يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.52s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Advertises of Advertising Mail Post of Emirate of Dubai as a sample. (English)

    المؤلفون: زينب ليث عباس

    المصدر: Al-Bahith Al-Aalami; 2017, Vol. 9 Issue 35, p79-106, 28p

    مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates

    Abstract (English): The advertising mail is considered as one of potential tools that followed to transfer the printed messages to the consumers and public customers whom are located at homes or works. This type of advertising is preferable due to the zero expense to receive the announcements of products, which became recently one of the successful procedures to create new customers and keep them in touch with direct communication. It is also possible to send them to specific group of people who can be classified by the advertisers to select even by name their own clients to give the personality to the clients for a long term of communication. The research problem can be defined as: Awareness of the tools of advertising mail despite the familiarity for others with such sort of advertising but still it’s ambiguous for numerous. The importance of the research could be obtained through the advertisers and researchers on this specific field to focus on how to attract the client professionally following the advertising mail procedure. The researcher finds some results such as: That the advertising mail in the United Arab of Emirates is followed equally in this country between the seven emirates, using the same procedures and resources of delivering the brochures, catalogues, folders and daily newspapers announcements. Research Recommendations: The researcher ends this research with the following recommendations: Focusing on more researches and sites surveying in the whole UAE country to check more the acceptance of the public with this sort of advertising, and to be aware of the response of people with the advertising mail, the benefits of this sort of advertising. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يعد البريد الدعائي من الوسائل التي تنقل الرسائل الإعلانية المطبوعة إلى مستهلكي السلع والخدمات أو المتعاملين فيها وهم في محلات اقامتهم ، يفضل البريد الدعائي بوصفه طريقة مجربة وغير مكلفة وممكن قياس مدى فاعليتها ، وأصبح البريد الدعائي في التسويق العالمي احد اكثر الوسائل فاعلية في خلق زبائن جدد والاحتفاظ بهم فضلا عن الاتصال المباشر ، كما يمكن ارساله إلى شريحة محددة للغاية من الزبائن أو الاف راد المختارين بحيث يمكن مخاطبتهم بالاسم، مما يعطي له الطابع الشخصي كما انه في الوقت نفسه يعطي المسوقين فرصة مباشرة للتواصل مع الزبون المستهدف لحظة استلامه الرسالة. لذا فان مشكلة البحث تتأتى للتعرف على إعلانات البريد الدعائي ، فعلى الرغم من معرفة أشكال الإعان المختلفة الا ان هذا النوع من الإعلان مجهول للكثيرين. تنطلق أهمية البحث من أهمية الموضوع وتتجلى من الفائدة التي سيحصل عليها العاملون والدارسون في مجال الإعلان من اد راك وفهم لأهمية هذا النوع من الإعلان في حساسه بالحاجة الماسة لمثل تلك السلع عن طريق البريد الدعائي. ' عملية جذب المستهلك إ و وتوصل البحث إلى عدد من النتائج منها: توزع الإعلانات الدعائية عبر البريد الدعائي إلى عموم دولة الاما رات العربية المتحدة دون استثناء بين إمارة واخرى، وتعتمد الطريقة والمواد الموزعة ذاتها ايضا من بروشو رات وكاتالوجات ومطويات وصحف إعلانية. وضعت الباحثة عدداً من التوصيات اهمها: اج راء بحوث ود راسات ميدانية في عموم دولة الاما رات العربية المتحدة للتعرف على مدى متابعة هذا الجمهور للإعلانات التي تصلهم عبر البريد الدعائي ، ومعرفة نسبة استجابتهم لتلك الإعلانات ومدى استفادتهم من المواد الإعلانية التي تصلهم ، فضلا عن معرفة مدى تأثيرها على سلوكهم الش رائي. واعتماد تسمية البريد الإعلاني بدلاً عن إعان البريد الدعائي. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Bahith Al-Aalami is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)