يعرض 1 - 3 نتائج من 3 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.28s تنقيح النتائج
  1. 1
  2. 2
    دورية أكاديمية

    المصدر: المجلة العالمية للتسويق الإسلامي .- 2013 ، مج 2 ، ع 2 ، ص ص 39 - 53.

  3. 3
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The shop is in a sports sponsorship contract. (English)

    المصدر: Al- Mouhakiq Al-Hilly Journal for Legal & Political Science; 2021, Vol. 13 Issue 3, Preceding p555-588, 35p

    Abstract (English): The sports sponsorship contract is one of the most important contracts for financing activities, bodies and people in the sports field through what it provides in terms of material or financial support for them, in a manner that benefits the sponsor, whether it is a material benefit in the field of marketing for its products and services, or the moral benefit through its spread and famous name, This contract is attached to a specific place, which is the second pillar of the contract, and it is the thing to which the right is returned or the thing over which the right holder exercises his powers. It is double, so for the sports sponsor the shop is to market its services and products, and for the sports pasture it is the opposite. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يُعد عقد الرعاية الرياضية من اهم عقود تمويل الانشطة والهيئات والاشخاص في المجال الرياضي من خلال ما يقدمه من دعم مادي أو مالي لها ، بالشكل الذي يعود بالمنفعة للجهة الراعية سواء كانت منفعة مادية في مجال التسويق لمنتجاته وخدماته ، أو المنفعة المعنوية من خلال انتشاره واشتهار اسمه ، ويرد هذا العقد على محل معين ، وهو الركن الثاني من أركان العقد ، وهو عبارة عن الشيء الذي يرد عليه الحق او الشيء الذي يمارس عليه صاحب الحق سلطاته ، وهو يكون مزدوجاً ، فبالنسبة للراعي الرياضي يتمثل المحل في التسويق لخدماته ومنتجاته ، وبالنسبة للمرعي الرياضي فيكون هو المقابل. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al- Mouhakiq Al-Hilly Journal for Legal & Political Science is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)