يعرض 1 - 2 نتائج من 2 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.52s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    المصدر: Al-Academy; 2021, Issue 99, p427-440, 14p

    Abstract (English): The current research is concerned with studying the variables in the promotion process which influence the advertisement design structure, as the accomplished design and construction process is subject to many variables, whether they were intellectual or technological, internal or external variables. These variables may overlap in order to get a comprehensive system for the artistic configuration, that any design in its content reaches the highest levels of perfection is connected to the extent of its compliance with and approximation to these variables, that is why we find their reflections deeply rooted in the individual's mind, especially the designer artist who is influenced by everything surrounding him forming knowledge systems responsive and harmonious with these variables, thus reflected on his cognition and consequently his performance so he affects and gets affected by the rest of the design modes. That was a motivation for the researcher to address the research problem and conduct the current study through the following question: what is the role of the design technologies in promoting the advertisement for the national product? The researcher, in the theoretical framework, reviewed in the first section: the concept of design technology. In the second: promotion and marketing advertising. The third: typographic elements in advertisement design . The analysis unit, in the research procedures, has been determined. That is represented by considering every advertisement an analytical unit as it carries an integrated communication idea that ideas can be derived from through the analysis. Thus, in the analysis process the researcher not only aims at extracting the ideas conveyed by the advertisements (the samples) but also to get benefit through revealing the variables and the extent of their influence in the design structure. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يهتم البحث الحالي بدراسة المتغيرات في عملية الترويج التي تؤثر على هيكل تصميم الإعلان ، حيث تخضع عملية التصميم والبناء المنجزة للعديد من المتغيرات سواء كانت فكرية أو تكنولوجية أو داخلية أو خارجية. قد تتداخل هذه المتغيرات من أجل الحصول على نظام شامل للتكوين الفني ، أي أن أي تصميم في محتواه يصل إلى أعلى مستويات الكمال مرتبط بمدى توافقه مع هذه المتغيرات وتقريبها ، ولهذا نجد انعكاساتها. متجذر بعمق في عقل الفرد ، وخاصة الفنان المصمم الذي يتأثر بكل ما يحيط به ، ويشكل أنظمة معرفية متجاوبة ومتناغمة مع هذه المتغيرات ، وبالتالي ينعكس على إدراكه وبالتالي على أدائه بحيث يؤثر ويتأثر ببقية أنماط التصميم . وكان ذلك دافعًا للباحث لتناول مشكلة البحث وإجراء الدراسة الحالية من خلال السؤال التالي: ما دور تقنيات التصميم في الترويج للإعلان عن المنتج الوطني؟ استعرض الباحث في الإطار النظري في المبحث الأول: مفهوم تقنية التصميم. والثاني: الدعاية والترويج والتسويق. الثالث: العناصر المطبعية في تصميم الإعلان. تم تحديد وحدة التحليل في إجراءات البحث. يتم تمثيل ذلك من خلال اعتبار كل إعلان وحدة تحليلية لأنه يحمل فكرة اتصال متكاملة يمكن استخلاص الأفكار منها من خلال التحليل. وبالتالي ، فإن الباحث في عملية التحليل لا يهدف فقط إلى استخلاص الأفكار التي تنقلها الإعلانات (العينات) ولكن أيضًا للاستفادة من خلال الكشف عن المتغيرات ومدى تأثيرها في هيكل التصميم. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Academy is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Visual variables in the structure of outdoor advertising design. (English)

    المصدر: Al-Academy; 2020, Issue 97, p427-442, 16p

    مصطلحات موضوعية: OPEN spaces, ADVERTISING, PROPAGANDA, AESTHETICS, VOCABULARY

    Abstract (English): What distinguishes the design of commercial advertising is this design structure that is based on creative technical concepts and conventions that are based on formal and graphic interrelationships to express the motives of the advertising idea that is based in its mechanism of action on influential variables, including what is related to the marketing side and the other to the propaganda side and on the basis of the structural and aesthetic variables that It is represented by the vocabulary of the advertising space for open spaces such as street advertisements, after which the promotional will be the effective force in the circulation of goods and products. S design act. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): مايميز تصميم الاعلان التجاري تلك البنية التصميمية التي تبنى على وفق مفاهيم واصطلاحات فنية ابداعية ترتكز على علاقات الترابط الشكلي والصوري للتعبير عن دوافع الفكرة الاعلانية التي تستند في آلية عملها على متغيرات مؤثرة منها ما يرتبط بالجانب التسويقي والآخر بالجانب الدعائي وفي جانب اساس هي المتغيرات الوظسقية والجمالية التي تمثلها مفردات المساحة الاعلانية للفضاءات المفتوحة كأعلانات الشوارع، يكون بعدها الترويجي القوة الفاعلة في تداول السلع والمنتجات، وبهذا تكون اشكاليات مهمة يتداركها المصمم ليحقق أكثر جذب وانتباه واقبال، إذ يستمد ذلك من متغيرات الفعل التصميمي. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Academy is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)