يعرض 1 - 10 نتائج من 29 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.77s تنقيح النتائج
  1. 1

    المصدر: "مجلة کلیة الشریعة والقانون بأسیوط "دوریة علمیة محکمة. 33:1683-1752

    الوصف: يعالج البحث موضوع التکييف الفقهي للتسويق الشبکي في إطار القواعد الفقهية، هذا العقد الذي يعد من النوازل العصرية الأکثر حداثة في المعاملات المالية المعاصرة، والذي تقتضي الحاجة بصورة ملحة إلى بيان حکمه للناس؛ نظرا لکثرة تداولهم لهذه النازلة في معاملاتهم المالية مع حداثتها، واتجاه کثير من المؤسسات التجارية العابرة للقارات الآن إلى توسيع تعاملاتها من خلال التسويق الشبکي، مع حاجة الناس إلى التعامل مع هذه المؤسسات؛ لسد حاجاتهم التجارية والسلعية، وقد خلص البحث إلى أن عقد التسويق الشبکي من العقود المستحدثة التي لم تکن موجودة من قبل؛ فالفقهاء القدامى لم يتعرضوا له ببيان حکمه ولا ذکر تکييفه الشرعي ؛ ولهذا نجد أن الفقهاء المعاصرين اختلفوا في التکييف الفقهي له، وهذا الاختلاف نتج اختلافهم في الحکم الشرعي له، وتردده بين الجواز والمنع، وقد خلصت الباحثة إلى القول بجواز عقد التسويق الشبکي بالضوابط والشروط المعتمدة والتي ذکرتها أثناء البحث، وأن لجملة من القواعد الفقهية تأثيرا کبيرا في التکييف الفقهي لهذا العقد، ومن ثم في الحکم الشرعي له، ومن ذلک قاعدة (الأصل في البيع الجواز)، وقاعدة (المشقة تجلب التيسير)، وقاعدة (لا ضرر ولا ضرار)، وقاعدة (الغرم بالغنم). The present research deals with the topic of jurisprudential conditioning of network marketing within a framework of jurisprudential rules. Nowadays, people need to make contracts with companies across continents to get what they need of commodities and trade articles. Such contracts are considered among the most recent juristic issues in contemporary financial transactions, whose ruling is urgently needed by the people who often conduct such transactions. Since this type of contract was not found in the past, the earlier scholars neither knew it nor mentioned any ruling or jurisprudential adaptation of it. Modern jurists, however, have disagreed about its jurisprudential adaptation; hence they had different rulings on it. The researcher has come to the finding that online marketing contracts are permissible when the number of juristic rules- mentioned in this paper - are taken into account. Those rules include: “Hardship necessitates facilitation” and “Trade is by default permissible”.

  2. 2

    المصدر: المجلة العلمیة لکلیة القران الکریم للقراءات وعلومها بطنطا. 7:904-940

    الوصف: ملخص البحــــــــث: علم التسويق من العلوم الحديثة، التي دخلت في کل المجالات الربحية وغير الربحية، وعلى جميع المستويات الفردية والجماعية، وقد تناول البحث هذا العلم في ضوء القرآن الکريم من جميع جوانبه، وتحدث عن أهدافه وأهميته في ضوء القرآن الکريم. وتحدث أيضا على البيئة التسويقية، الداخلية منها والخارجية، وحديث القرآن الکريم عن أهمية البيئة فى التسويق. کما تناول البحث حديث القرآن الکريم عن تسويق الأفکار، وعن الفرصة التسويقية، وولاء المستهلک، من خلال ما جاء في سورة عبس. Abstract: Marketing science is one of the modern sciences, which has entered into all areas of profit and non-profitability, At all individual and collective levels, the research dealt with this science in the light of the Holy Qur’an in all its aspects, and talked about its objectives and importance in the light of the Holy Qur’an. He also spoke about the marketing environment, both internal and external, and the hadith of the Noble Qur’an about the importance of the environment over marketing. The research also dealt with the hadith of the Noble Qur’an about marketing ideas, marketing opportunity, and consumer loyalty, through what was mentioned in Surat Abs.

  3. 3

    المصدر: مجلة کلیة الخدمة الاجتماعیة للدراسات والبحوث الاجتماعیة. 20:95-132

    الوصف: ملخص الدراسة تحددت مشکلة الدراسة في معرفة دور منظمات المجتمع المدني في التسويق الاجتماعي للمبادرات الصحية من منظور طريقة تنظيم المجتمع، وسعت الدراسة إلي تحديد مستوى دور منظمات المجتمع المدني في التسويق الاجتماعي للمبادرات الصحية، وتحديد الصعوبات التي تواجه دور منظمات المجتمع المدني في التسويق الاجتماعي للمبادرات الصحية، وتحديد مقترحات تفعيل دور منظمات المجتمع المدني في التسويق الاجتماعي للمبادرات الصحية، والتوصل إلي رؤية مستقبلية مقترحة من منظور طريقة تنظيم المجتمع لتفعيل دور منظمات المجتمع المدني في التسويق الاجتماعي للمبادرات الصحية. الکلمات المفتاحية: منظمات المجتمع المدنى – التسويق الاجتماعى – المبادرات الصحية . Abstract The problem of the study was defined in the knowledge of the role of civil society organizations in the social marketing of health initiatives from the perspective of the method of community organization, and the study sought to define the level of the role of civil society organizations in the social marketing of health initiatives, and to determine the difficulties facing the role of civil society organizations in the social marketing of health initiatives, and identify Proposals to activate the role of civil society organizations in the social marketing of health initiatives, and to arrive at a proposed future vision from the perspective of the way the community organizes to activate the role of civil society organizations in the social marketing of health initiatives. keywords: Civil Society Organizations -Social Marketing - Health Initiatives.

  4. 4

    المصدر: مجلة دراسات فی الخدمة الاجتماعیة والعلوم الإنسانیة. 50:111-148

    الوصف: يهدف التسويق الاجتماعي إلي نشر المبادئ الإيجابية والقيم في المجتمع ويساهم في رفاهية ورفع مستوي معيشة المجتمع ککل، وفي دفع عجلة التنمية الاقتصادية من خلال تعزيز قدرات الاقتصاد وتحديد الفرص التسويقية، والعمل علي ترويج تلک الفرص، فقد أصبح التسويق مفيد لکافة المؤسسات سواء التي تهدف إلي الربح أو التي لا تهدف إلي الربح، ومنها المؤسسات التي تقدم خدمات للمعاقات فقد أصبح من حق المعاقات حرکيا أن ينالن من الرعاية الثقافية والصحية والاجتماعية ما يناله غيرهن من الأسوياء وأن يندمجن في مجتمعهن مع بقية أفراده، وأن يشارکن في حياة مجتمعهن بقدر ما تسمح به قدراتهن وإمکانياتهن وذلک من خلال التسويق الإجتماعي لبرامج الرعاية الإجتماعية التي تقدم لهن داخل مؤسسات الرعاية الاجتماعية،لذلک فقد استهدفت هذه الدراسة تحديد العلاقة بين التسويق الإجتماعي ومدي قدرة برامج الرعاية الإجتماعية المقدمة للمعاقات حرکيا علي تحقيق أهدافها، وقد توصلت نتائج الدراسة الي وجود علاقة ايجابية بين التسويق الإجتماعي وفاعلية برامج الرعاية الإجتماعية المقدمة للمعاقات حرکيا في تحقيق أهدافها وجاءت أهم هذه البرامج هي البرامج الإجتماعية والنفسية. Abstract: Social marketing aims to spread positive principles and values ​​in society and contributes to the well-being and raise the standard of living of society as a whole, and in pushing the wheel of economic development by strengthening the capabilities of the economy and identifying marketing opportunities, and work to promote those opportunities, marketing has become beneficial to all institutions, whether aiming for profit Or non-profit, including institutions that provide services for disabled persons, it has become the right of disabled women to obtain cultural, health and social care what other normal people receive and integrate into their society with the rest of its members, and to participate in the life of their community as much as they allow Athn and their potential through social marketing of social welfare programs that provide them within the social welfare institution, herefore, this study aimed to determine the relationship between social marketing and the extent of the ability of social welfare programs provided for women with disabilities to achieve their goals, and the results of the study have found a positive relationship between social marketing and the effectiveness of social welfare programs provided for women with disabilities in achieving their goals and the most important of these programs are social programs And psychological.

  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8

    المصدر: journal of king abdulaziz university islamic economics. 25:79-115

    الوصف: In this article, we have discussed the main stages undergone by the marketing thought until it arrived to its modern concept. And by sitting those stages in consideration and analysis, we provided some critical comments. We have tried through which to highlight an important feature in the modern marketing system, which is the change of concepts and principles based on, depending on the economic and social transformations witnessed by the Western societies and crises experienced by the capitalist system. This what makes it - from our point of view - lacks the consistency and stability. From that, we have tried to provide an Islamic perspective on marketing, based on the fixed principles of justice and equity, and on general assets find its firm roots in the spiritual, ethical and legislative values of our religion, where we have suggested a definition of the concept of Islamic Marketing. لقد استعرضنا في هذه الورقة أهم المراحل التي مر بها الفكر التسويقي الوضعي حتى وصل إلى مفهومه الحديث، حيث استوقفنا النظر والتحليل لتلك المراحل عند بعض الملاحظات النقدية، حاولنا من خلالها إبراز سمة مهمة في النظام التسويقي الوضعي وهي تغير المفاهيم والمبادئ التي يقوم عليها تبعا للتحولات الاقتصادية والاجتماعية التي شهدتها المجتمعات الغربية، والأزمات التي مر بها النظام الرأسمالي، وهو ما يفقده - من وجهة نظرنا- صفة الثبات والاستقرار، وانطلاقا من ذلك حاولنا تقديم إطار لممارسة التسويق وفق منهج الإسلام القائم على مبادئ ثابتة من العدالة والإنصاف، وعلى أصول عامة تجد جذورها الراسخة في القيم العقدية، والأخلاقية والتشريعية التي ينضح بها ديننا الحنيف، حيث اقترحنا تعريفا لمفهوم التسويق الإسلامي

  9. 9
  10. 10