يعرض 1 - 10 نتائج من 1,452 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.50s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    المصدر: المجلة الدولية للأداء الاقتصادي, Vol 5, Iss 2 (2023)

    الوصف: يعتبر القطاع السياحي من القطاعات الأكثر استفادة من شبكات التواصل الاجتماعي، وقد تعاظمت مكانة هذه المواقع من خلال الدور الذي لعبته في تسويق المقصد السياحي، وخصوصا المنتجات السياحية الداخلية للدول خلال فترة الجائحة العالمية ( covid-19 .) ولتحقيق أهداف الدراسة تم الاستعانة بالمنهج الوصفي التحليلي، وتجميع البيانات من خلال الأدبيات المنشورة والاحصائيات الدولية والاعتماد على مقابلة. وخلصت الدراسة الى أنّ استخدام شبكات التواصل الاجتماعي ساهم في زيادة عدد الزبائن المتعاملين مع الوكالات عينة البحث. The tourism sector is considered one of the sectors that benefit the most from social networks; The status of these sites has increased through the role they played in marketing the tourist destination, especially the internal tourism products of countries during the pandemic (covid-19); to achieve the objectives of the study, the descriptive analytical approach was used, and data was collected through published literature and international statistics, as well as relying on interviews. The study concluded that the use of social networks contributed to an increase in the number of clients dealing with the agencies of the research sample

    وصف الملف: electronic resource

  2. 2
    دورية أكاديمية

    المصدر: Journal of The Arab Center for Research & Studies in Library & Information Sciences; Jan2023, Vol. 10 Issue 19, p152-172, 21p

    مصطلحات جغرافية: LIBYA

    Abstract (English): The research focused on studying tourism marketing by highlighting its objectives, importance, and recent trends in distributing medical tourism services in general, and clarifying the impact of information technology on tourism marketing in Libya in particular. The research has shown that information technology has a significant impact on advancing tourism growth within Libya. Through it, it is possible to raise the quality of tourism marketing, the speed of service delivery, communication with customers, providing them with tourism offers, and enabling them to book, which helps reduce costs, reduce effort, motivate workers and increase their creative abilities. in tourism marketing. The research reached a set of results, the most important of which was the lack of clear standards and policies that can guide the use of information technology in tourism marketing, the neglect of the marketing aspect in tourism facilities and the lack of tourist information materials at the required marketing level, which led to a decrease in the number of tourists in Libya, and the lack of A clear database of tourism information linking electronic networks between tourism marketing channels with weak tourism planning in Libya. Accordingly, it was recommended to develop a clear strategy to guide the use of information technology in tourism marketing in Libya, and the need to pay attention to tourism marketing for tourism facilities in Libya, as well as paying attention to tourism promotion and giving advertising and promotional spaces, which contributes to the development of the tourism sector in Libya, in addition to the necessity Carrying out research studies that work to develop the tourism sector and increase tourism awareness. And work to encourage researchers in this field, and the need to create an information database for tourism in Libya with linking electronic networks between tourism marketing channels and identifying services in the country and with other institutions in the world and facilitating the movement of tourists between Libya and the countries of the world. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): اهتم البحث بدراسة التسويق السياحي من خالل تسليط الضوء على أهدافه، وأمهيته، واالجتاهات احلديثة يف توزيع اخلدمات السياحية العالجية بشكل عام، وعلى توضيح أثر تكنولوجيا املعلومات على التسويق السياحي يف ليبيا بشكل خاص. وقد أوضح البحث إىل أن تكنولوجيا املعلومات هلا أتثري كبري يف دفع عجلة النمو السياحي داخل ليبيا فعن طريقها ميكن رفع جودة التسويق السياحي وسرعة تقدمي اخلدمة والتواصل مع العمالء وتزويدهم ابلعروض السياحية، ومتكينهم من احلجز مما يساعد يف تقليل التكاليف وتقليص اجلهد، وحتفيز العاملني وزايدة قدراهتم االبداعية يف التسويق السياحي. وقد توصل البحث إىل جمموعة من النتائج كان أمهها عدم وجود معايري وسياسات واضحة ميكن االسرتشاد هبا يف استخدام تقنية املعلومات يف التسويق السياحي، امهال اجلانب التسويقي يف املرافق السياحية وعدم توفر مواد إعالمية سياحية ابملستوى التسويقي املطلوب، مما أدى إىل اخنفاض عدد السياح يف ليبيا،وعدم وجود قاعدة بياانت واضحة للمعلومات السياحية تربط الشبكات االلكرتونية بني قنوات التسويق السياحي مع ضعف التخطيط السياحي يف ليبيا. وبناء على ذلك مت التوصية بضرورة وضع اسرتاتيجية واضحة لالسرتشاد هبا يف استخدام تقنية املعلومات يف التسويق السياحي يف ليبيا، وضرورة االهتمام ابلتسويق السياحي للمرافق السياحية يف ليبيا، وكذلك ابالهتمام ابلرتويج السياحي وإعطاء مساحات إعالنية ودعائية مما يساهم يف تنمية القطاع السياحي يف ليبيا، ابإلضافة إىل ضرورة القيام بدراسات حبثية، تعمل على تطوير قطاع السياحة، وزايدة الوعي السياحي. والعمل على تشجيع البحث يف هذا اجملال، وضرورة تكوين قاعدة بياانت معلوماتية للسياحة يف ليبيا مع ربط الشبكات االلكرتونية بني قنوات التسويق السياحي وحتديد اخلدمات يف البالد ومع املؤسسات األخرى ابلعامل وتسهيل حركة السياح بني ليبيا ودول العامل. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of The Arab Center for Research & Studies in Library & Information Sciences is the property of Journal of the Arab Center for Research & Studies in Library & Information Sciences and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  3. 3
  4. 4
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: مسنادي، محمد, مؤلف

    المساهمون: بن مير، محمد الطيب, م. مشارك

    المصدر: مجلة الآفاق للدراسات الاقتصادية. مج8, ع1:552-576

  5. 5
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: يوسفي، إمان, مؤلف

    المساهمون: عداد، رشيدة, م. مشارك, بلقاضي، آسيا مسعود, م. مشارك

    المصدر: مجلة الأصيل للبحوث الاقتصادية والإدارية. مج7, ع1:429-448

  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10