يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.28s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: MOTION AND COLOR IN THE POSTER. (English)

    المؤلفون: سهام محسن كيطان

    المصدر: Al-Taqani; 2017, Vol. 30 Issue 5, p1-15, 15p

    مصطلحات موضوعية: MASERS, POSTERS, TELECOMMUNICATION, ADVERTISING, DESIGNERS

    مصطلحات جغرافية: MANHATTAN (New York, N.Y.)

    Abstract (English): The evolution in the field of computer and especially in the implementation of the designers, including leafy posters. Notes that it is carried out far from the theoretical and scientific framework for computer-Manhattan design process intervene in almost all design steps with different offers at every stage, including the goal of marketing only a negative impact on most of the afternoon And Mama Maser on the subject of current research with our choice of the sample posters telecommunications companies as one of the designers of paper Including interest ,color and movement as one of the two elements in the advertising and promotion have been identified as part of delving into the research problem, may be a search of three chapters, which included the problem and its objective and the most important terms that benefit him either Chapter theoretical framework may be of two sections dealt with scientific topics which are as a rule basedin the form design analysis were presented to a number of experts in the field Alachts Search analysis of samples of (4) and the results were as follows, color differently back in the sample (1, 2,3 ,4 ), given the direction of movement in depth as in the sample (1, 2, 3) appeared in the poster forms a mass in the sample (1, 2) [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): ان التطور الحاصل في مجال الحاسوب وخصوصا في تنفيذ المصممات الورقية ( ومنها الملصقات ) يلاحظ انها نفذت بشكل بعيد عن الإطار العلمي النظري وذلك لان عملية التصميم ، الحاسوب تتدخل في جميع تصميم الخطوات مع عروض مختلفة في كل مرحلة [ 1 ] . وبما أن الهدف منها التسويق فحسب فأنعكس ذلك سلبا على اغلب المصممات الورقية ومنها ظهر في موضوع البحث الحالي اختيارنا ملصقات شركات الاتصالات كواحدة من المصممات الورقية التي تعج بها المحال والاسواق والشوارع وكنوع من الاعلانات لهذه الشركات . ان البعد عن الجانب العلمي في انجاز هذه المصممات ظهر من خلال التنفيذ والذي تفتقر اليه هذه المصممات ومن خلال ذلك طرح التساؤل التالي هل ان هذه الملصقات اهتمت بجوانب التصميم ومنها الاهتمام بعنصري اللون والحركة كأحد عنصرين في الإعلان والترويج ؟ وتم تحديد ذلك ضمن الخوض في مشكلة البحث ، وقد تكون البحث من ثلاث فصول الأول والذي اشتمل على مشكلة البحث وهدفه واهم المصطلحات التي تغنيه اما الفصل الثاني الإطار النظري فقد تكون من مبحثين وتناول المواضيع العلمية التي تعتبر كقاعدة استند عليها في تصميم استمارة تحليل ونم اعتماد المنهج الوصفي التحليلي في تحليل عينات البحث البالغة ( 4 ) وتم التوصل الى عدد من النتائج منها : ظهر اللون بصورة متباينة في العينة رقم ( 1،2،3،4 ) ، أعطت الحركة إيحاءا بالعمق في العينة ( 2 ، 3 ) . [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Taqani is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)