يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.24s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: تسویق منتوج رقائق البطاطا المقلیة في الج ا زئر. (Arabic)
    Potato chips marketing in Algeria. (English)

    المصدر: Al-Tawasul; 2020 Special Issue, Vol. 26, p261-273, 13p

    مصطلحات موضوعية: FOOD consumption

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA

    Abstract (English): The aim of this paper is to examine the explanatory variables of the chips consumption in Algeria. An exploratory survey was carried out on more than 100 individuals representing the population of the Tlemcen wilaya. The results identify a set of explanatory variables: the chips product perception, the purchasing behavior, the consumed quantity, price and place of purchase, brand perception and product range, packaging and finally the choice of the consumer between the products of the different competitors in the market. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (French): Cet article a pour but d’examiner les variables explicatives de la consommation de chips en Algérie. Une enquête de consommation exploratoire a été menée sur plus de 100 individus représentant la population de la wilaya de Tlemcen. Les résultats identifient un ensemble de variables explicatives: la perception du coeur du produit chips, le comportement d’achat, la quantité consommée, prix et du lieu d’achat, la perception de la marque et la gamme du produit, du packaging et enfin le choix du consommateur entre les produits des différents concurrents du marché étudié. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): یتمثل الهدف من هذه الورقة البحثیة في د ا رسة العوامل المفسرة لاستهلاك الرقائق المقلیة في الج ا زئر.تم إج ا رء استقصاء على عینة من 100 شخص في ولایة تلمسان. بینت نتائج الد ا رسة مجموعة من العوامل المفسرة هي: إد ا رك منتوج الرقائق المقلیة، سلوك الش ا رء، الكمیات المستهلكة، السعر، مكان الش ا رء، إد ا رك العلامة، تشكیلة المنتوج، التغلیف وأخی ا ر اختیار المستهلك بین منتجات مختلف المنافسین في السوق المدروس. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Tawasul is the property of Al-Tawasul Journal and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)