يعرض 1 - 10 نتائج من 14 نتيجة بحث عن '"شيماء عبد الله س&', وقت الاستعلام: 1.45s تنقيح النتائج
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Proposing a Nanotechnology Program to Develop Agricultural Science Student Teachers, Nano-Knowledge and Dicition Making Ability. (English)

    المؤلفون: وفاء ماهر املنوف

    المصدر: Journal of Education - Sohag University; Nov2021, Vol. 91 Issue Part 5, p2109-2179, 71p

    Abstract (English): This research aimed to investigate the effectiveness of a proposed program in nanotechnology to develop nano-knowledge and decision-making ability among agricultural science student teachers. For this purpose, a cohort of 33 of 4th agricultural science student teachers in the Faculty of Education, Tanta Universty was randomly selected. The sequential explanatory mixed method research design was followed. Nano-knowledge and dicision making posttests were used to collect the quantitative data. These data were presented descriptively and analysed statistically using one group t-test. Which yielded statistically significant diffrences between the posttest means scores of the research sample and the hypothetical mean of (65%). As for the qualitative data, the semi-structure interview was administered to nine students (used as a stratified sample for the case study). These data were analysed using thematic analysis, which revealed the reasons for the different levels of growth of nanoknowledge among the sample students in the six levels of Bloom taxonomy, and in the ability to make decisions. Besides, there was a positive correlation between students, scores on nano-nowledge and decision making posttests. The study concluded that the proposed program was effective in developing science student Teachers, nano-knowledge and dicition making ability. The research also recommended the necessity of digitizing the teaching and learning processes, developing higher-order thinking skills, and of including nanotechnology within the programs of preparing agricultural sciences student teachers. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يهدف هذا البحث إلى التحقيق في فعالية المقترح برنامج في تكنولوجيا النانو لتطوير المعرفة النانوية واتخاذ القرار القدرة بين معلمي طلاب العلوم الزراعية. لهذا الغرض ، مجموعة من 33 مدرسًا من طلاب العلوم الزراعية الرابع في كلية التربية. تم اختيار جامعة طنطا بشكل عشوائي. التوضيحي المتسلسل المختلط تم اتباع أسلوب تصميم البحث. المعرفة النانوية واتخاذ القرار تم استخدام الاختبارات اللاحقة لجمع البيانات الكمية. تم تقديم هذه البيانات وصفيًا وتحليلها إحصائيًا باستخدام اختبار مجموعة واحدة. التي أسفرت الاختلافات ذات دلالة إحصائية بين الاختبار البعدي تعني عشرات من عينة البحث والمتوسط ​​الافتراضي (65٪). أما النوعية البيانات ، تم إجراء المقابلة شبه الهيكلية لتسعة طلاب (تستخدم كملف عينة طبقية لدراسة الحالة). تم تحليل هذه البيانات باستخدام المواضيعية التحليل ، الذي كشف أسباب المستويات المختلفة لنمو المعرفة النانوية بين طلاب العينة في المستويات الستة لتصنيف بلوم ، والقدرة على اتخاذ القرارات. إلى جانب ذلك ، كان هناك ارتباط إيجابي بين الطلاب ، الدرجات على nano-nowledge واتخاذ القرار posttests. ال وخلصت الدراسة إلى أن البرنامج المقترح كان فعالاً في تطوير العلوم المعلمين الطلاب المعرفة النانوية والقدرة على صنع dicition. البحث كما أوصى بضرورة رقمنة التعليم والتعلم العمليات ، وتطوير مهارات التفكير العليا ، وتضمينها تكنولوجيا النانو ضمن برامج إعداد العلوم الزراعية المعلمين الطلاب. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Education - Sohag University is the property of Journal of Education - Sohag University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10