يعرض 1 - 6 نتائج من 6 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.30s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The contribution of tourism marketing to stimulating tourism demand in Algeria - Case study - a sample of travel and tourism agencies in M'Sila state. (English)

    المصدر: Strategy & Development Review; Jul2021, Vol. 11 Issue 4, p383-405, 23p

    Abstract (English): This research paper aims to shed light on the direct role that tourism marketing plays in stimulating tourism demand in Algeria, given the delay in the pace of development in this vital sector and the low level of tourism demand despite the tourism potentials that the Algerian state abounds in; Where the data was collected by distributing the questionnaire to a sample of tourist agencies in the Wileyof M'sila of 100 individuals, and 70 valid forms were retrieved for statistical analysis, and we analyzed the results of the questionnaire based on the package (SPSS/V22). Based on testing the hypotheses of the study, we concluded that tourism marketing plays an effective role in stimulating tourism demand in the tourism and travel agencies under study. The study also recommended the necessity of activating the elements of the tourism marketing mix and ensuring consistency between its components to enhance its contribution to stimulating tourism demand in tourism and travel agencies. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): دف هذه الورقة البحثية إلى تسليط الضوء على الدور المباشر الذي يلعبه التسويق السياحيفي 􀀺 تحفيز الطلب السياحي في الجزائر، وذلك نظرا لتأخر وتيرة التنمية في هذا القطاع الحيوي وانخفاض مستوى ا الدولة الجزائرية؛حيث تم جمع البيانات من خلال 􀁡 الطلب السياحي رغم المقومات السياحية التي تزخر توزيع الاستبيان على عينة من الوكالات السياحية لولاية المسيلة قدرها 100 مفردة، وتم استرجاع 70 .(SPSS/V استمارة صالحة للتحليل الاحصائي، وعملنا على تحليل مخرجات الاستبانةاعتماداعلﯩحزمة (22 وبناء على اختبار فرضيات الدراسة توصلنا إلى أن التسويق السياحي يلعب دورا فعالا في تحفيز الطلب السياحي في وكالات السياحة والسفر محل الدراسة، كما أوصت الدراسة بضرورة تفعيل عناصر المزيج التسويقي السياحي والحرص على تحقيق التجانس بين مكوناته لتعزيز مساهمته في تحفيز الطلب السياحي في وكالات السياحة والسفر. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Strategy & Development Review is the property of Strategy & Development Review and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: تسویق منتوج رقائق البطاطا المقلیة في الج ا زئر. (Arabic)
    Potato chips marketing in Algeria. (English)

    المصدر: Al-Tawasul; 2020 Special Issue, Vol. 26, p261-273, 13p

    مصطلحات موضوعية: FOOD consumption

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA

    Abstract (English): The aim of this paper is to examine the explanatory variables of the chips consumption in Algeria. An exploratory survey was carried out on more than 100 individuals representing the population of the Tlemcen wilaya. The results identify a set of explanatory variables: the chips product perception, the purchasing behavior, the consumed quantity, price and place of purchase, brand perception and product range, packaging and finally the choice of the consumer between the products of the different competitors in the market. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (French): Cet article a pour but d’examiner les variables explicatives de la consommation de chips en Algérie. Une enquête de consommation exploratoire a été menée sur plus de 100 individus représentant la population de la wilaya de Tlemcen. Les résultats identifient un ensemble de variables explicatives: la perception du coeur du produit chips, le comportement d’achat, la quantité consommée, prix et du lieu d’achat, la perception de la marque et la gamme du produit, du packaging et enfin le choix du consommateur entre les produits des différents concurrents du marché étudié. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): یتمثل الهدف من هذه الورقة البحثیة في د ا رسة العوامل المفسرة لاستهلاك الرقائق المقلیة في الج ا زئر.تم إج ا رء استقصاء على عینة من 100 شخص في ولایة تلمسان. بینت نتائج الد ا رسة مجموعة من العوامل المفسرة هي: إد ا رك منتوج الرقائق المقلیة، سلوك الش ا رء، الكمیات المستهلكة، السعر، مكان الش ا رء، إد ا رك العلامة، تشكیلة المنتوج، التغلیف وأخی ا ر اختیار المستهلك بین منتجات مختلف المنافسین في السوق المدروس. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Tawasul is the property of Al-Tawasul Journal and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  3. 3
    دورية أكاديمية

    المصدر: Journal Of Humanities College; 2017, Vol. 1 Issue 7, p318-340, 23p

    Abstract (English): The marketing of banking services is considered to be one of the important fields wish showed a universal inebriates, this research aims to study the significance of marketing banking in the Algerians commercials banks because of the important role played by this modern approach in the development of bank services and in order to make the bank compete with the other banks and achieve the largest possible amount of profitability. For this reason, the study we have done, set to many results and suggestions that could be used in case of activating the role of the marketing banking in the advancement of our Algerian banks system performance, especially after the successive changes imposed by the phenomenon of financial globalization. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يعد التسويق المصرفي واحدا من المواضيع المهمة التي لقيت اهتماما عالميا وانتشارا، ويهدف هذا البحث إلى دراسة أهمية التسويق المصرفي في المصارف التجارية الجزائرية نظرا للدور الذي يؤديه هذا الأسلوب الحديث في تطوير الخدمات المصرفية وجعل المصرف قادرا على المنافسة مع المصارف الأخرى مع تحقيق أكبر قدر ممكن من الربحية. وقد توصلت هذه الدراسة إلى مجموعة من النتائج والاقتراحات التي من الممكن في حال استعمالها تفعيل دور التسويق المصرفي في النهوض بأداء المنظومة المصرفية الجزائرية ولاسيما بعد التحولات السريعة التي فرضتها ظاهرة العولمة المالية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal Of Humanities College is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  4. 4
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: الحالة الراهفة لكبريق الرقمي والتحول الرقمي (Arabic)

    المؤلفون: ADNANI, Djalal Nizar, HAMOU, Nadia

    المصدر: Strategy & Development Review; Jan2020, Vol. 10 Issue 1, p138-155, 18p

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA

    Abstract (English): Marketing functions and tools are evolving tremendously since the last decade, mainly because of the progress of the internet and its related technologies. Costumers are more attracted by interactive websites, applications and social media, and it is time for Algerian companies to evoluate so they can reach their costumers everywhere anytime using digital marketing. In this article we will highlight digital marketing importance and its operating mechanisms, we will show the dysfunctions of digital marketing practices in some Algerian companies through an investigation based on feedbacks given by specialists who accompanied some Algerian companies during their digital transformation phase in 2015. The results has shown that there is still a lot of work to do to perform a good digital transformation. It is easy to see gaps between offline marketing and digital marketing specialists; the digital cultural mindset is not really a priority for Algerian companies managers. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): تتطور وظائف وأدوات التسويق بشكل كبير منذ العقد الماضي ويرجع ذلك لعلنا إلى تقدم ا ء أكثر فأكثر إلى المواقع 'الالكترونية والتطبيقات وو سائل 􀂀 والتقنيات المرتبطة مجا. حاليا ينجذب العم التوا صل الاجتماعي، وقد حان الوقت لا شركات الجزائرية لان ترقى هي الاخرى حتى ت صبح قادرة على الوصول إلى زبائنها في كل مكان وفي أي وقت باستخدام التسويق الرقمي. في هذا المقال، سنسلط الضوء على أهمية التسويق الرقمي وآليات التشغيل الخاصة به، وسنعرض ل تحقيق قائم على تعليقات 􀂀 لات ممارسات التسويق الرقمي في بعض الشركات الجزائرية من خ 􀂀 اخت ، ل مرحلة التحول الرقمي في عام 2015 􀂀 قدمها مختصون رافقوا بعض الشركات الجزائرية خ جراء تحول رقمي جيد ٠ 􀂣 أظهرت النتائج أنه لا يزال هناك الكثير من العمل الذي يتعين القيام به سيكي والمتخصصين في التسويق الرقمي* على 􀂀 من السهل رؤية ثغرات بين المتخصصين في التسويق الك مر ليس بعد مجذه الاهمية 􀂏 الرغم من أن التحول الرقمي يمثل أولوية اقتصادية حيوية عالمية، من الواضح أن ا بالنسبة للشركات الجزائرية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Strategy & Development Review is the property of Strategy & Development Review and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  5. 5
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: دور المومات الصغيرة والمتوسطة ي التنمية الاقتصادية: التجربة الجزائرية (Arabic)

    المؤلفون: MECHAALI, Bilal, MAHREZ, Salah

    المصدر: Strategy & Development Review; Jan2020, Vol. 10 Issue 1, p156-170, 15p

    Abstract (English): This study aims to identify the reality of SMEs and their contribution to the economic development in Algeria, as this sector is considered the main engine of economic development in the world. The results show that despite the efforts made by the Algerian state to develop SMEs, the results remain weak and the contribution of this type of enterprises to economic development (employment, export, GDP, value added) has not been met, Which requires intensifying efforts and a new strategy that will raise the challenge and overcome the difficulties of financing, technology and marketing ... etc. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): هتدف هذه الدراسة إىل التعرف على واقع املؤسسات الصغرية واملتوسطة ومدى مسامهتها يف حتقيق التنمية االقتصادية يف اجلزائر، إذ يعترب هذا القطاع احملرك األساسي للتنمية االقتصادية يف العامل. أظهرت النتائج أنه رغم اجملهودات اليت بذلتها اجلزائر لتطوير املؤسسات الصغرية واملتوسطة إال أن النتائج تبقى ضعيفة ومسامهة هذا النوع من املؤسسات يف التنمية االقتصادية مل ترقى إىل املطلوب. وهذا يتطلب تكثيف اجلهود واتباع اسرتاتيجية جديدة من شأهنا رفع التحدي وختطي الصعوابت التمويلية والتكنلوجية والتسويقية...اخل. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Strategy & Development Review is the property of Strategy & Development Review and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  6. 6
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Impact of Algerian consumer attitudes toward counterfeit products on making a purchase decision. (English)

    المصدر: IUG Journal of Economics & Business; 2019, Vol. 27 Issue 3, p100-118, 19p

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA

    Abstract (English): This study aims at lighting one aspect of the Algerian consumer behavior, namely, its trends towards imitation cosmetics and its impact on its purchasing decision. The study was based on two main types of data, which are: secondary data through bibiotical research, and preliminary data that was collected through a questionnaire distributed and collected from a simple random sample of a cluster consisting of 200 women from the state of Bouira in Algeria, We received back 162 questionnaires suitable for analysis, and the percentage of responses was 81% of the total distributed questionnaires. Personal interview was used to gather information, and the statistical program "SPSS" was used in information processing. through an analysis which was gathered using appropriate statistical tools, a significant number of results were obtained. The most important factors that lead the Algerian consumer to buy counterfeit products, despite their ability to distinguish them from the original products, are often the low purchasing power of And the high prices of original products on the other hand, as well as being accessible and available everywhere, as well as the lack of awareness of the consumer of the danger and the damage caused by it. Therefore, awareness remains necessary, whether by the State as the Market Controller or by the consumer, which is formed in the form of associations to defend its interests and living conditions, or by the economic agents in the interest of marketing their products. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): قعدف هذه الدواسة إلبى إضاءة جانب هن جوانب سلوك المستعلك الجزائري، ألأ وهو اتجاهاته نحو مستحضرات التجميل المعلدة واثرها علبى قراوه الشراثبي. وقد اعتمدت الدواسة علبى نوعين وثبسيين هن البيانات. هما: البيانات الثانوية من خلدل البحث المكتببي. والبيانات الأولية هن نلدل تضهيمر استبيان وتوزيعه علبى عيلة عشوائية بسيظة مكونة من 200 امرأة هن ولاية البودرة بالجزاثر. أ'ءيد ملعا 162 استماوة صالحة للتحليل. وبلغت نسبة الردود ٠81/ه من مجموع الاستبيانات الموزعة. وقد تير استخدام أسلوب المقابلة الشخصية الموجعة لجمع البيانات. والبرناهج الإحصاثبي 'SPSS" فبي معالجتها. وبتحليل ها تمر جمعه هن بيالات باستندام الأدوات الاحصائية المناسبة تير التوصل إلبى عدد هام هن النتائج. اتتبي هن أ'برزلعا أن أهمر العوامل اتتبي تؤدي بالمستعللئء الجزائري إلبى شراء الملتجات المقلدة وغير قدوته علبى Iلتغرس بيلعا وبين الملتجات الأصلية - في أغلب الأحبان - هبي قدوته اشراثية الملخفضة هن جعة. والأسعار المرتفعة التبي تتميز بعا الملتجات الأصلية هن جعة أخرى. إلبى جانب أثعا سعلة المنال ومتوفرة فبي كل هكان، بالاضافة إلبى قلة وعبي المستعلك بالفطر والأضرار المترتبة علعا. وعديه. له٢ تبقبى التوعية لابد ملعا. سواة كانت من طرف الدولة بصغتعا مراقب السوق، أو هن طرف المستعلك الذي يتكتل فبي شكل جمعيات للدفاع عن مصالحه وظروف معيشته. أو تكون هن طرف الأعوان الاقتصاديين بصغتعا صاحبة المصلحة هن تسويق ملتجاتعا. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of IUG Journal of Economics & Business is the property of Islamic University of Gaza and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)