light of applying the quality assurance system of education- "The Algerian University is a model". (English)

    المصدر: Annual International Conference of the Faculty of Arts - Al-Zaytoonah University of Jordan; 2018, p475-486, 12p

    Abstract (English): The philosophy of applying the quality system of higher education in the Arab world is based on the process of reforming the educational system and university training programs according to international standards in order to upgrade its institutions and research centers to the ranks of the developed countries and to serve the issues of the comprehensive development of their societies. University professor is essential and active member in the teaching and learning process, so that he is a mentor and an engineer of this process. That demands him to possess personal and professional qualifications that enable him to carry out various and varied tasks since joining the university. Perhaps the reality of practice and continuous monitoring of the performance of the professor shows that at the stage of (Exchange of experiences) and integration with the requirements of the instructional profession, the professor needs help; especially at the beginning of his career, so he can acquire many of the skills that are linked to his performance, which he gets through his participation in series of workshops organized by professors Qualified and experienced in accordance with an integrated program. Therefore, this paper presents a model for this formative training process of the university professor in Algerian universities through the presentation of the program content and its impact on the performance of the professor and achieving the future goals of the university institution project. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): تقوم فلسفة تطبيق نظام جودة التعليم العالي في الوطن العربي على عملية إصلاح منظومة التعليم والتكوين الجامعي وفق المعايير العالمية بهدف الرقي بمؤسساته و مراكز بحثه إلى مصاف الدول المتطورة، ومن جهة أخرى خدمة قضايا التنمية الشاملة لمجتمعاتهم، ويعد الأستاذ الجامعي عضوا أساسيا وفاعلا في العملية التعليمية التعلمية بحيث يعتبر موجها و مهندسا لها. هذا يتطلب منه امتلاك كفاءات شخصية ومهنية تؤهله للقيام بمهامه المتعددة و المتنوعة منذ التحاقه بالجامعة، ولعل واقع الممارسة و المتابعة المستمرة لأداء الأستاذ يبين أن مرحلة التربص (تبادل الخبرات) و الاندماج مع متطلبات مهنة التدريس يحتاج فيها الأستاذ في بداية مشواره المهني إلى مرافقة تساعده على اكتساب العديد من المهارات التي ترتبط بأدائه، والتي يحصل عليها من خلال مشاركته في سلسلة الورشات التدريبية التي يؤطرها أساتذة مؤهلين ذوي خبرة وفق برنامج متكامل .لذا جاءت هذه الورقة البحثية لتقدم نموذجا لهذه العملية التكوينية و التدريبية للأستاذ الجامعي المتربص في الجامعة الجزائرية من خلال عرض محتوى البرنامج ومدى تأثيره في أداء الأستاذ و تحقيق الأهداف المستقبلية لمشروع المؤسسة الجامعية . [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Annual International Conference of the Faculty of Arts - Al-Zaytoonah University of Jordan is the property of Al-Zaytoonah University of Jordan, Faculty of Arts and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  2. 2
    مؤتمر

    Alternate Title: Exploring the importance and the obstacles of employing the Blended Learning approach in teaching from the PDT students’ perspectives in the City University College of Ajman. (English)

    المصدر: Annual International Conference of the Faculty of Arts - Al-Zaytoonah University of Jordan; 2018, p97-113, 17p

    Abstract (English): The study explored the importance and the obstacles of employing the Blended Learning approach in teaching from the Professional Diploma in Teaching students’ perspectives in the City University College of Ajman, (60) students who work in the private schools in the UAE. The study also investigated the importance of BL according to gender, years of experience and the probable training that has been provided to teachers on the smart leaning. The sample of study consisted of (60) male and female teachers working in private schools in Ajman in the UAE. To fulfill the goals of study, a survey had been administered. The results indicated a high degree of the importance of BL in all subjects amongst teachers, with a statistically significant difference in favor of less experienced teachers and for those who were provided with training programs in smart learning. Gender differences in the importance of BL were not detected in this study. Moreover, there are not statistical differences in the obstacles of employing the BL in favor of years of experience, gender, and training. In light of the results of this study, more training in smart education is recommended as well as support for teachers with BL needed tools. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): هدفت هذه الدراسة إلى معرفة أهمية التعلم المتمازج ومعوقات توظيفه من وجهة نظر طلبة برنامج الدبلوم المهني في التدريس في كلية المدينة الجامعية بعجمان (60) طالبا وطالبة، ممن يعملون في المدارس الخاصة بدولة الامارات العربية المتحدة، وما إذا كان ذلك يختلف باختلاف الجنس أو سنوات الخبرة في التدريس، أو حصول هؤلاء المعلمين على دورات تدريبية في مجال التعلم الذكي. ولتحقيق أهداف الدراسة استخدمت الدراسة أداة لقياس أهمية التعلم المتمازج ومعوقات توظيفه في التدريس .أظهرت الدراسة أبرز النتائج الآتية: أن أهمية التعلم المتمازج في تدريس المواد المختلفة جاءت مرتفعة، ووجود فروق دالّة إحصائيًا في أهمية التعلم المتمازج نسبة لمتغير سنوات الخبرة (لصالح المعلمين الأقل خبرة). كما لم تظهر النتائج فروقًا ذات دالّة إحصائية تعزى لمتغير الجنس أو التدريب. أما بالنسبة لمعوقات التدريب فأظهرت الدراسة عدم وجود فروق دالة إحصائيا في معوقات توظيف التعلم المتمازج تعزى لسنوات الخبرة أو التدريب أو الجنس. وفي ضوء نتائج الدراسة وتفسيراتها توصي الدراسة بضرورة عقد برامج تدريبية في مجال التعلم المتمازج وتوفير البنية التحتية اللازمة لتطبيقه. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Annual International Conference of the Faculty of Arts - Al-Zaytoonah University of Jordan is the property of Al-Zaytoonah University of Jordan, Faculty of Arts and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  3. 3
    مؤتمر

    المصدر: Annual International Conference of the Faculty of Arts - Al-Zaytoonah University of Jordan; 2018, p487-501, 15p

  4. 4
    مؤتمر

    المؤلفون: Abdelaziz, Hamdy Ahmed

    المصدر: 2015 Fifth International Conference on e-Learning (econf); 2015, p424-448, 25p