يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.52s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Informative Content Discourse of the Ministry of Culture's Account on Platform X: A Rhetorical Communicative Study. (English)

    المصدر: Arts for Linguistic & Literary Studies; Sep2023, Vol. 5 Issue 3, p336-376, 41p

    Abstract (English): This study aims to investigate the communicative and rhetorical dimensions of literary content discourse of the Ministry of Culture's account on Platform X (formerly Twitter), from the account creation until the end of June 2023. Using the discursive approach, the study examines the account's content to find out the extent to which the communicator benefits from the discourse techniques in its informative and persuasive levels. The study consists of two sections. Section one focused on describing the account's content, while section two dealt with aspects of influence and persuasion. The study revealed that the account's relied on the theory abundant media medium theory, contributing to recipient's circle expansion. It was concluded that the account utilized to maximum X platform potentials such as creating posts with language, media, and hashtags. The communicative techniques and rhetorical strategies were utilized to shape its informational discourse, influencing the recipients, and persuading them of its message in line with the ministry's strategies, vision, mission, and the Kingdom’s Vision 2030 objectives. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): تهدف هذه الدراسة البينية إلى استجالء خطاب محتوى وزارة الثقافة ألادبي على منصة X ُ )تويتر سابقا( عديه الاتصالي والبالغي، منذ تأسيس الحساب حتى نهاية يونيو ، في ب 0203م، عبر النظر فيمحتوى الحساب مستعينةباملنهجالتدوالي، ملعرفةمدى إفادة القائم باالتصال من تقنيات الخطاب في مستوييه إلابالغي والبالغي، وتأتي الدراسة في مبحثين، يهتم ألاول بتوصيف محتوى الحساب، ويركز الثاني على جانبي التأثير وإلاقناع. وقد توصلت الدراسةإلى عدد من النتائج، أهمها: اعتماد الحساب على نظرية ثراء الوسيلة إلاعالمية، ما أفاده في توسيع دائرة التلقي، وكذلك استثماره إلمكانات منصة X في إنشاء املنشورات باللغة والوسائط والوسوم، وحرص القائم باالتصال على استثمار تقنيات الاتصال والتقنيات البال غية في تشكيل خطاب محتواه ألادبي والتأثير في املتلقين وإقناعهم برسالته، في حدود استراتيجيات الوزارة ورؤيتها ورسالتها وأهدافها املنبثقة عن رؤيةاململكةالعربيةالسعودية 0232م. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Arts for Linguistic & Literary Studies is the property of Thamar University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)