يعرض 1 - 3 نتائج من 3 نتيجة بحث عن '"جامعة الملك سعود (الرياض)"', وقت الاستعلام: 1.32s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The Impact of Implementing a Proposed Program for Developing Critical Thinking Skills among Student Teachers at the High Institute for Teachers in Bashir Al Ibrahimi, Algeria. (English)

    المصدر: International Journal for Talent Development; 2021, Vol. 12 Issue 23, p1-30, 30p

    مصطلحات موضوعية: TEACHERS

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA

  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Effect of the Banking System on the Efficiency of Islamic Banks – Econometric Study Using Data Envelopment Analysis (DEA). (English)

    المصدر: Roa Iktissadia Review; 2020, Vol. 10 Issue 1, p15-28, 14p

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA, SUDAN, MALAYSIA

    Abstract (English): This study aims to test the effect of the banking environment in which the Islamic Bank practices its activities; based on the analysis of the data envelope using the fixed and variable returns model in both the input and output directions. On a sample consisting of twelve banks operating in different banking systems,(six Islamic banks from Sudan, five banks from Malaysia are active in the usury system, which singled out Islamic banks with supportive laws and institutions, and one bank from Algeria is active in a banking system that treats Islamic banks the same as conventional banks).Through using three inputs(Property rights, Deposits and general expenses), two outputs which are (net output and investments). The study found that Islamic banks active in the Islamic banking system and a lower percentage in traditional banking systems that respected the privacy of these banks are more efficient in using their inputs than banks that active in a traditional system that has given them little privacy. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): تهدف هذه الدراسة إىل اختبار تأثري البيئة املصرفية اليت ميارس فيها البنك اإلسالمي نشاطه، باالعتماد على حتليل مغلف البيانات باستخدام منوذج عوائد احلجم الثابتة واملتغرية بالتوجهني املدخلي واملخرجي، على عينة متكونة من اثين عشر بنك تنشط يف بيئات مصرفية خمتلفة، ستة بنوك من السودان تنشط يف النظام املصريف اإلسالمي، مخسة بنوك من ماليزيا تنشط يف نظام ربوي خص البنوك اإلسالمية بقوانني ومؤسسات داعمة وبنك واحد من اجلزائر ينشط يف نظام مصريف ربوي يعامل البنوك اإلسالمية نفس معاملة البنوك التقليدية،من خالل استعمال ثالثة مدخالت هي حقوق امللكية، الودائع واملصاريف العامة، وخمرجتني هما الناتج الصايف واالستثمارات.لقد توصلت الدراسة أن البنوك اإلسالمية الناشطة يف النظام املصريف اإلسالمي وبنسبة أقل يف األنظمة املصرفية التقليدية اليت احرتمت خصوصية هذه البنوك أكثر كفاءة يف استخدام مدخالتها من البنوك اليت تنشط يف نظام تقليدي مل مينحها أي خصوصية تذكر [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Roa Iktissadia Review is the property of Roa Iktissadia Review and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  3. 3
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The Relationship Between Emotional Intelligence and Self-Confidence Among University Students in Algeria. (English)

    المؤلفون: بلاّل نجمة

    المصدر: Journal of Arts & Social Sciences (JASS); 2018, Vol. 9 Issue 3, p79-93, 15p

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA

    Abstract (English): This research aims to study the relationship between emotional intelligence and self-confidence and to understand the effects of gender (male-female) and specialization (scientific-humanities) on emotional intelligence and selfconfidence. The sample of the study consisted of 450 students from the University of Tizi-Ouzou in Algeria. The study used two scales: the emotional intelligence scale and the self-confidence scale. After analyzing the data, the results revealed that there is a statistically significant correlation between emotional intelligence and self-confidence. There are also statistically significant differences between males and females in emotional intelligence in favor of females. Furthermore, there are statistically significant differences between males and females in self-confidence in favor of males. It also revealed that there are no statistically significant differences in emotional intelligence between students specializing in the sciences and those specializing in the humanities. However, there are statistically significant differences in the self-confidence between students specializing in the sciences and those in the humanity specialties in favor of scientific students. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): استهدف البحث دراسة العلاقة بين الذّكاء الوجداني والثقة بالنفس لدى الطّلبة الجامعيّين، ومعرفة إن كانت هناك فروق بين أفراد العينة في المتغيّرين يمكن أن تُعزى إلى نوع الجنس )ذكر/ أنثى( أو إلى نوع التخصص )علمي/ إنساني(. شملت عينة البحث ) 450 ( طالباً وطالبة من طلاّب جامعة “تيزي وزو” بالجزائر. واستُخدم في الدّراسة مقياسي الذكاء الوجداني والثقة بالنفس. ودلت النتائج على وجود علاقة ارتباط دالة إحصائيًا بين الذكاء الوجداني والثقة بالنفس لدى الطلبة الجامعيين، وفروق بين الذكور والإناث في متغير الذكاء الوجداني لصالح الإناث، وكذا فروق بين الذكور والإناث في متغير الثقة بالنفس لصالح الذكور. في حين دلت على عدم وجود فروق في الذكاء الوجداني بين الطلبة تبعا لنوع تخصصهم )إنساني-علمي(. ووجود فروق في الثقة بالنفس بين الطلبة لصالح طلبة التخصص العلمي. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Arts & Social Sciences (JASS) is the property of Sultan Qaboos University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)