يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.45s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Agritourism in Ajloun Countryside: Motivations and Challenges. (English)

    المصدر: IUG Journal of Humanitarian Research; 2023, Vol. 31 Issue 2, p179-200, 22p

    مصطلحات جغرافية: JORDAN

    Abstract (English): The study aimed to identify the reality of agricultural tourism, its characteristics and patterns in the Ajloun, to reveal the motives of visitors to practice this type of tourism, to identify their social characteristics, to highlight the challenges arising from agricultural tourism, and to visit ways to address them. To achieve the objectives of the study, the researcher designed a questionnaire and distributed it using the available sample method in the agricultural tourism sites in Ajloun, and 386 people responded. The study also relied on the descriptive analytical method. The results of the study found a high percentage of young unmarried males who hold a bachelor’s degree, and the study showed that most of the visitors are from low-income families whose monthly income is less than 800 dinars. While the most important challenges were the weak marketing efforts locally and globally; Accordingly, the study suggests the necessity of making tourist farms to develop tourism, support the local community, and involve women in agricultural tourism. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): هدفت الدراسة إلى التعرف ىلع واقع السياحة الزراعية وخصائصها وأنماطها يف عجلون، والكشف عن دوافع الزوار ملمارسة هذا النمط من السياحة، والتعرف ىلع خصائصهم االجتماعية واالقتصادية، وإبراز التحديات الناشئة عن السياحة الزراعية، واقتراح السُبل ملعالجتها. ولتحقيق أه داف الدراسة قام الباحث بتصميم استبانة ووزعت بطريقة العينة املتاحة يف مواقع السياحة الزراعية يف عجلون، وتم الحصول ىلع ردود 386 شخصًا. واعتمدت الدراسة أيضًا ىلع املنهج الوصفي التحليلي. وتوصلت نتائج الدراسة إلى ارتفاع نسبة الشباب من الذكور غير املتزوجين الذين يحملون شهادة البكالوريوس، اللذين هم من ذوي الدخل املحدود ممن تقل دخول أسرهم الشهرية عن 800 دينار، كما تبين أن أهم دوافع الزوار كان من أجل القرب من الطبيعة والهروب من املدينة وشراء املنتجات الطازجة، لكن لوحظ وجود تحديات أهمها التحديات ضعف الجهود التسويقية محليًا وعامليًا؛ وعليه تقترح الدراسة ضرورة عمل مزارع سياحية لتنمية السياحة ودعم املجتمع املحلي، وإشراك املرأة يف السياحة الزراعية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of IUG Journal of Humanitarian Research is the property of Islamic University of Gaza and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)