يعرض 1 - 2 نتائج من 2 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.43s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Role of Public Relations in Framework of the Integrated Marketing Communications System. (English)

    المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; 2020, Issue 27, p451-473, 34p

    Abstract (English): This study aimed to monitor and analyze role of public relations in framework of the integrated marketing communications system, based on the scientific literature concerned in this regard. It is a descriptive study, and it uses the (documentary) survey method. Thus, the paper concluded that: Multiplicity of activities, jobs and roles that marketing public relations seek to achieve, such as; exploiting marketing opportunities, achieving competitive advantage, creating personal relationships with customers, supporting marketing efforts, reinforcing product image, raising the level of publics' awareness, identifying and promoting new products, raising awareness of branding, providing credibility, and reaching influencers in the purchasing process. There are three opinions or views on relationship between public relations and integrated marketing communications; the first opinion states that there is no relationship or link between them, and the second opinion indicates an integrated relationship, while the third opinion sees that there is a dependency relationship, public relations follows marketing. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): هدفت هذه الدراسة إلى رصد وتحليل دور العلاقات العامة في إطار نظام الاتصالات التسويقية المتكاملة ، على أساس المؤلفات العلمية المعنية بهذا الشأن. هي دراسة وصفية وتستخدم طريقة المسح (الوثائقي). وهكذا ، وخلصت الورقة إلى أن: تعدد الأنشطة والوظائف والأدوار التي يسعى إليها تسويق العلاقات العامة تحقيق مثل ؛ استغلال الفرص التسويقية وتحقيق التنافسية ميزة ، وخلق علاقات شخصية مع العملاء ، ودعم جهود التسويق ، تعزيز صورة المنتج ، ورفع مستوى الجمهور الوعي وتحديد المنتجات الجديدة والترويج لها ، وزيادة الوعي بها العلامة التجارية ، وتوفير المصداقية ، والوصول إلى المؤثرين في الشراء معالجة. هناك ثلاثة آراء أو آراء حول العلاقة بين العلاقات العامة والاتصالات التسويقية المتكاملة ؛ يقول الرأي الأول أن هناك لا علاقة أو ارتباط بينهما ، والرأي الثاني يشير إلى علاقة متكاملة ، بينما يرى الرأي الثالث أن هناك تبعية علاقة ، علاقات عامة يتبع التسويق. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust is the property of Egyptian Public Relation Association and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Short Video Marketing Methods: An Exploratory Study on “TikTok” in Egypt. (English)

    المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; 2020, Issue 27, p263-297, 36p

    Reviews & Products: TIKTOK (Web resource)

    Abstract (English): The current study focused on short video marketing strategy to explore the nature of marketing videos via "TikTok" application, by relying on qualitative content analysis, simple observation and applying 21 online semistructured interviews for users aged 15-27 years. Main findings: A number of brands used "TikTok", by launching different advertisements, creating an account, and exploiting some of the characteristics offered by the application like hashtag challenge, celebrities and influencers marketing. The study showed that respondents have recently used the app for entertainment, watching several celebrity videos, and to make videos based on lip-syncing. It was found that respondents consider "TikTok" as entertainment rather than a marketing tool, which meant that videos should be presented in a new and different way, relying on several methods, including "TikTok" celebrities, and using filters and visual effects. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): ركزت الدراسة الحالية على استراتيجية تسويق الفيديو القصير للاستكشاف طبيعة مقاطع الفيديو التسويقية عبر تطبيق "TikTok" ، بالاعتماد عليها تحليل المحتوى النوعي ، والملاحظة البسيطة وتطبيق 21 شبه معاد هيكلية عبر الإنترنت مقابلات للمستخدمين الذين تتراوح أعمارهم بين 15-27 سنة. النتائج الرئيسية: استخدم عدد من العلامات التجارية "TikTok" ، بإطلاق منتجات مختلفة إعلانات وإنشاء حساب واستغلال بعض الخصائص التي يقدمها التطبيق مثل تحدي الهاشتاج ، تسويق المشاهير والمؤثرين. أظهرت الدراسة أن المشاركين استخدموا التطبيق مؤخرًا الترفيه ، ومشاهدة العديد من مقاطع فيديو المشاهير ، وإنشاء مقاطع فيديو على أساس مزامنة الشفاه. وقد وجد أن المستجيبين يعتبرون "TikTok" وسيلة ترفيه بدلاً من أداة تسويق ، مما يعني أنه يجب أن تكون مقاطع الفيديو قدم بطريقة جديدة ومختلفة ، بالاعتماد على عدة طرق ، بما في ذلك المشاهير "TikTok" ، واستخدام المرشحات والمؤثرات البصرية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust is the property of Egyptian Public Relation Association and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)