-
1دورية أكاديميةLäsförståelseundervisning i årskurs 6 med utgångspunkt i skönlitteratur respektive lärobok i svenska
المؤلفون: Tarja Alatalo
المصدر: Nordic Journal of Literacy Research, Vol 9, Iss 2 (2023)
مصطلحات موضوعية: autentisk text, lässtrategier, läsförståelse, läsundervisning, mellanstadiet, tyst läsning, Education (General), L7-991, Language. Linguistic theory. Comparative grammar, P101-410
وصف الملف: electronic resource
-
2دورية أكاديميةECEC Teachers’ Reported Practices and Attitudes Toward Read-Alouds in Nordic Multilingual Classrooms
المؤلفون: Hilde Hofslundsengen, Maria Magnusson, Martina Norling, Sofie Tjäru, Hanne Næss Hjetland, Tarja Alatalo
المصدر: Nordic Journal of Literacy Research, Vol 9, Iss 2 (2023)
مصطلحات موضوعية: read-aloud, multilingual children, early literacy, monolingual norm, Education (General), L7-991, Language. Linguistic theory. Comparative grammar, P101-410
وصف الملف: electronic resource
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Tarja Alatalo, Annie-Maj Johansson
المصدر: Nordic Journal of Literacy Research, Vol 5, Iss 3, Pp 63-81 (2019)
مصطلحات موضوعية: balanserad undervisning, läs- och skrivundervisning, sociala praktiker, sociokulturellt perspektiv, tekniklektioner, Education (General), L7-991, Language. Linguistic theory. Comparative grammar, P101-410
وصف الملف: electronic resource
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: Tarja Alatalo, Victoria Johansson
المصدر: Nordic Journal of Literacy Research, Vol 5, Iss 3, Pp 1-9 (2019)
مصطلحات موضوعية: Education (General), L7-991, Language. Linguistic theory. Comparative grammar, P101-410
وصف الملف: electronic resource
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: Tarja Alatalo
المصدر: Nordic Journal of Literacy Research, Vol 3, Iss 0, Pp 1-18 (2017)
مصطلحات موضوعية: Avkodning, bedömning, erfarenhet, förskoleklass, meningsskapande, pragmatismen, Decoding, assessment, experience, preschool class, meaning making, pragmatism, Education (General), L7-991, Language. Linguistic theory. Comparative grammar, P101-410
وصف الملف: electronic resource