يعرض 1 - 8 نتائج من 8 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.28s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: دور الرعاية االعالنية يف تسويق العالمة التجارية. (Arabic)

    المصدر: Journal of Al-Frahids Arts; 2021, Issue 46 Part 3, p306-322, 17p

    Abstract (English): Advertising sponsorship is one of the most prominent public relations activities, which drives many public relations practitioners in companies to rely heavily on it in order to achieve positive results that contribute to the marketing of the brands of these sponsoring companies. The problem of our research can be identified by the main question: What is the role of advertising sponsorship in brand marketing "The research aims to identify the role of sponsorship in brand marketing, and its role in attracting the public's attention to the products of the sponsors. As well as clarifying the role of the care method in the popularity of the products of the sponsoring companies. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): تعد الرعاية الاعلانية أحد أبرز انشطة العلاقات العامة، ما يدفع العديد من ممارسـي العلاقات العامة في الشركات للاعتماد عليها بشكل كبير بغية تحقيق نتائج ايجابية تسهم في تسويق العلامات التجارية لهذه الشركات الراعية، ويمكن تحديد مشكلة بحثنا بالتساؤل الرئيس "ما دور الرعاية الاعلانية في تسويق العلامة التجارية" ويهدف البحث الى التعرف على دور الرعاية في تـويق العلامة التجارية، ودورها في جذب انتباه الجمهور لمنتجات الجهات الراعية. فضـلا عن توضیح دور اسلوب الرعاية في الاقبال على منتجات الشركات الراعية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Al-Frahids Arts is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The role of magnetic marketing dimensions to achieve the customer's perceived value: a prospective study of a sample of customers of Carrefour in the city of Dohuk. (English)

    المصدر: Journal of Baghdad College of Economic Sciences University; 2019, Issue 58, p169-194, 25p

    Abstract (English): The current research seeks to clarify the role of the dimensions of the magnetic marketing to achieve the customer perceived value, and given the importance of the concept of magnetic marketing must be the adoption of this concept by companies, especially service companies in order to be able to achieve the customer's perceived value, so search built in the field within which the subject of magnetic marketing as variable explaining represented by (the message of advertising, media, market segmentation), as a variable responsive and to develop a model Default Search reflects the nature and effect correlation between magnetic marketing on the one hand and achieve customer perceived value on the other hand, resulted in the total of the main hypotheses that have been tested using the program (Spss.22) of the data collected through the questionnaire about individuals respondents (customers), the research found a set of recommendations, including: the need for increased attention to the company researched the dimensions of the magnetic marketing in customer perceived value and because of its relationship with significant effect to achieve. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يسعى البحث الحالي إلى توضيح دور ابعاد التسويق المغناطيسي في تحقيق قيمة المدركة من قبل الزبون ، ونظ ار التسويق المغناطيسي فالبد من تبني ىذا المفيوم من قبل الشركات وباألخص الشركات ً ألىمية مفيوم الخدمية لكي تكون قادرة عمى تحقيق قيمة الزبون المدركة, لذا تبنى البحث في إطاره الميداني موضوع التسويق ًر مستجيباً ً مفس ارً ممثالً المغناطيسي بـ ) بوصفو متغي ار الرسالة االعالنية, الوسائط, تجزئة السوق (, بوصفو متغي ا ووضع أنموذج افتراضي لمبحث يعكس طبيعة عالقة االرتباط واألثر بين التسويق المغناطيسي من جية وتحقيق قيمة الزبون المدركة من جية أخرى, ونتج عنو مجموعو من الفرضيات الرئيسة التي تم اختبارىا باستخدام البرنامج اإلحصائي )22.Spss )لمبيانات المجمعة من خالل استمارة االستبيان عن اإلفراد المبحوثين )الزبائن(, وتوصل البحث إلى مجموعو من التوصيات أىميا: ضرورة تزايد االىتمام الشركة المبحوثة بأبعاد التسويق المغناطيسي في قيمة الزبون المدركة وذلك لما ليا من عالقة تأثير معنوي في تحقيقو. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Baghdad College of Economic Sciences University is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  3. 3
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The technical construction of modern TV commercials. (English)

    المصدر: Journal of the College Of Basic Education; 2020, Vol. 26 Issue 108, p62-79, 18p

    Abstract (English): TV advertising is a promotional process for a specific commodity or a specific commodity or a specific message for a specific goal. Advertising is of great importance in marketing and the success of projects that include consumer goods as well. Aesthetic, dramatic, and intellectual seeking to attract and attract the attention of the recipient towards the advertisement and thus the delivery of the advertisement message to him and from this, it is clear the importance of this research, through a solution to the following question represented by the research problem: - How is TV advertising constructed technically?The theoretical framework in the research also included two topics, the first topic (the concept of modern television advertising), and the second topic is (the work of cinematic language elements in the television advertising) and the two researchers came out with a set of indicators from the theoretical framework and the most important1- Employing the elements of the display language inside the advertisement that enhances its role in marketing the ideas and products of companies.2- Including positive ideas in the structure of advertising as an indirect marketing method for companies ’products.The most important results that resulted from this research after analyzing a group of samples...1- Elements of technical language had a great role in enhancing the ability of the advertisement to communicate its message effectively and effectively.2- Including positive thoughts that call for charity, good deeds, morals, and higher social values that contribute effectively to the delivery of the advertising message3- Exploiting socially influencing issues that contribute significantly to creating a state of empathy by the public towards advertising. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يعد الإعلان التلفزيوني عملية ترويجية لبضاعة معينة أو سلعة معينة أو رسالة معينة لهدف محدد وللإعلان أهمية كبيرة في التسويق ونجاح المشاريع التي تتضمن سلعاً استهلاكية كذلك له دور فعال في نشر الوعي والثقافة وقيادة المجتمع والتأثير عليه ولهذه الأسباب فان عملية صناعة الإعلان ليست عملية اعتباطية انما تخضع لقيم جمالية ودرامية وفكرية تسعى إلى شد وجذب انتباه المتلقي نحو الإعلان وبالتالي إيصال الرسالة الإعلانية له ومن هذه تتجلى أهمية هذا البحث, من خلال حل للتساؤل الاتي المتمثل بمشكلة البحث: كيف يتم بناء الاعلان التلفزيوني فنياً ؟ كذلك تضمن الإطار النظري في البحث مبحثين المبحث الأول (مفهوم الإعلان التلفزيوني الحديث) أما المبحث الثاني فهو ( اشتغال عناصر اللغة السينمائية في الإعلان التلفزيوني) وخرج الباحثان بمجموع من المؤشرات من الإطار النظري وأهمها1-توظيف عناصر اللغة الصورية داخل الإعلان يعزز دوره في التسويق لأفكار ومنتجات الشركات 2-تضمين الأفكار الايجابية في بنية الإعلان كوسيلة تسويق غير مباشرة لمنتجات الشركات. أما أهم النتائج التي أثمرت من هذا البحث بعد تحليل مجموعة من العينات...1-كان لعناصر اللغة الفنية دور كبير في تعزيز قدرة الإعلان على إيصال رسالته بشكل فعال ومؤثر.2-تضمين أفكار ايجابية تدعوا الى المحبة وعمل الخير والأخلاق والقيم الاجتماعية العليا يساهم بشكل فعال على إيصال الرسالة الإعلانية 3-استغلال قضايا مؤثرة اجتماعيا تسهم بشكل كبير على خلق حالة من التعاطف من قبل الجمهور تجاه الإعلان. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of the College Of Basic Education is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  4. 4
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Economic conflict and its effects on commercial advertising. (English)

    المصدر: Journal of Nabo; 2021, Vol. 28 Issue 33, p30-52, 23p

    Abstract (English): The current research deals with (the economic conflict and its effects on commercial advertisements) as an eternal existential fact that appeared associated with the nature of man and his changing social reality and the continuous interaction with its economic (reciprocal and commercial) aspects, and it investigated the effects of that conflict on the reality of commercial advertising. Which included four chapters, the first chapter included the research problem, the importance of research and the need for it, and the goal of the research: Identify the economic conflict and its effects on commercial advertising. And limitations of search and define terms. As for the second chapter: it contains the theoretical framework in two topics: the first topic: the conceptual conflict, and the second topic: commercial advertisements between effects and applications. It also included indicators of the theoretical framework. While the third chapter includes the research procedures represented by the research community, the research sample, the research tool, the research methodology, and the analysis of the (4) sample, a commercial advertising model. The fourth chapter included the results of the research, conclusions, recommendations and proposals, and the most important results that the researchers reached are as follows: 1. The reality of economic conflicts and the challenges they are witnessing are caused by the pursuit of wealth (money) and the increase in the power and authority of economic activity as a basis for the development of contemporary production tools, given that advertising activities are the main catalyst and promoter of the physical product and its marketing, because of the renewed ideas and features that these visual designs carry Contemporary. . The activities of economic conflict have risen in advertising designs, with the prevalence of the practices of domination of energy and natural resources due to their outstanding importance in the sustainability of human life and proving his will. The designer has strengthened the use of visual vocabulary at the level of organizing the typographic elements (pictures, drawings and colors) with their expressive connotations in addition to To the power of the content content. As for the most important conclusions, they were as follows: 1. Contemporary advertisements, with their renewed intellectual and visual design approach, showed the signs of the socialist regime's relentless pursuit of global economic systems through its penetration into commercial, political, cultural, and informational activities, giving it influence, power, and bolder policies at the international and regional levels. . The real essence of advertising scenes embodies the inevitability of economic conflict at the international level and its relationship with the consumer, as it forms the true basis for all daily activities through many material causes that a person rushes behind. The riches that have enabled global regimes to establish themselves on the international stage. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يتعامل البحث الحالي مع (الصراع الاقتصادي وتأثيراته على الإعلانات التجارية) كحقيقة وجودية أبدية ظهرت مرتبطة بطبيعة الإنسان وواقعه الاجتماعي المتغير والتفاعل المستمر مع جوانبه الاقتصادية (التبادلية والتجارية). التحقيق في آثار هذا الصراع على واقع الإعلان التجاري. وقد اشتمل على أربعة فصول ، تضمن الفصل الأول مشكلة البحث ، وأهمية البحث والحاجة إليه ، وهدف البحث: التعرف على الصراع الاقتصادي وتأثيراته على الدعاية التجارية. وحدود البحث وتعريف المصطلحات. أما الفصل الثاني فيحتوي على الإطار النظري في موضوعين: المبحث الأول: الصراع المفاهيمي ، والموضوع الثاني: الإعلانات التجارية بين التأثيرات والتطبيقات. كما تضمنت مؤشرات الإطار النظري. بينما تضمن الفصل الثالث إجراءات البحث ممثلة بمجتمع البحث وعينة البحث وأداة البحث ومنهجية البحث وتحليل العينة (4) نموذج إعلان تجاري. وتضمن الفصل الرابع نتائج البحث والاستنتاجات والتوصيات والمقترحات ، ومن أهم النتائج التي توصل إليها الباحثون ما يلي: 1. واقع الصراعات الاقتصادية والتحديات التي يشهدونها سببها السعي وراء الثروة (1). المال) وزيادة قوة وسلطة النشاط الاقتصادي كأساس لتطوير أدوات الإنتاج المعاصرة ، بالنظر إلى أن الأنشطة الإعلانية هي المحفز والمروج الرئيسي للمنتج المادي وتسويقه ، بسبب الأفكار والميزات المتجددة التي تحمل هذه التصاميم المرئية المعاصرة. . تصاعدت أنشطة الصراع الاقتصادي في التصاميم الإعلانية ، مع انتشار ممارسات الهيمنة على الطاقة والموارد الطبيعية لأهميتها البارزة في استدامة حياة الإنسان وإثبات إرادته. عزز المصمم استخدام المفردات المرئية على مستوى تنظيم العناصر المطبعية (الصور والرسومات والألوان) بدلالاتها التعبيرية بالإضافة إلى قوة المحتوى. أما أهم الاستنتاجات فكانت كالتالي: 1. أظهرت الإعلانات المعاصرة بنهجها الفكري والتصميم المرئي المتجدد بوادر سعي النظام الاشتراكي الدؤوب للنظم الاقتصادية العالمية من خلال تغلغلها في المجالات التجارية والسياسية والثقافية والثقافية. الأنشطة الإعلامية ، مما يمنحها التأثير والسلطة وسياسات أكثر جرأة على الصعيدين الدولي والإقليمي. . يجسد الجوهر الحقيقي للمشاهد الإعلانية حتمية الصراع الاقتصادي على المستوى الدولي وعلاقته بالمستهلك ، حيث يشكل الأساس الحقيقي لجميع الأنشطة اليومية من خلال العديد من الأسباب المادية التي يندفع الإنسان وراءها. الثروات التي مكنت الأنظمة العالمية من ترسيخ نفسها على المسرح الدولي. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Nabo is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  5. 5
    دورية أكاديمية

    المصدر: Al-Academy; 2021, Issue 99, p427-440, 14p

    Abstract (English): The current research is concerned with studying the variables in the promotion process which influence the advertisement design structure, as the accomplished design and construction process is subject to many variables, whether they were intellectual or technological, internal or external variables. These variables may overlap in order to get a comprehensive system for the artistic configuration, that any design in its content reaches the highest levels of perfection is connected to the extent of its compliance with and approximation to these variables, that is why we find their reflections deeply rooted in the individual's mind, especially the designer artist who is influenced by everything surrounding him forming knowledge systems responsive and harmonious with these variables, thus reflected on his cognition and consequently his performance so he affects and gets affected by the rest of the design modes. That was a motivation for the researcher to address the research problem and conduct the current study through the following question: what is the role of the design technologies in promoting the advertisement for the national product? The researcher, in the theoretical framework, reviewed in the first section: the concept of design technology. In the second: promotion and marketing advertising. The third: typographic elements in advertisement design . The analysis unit, in the research procedures, has been determined. That is represented by considering every advertisement an analytical unit as it carries an integrated communication idea that ideas can be derived from through the analysis. Thus, in the analysis process the researcher not only aims at extracting the ideas conveyed by the advertisements (the samples) but also to get benefit through revealing the variables and the extent of their influence in the design structure. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يهتم البحث الحالي بدراسة المتغيرات في عملية الترويج التي تؤثر على هيكل تصميم الإعلان ، حيث تخضع عملية التصميم والبناء المنجزة للعديد من المتغيرات سواء كانت فكرية أو تكنولوجية أو داخلية أو خارجية. قد تتداخل هذه المتغيرات من أجل الحصول على نظام شامل للتكوين الفني ، أي أن أي تصميم في محتواه يصل إلى أعلى مستويات الكمال مرتبط بمدى توافقه مع هذه المتغيرات وتقريبها ، ولهذا نجد انعكاساتها. متجذر بعمق في عقل الفرد ، وخاصة الفنان المصمم الذي يتأثر بكل ما يحيط به ، ويشكل أنظمة معرفية متجاوبة ومتناغمة مع هذه المتغيرات ، وبالتالي ينعكس على إدراكه وبالتالي على أدائه بحيث يؤثر ويتأثر ببقية أنماط التصميم . وكان ذلك دافعًا للباحث لتناول مشكلة البحث وإجراء الدراسة الحالية من خلال السؤال التالي: ما دور تقنيات التصميم في الترويج للإعلان عن المنتج الوطني؟ استعرض الباحث في الإطار النظري في المبحث الأول: مفهوم تقنية التصميم. والثاني: الدعاية والترويج والتسويق. الثالث: العناصر المطبعية في تصميم الإعلان. تم تحديد وحدة التحليل في إجراءات البحث. يتم تمثيل ذلك من خلال اعتبار كل إعلان وحدة تحليلية لأنه يحمل فكرة اتصال متكاملة يمكن استخلاص الأفكار منها من خلال التحليل. وبالتالي ، فإن الباحث في عملية التحليل لا يهدف فقط إلى استخلاص الأفكار التي تنقلها الإعلانات (العينات) ولكن أيضًا للاستفادة من خلال الكشف عن المتغيرات ومدى تأثيرها في هيكل التصميم. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Academy is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  6. 6
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Visual variables in the structure of outdoor advertising design. (English)

    المصدر: Al-Academy; 2020, Issue 97, p427-442, 16p

    مصطلحات موضوعية: OPEN spaces, ADVERTISING, PROPAGANDA, AESTHETICS, VOCABULARY

    Abstract (English): What distinguishes the design of commercial advertising is this design structure that is based on creative technical concepts and conventions that are based on formal and graphic interrelationships to express the motives of the advertising idea that is based in its mechanism of action on influential variables, including what is related to the marketing side and the other to the propaganda side and on the basis of the structural and aesthetic variables that It is represented by the vocabulary of the advertising space for open spaces such as street advertisements, after which the promotional will be the effective force in the circulation of goods and products. S design act. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): مايميز تصميم الاعلان التجاري تلك البنية التصميمية التي تبنى على وفق مفاهيم واصطلاحات فنية ابداعية ترتكز على علاقات الترابط الشكلي والصوري للتعبير عن دوافع الفكرة الاعلانية التي تستند في آلية عملها على متغيرات مؤثرة منها ما يرتبط بالجانب التسويقي والآخر بالجانب الدعائي وفي جانب اساس هي المتغيرات الوظسقية والجمالية التي تمثلها مفردات المساحة الاعلانية للفضاءات المفتوحة كأعلانات الشوارع، يكون بعدها الترويجي القوة الفاعلة في تداول السلع والمنتجات، وبهذا تكون اشكاليات مهمة يتداركها المصمم ليحقق أكثر جذب وانتباه واقبال، إذ يستمد ذلك من متغيرات الفعل التصميمي. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Academy is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  7. 7
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: MOTION AND COLOR IN THE POSTER. (English)

    المؤلفون: سهام محسن كيطان

    المصدر: Al-Taqani; 2017, Vol. 30 Issue 5, p1-15, 15p

    مصطلحات موضوعية: MASERS, POSTERS, TELECOMMUNICATION, ADVERTISING, DESIGNERS

    مصطلحات جغرافية: MANHATTAN (New York, N.Y.)

    Abstract (English): The evolution in the field of computer and especially in the implementation of the designers, including leafy posters. Notes that it is carried out far from the theoretical and scientific framework for computer-Manhattan design process intervene in almost all design steps with different offers at every stage, including the goal of marketing only a negative impact on most of the afternoon And Mama Maser on the subject of current research with our choice of the sample posters telecommunications companies as one of the designers of paper Including interest ,color and movement as one of the two elements in the advertising and promotion have been identified as part of delving into the research problem, may be a search of three chapters, which included the problem and its objective and the most important terms that benefit him either Chapter theoretical framework may be of two sections dealt with scientific topics which are as a rule basedin the form design analysis were presented to a number of experts in the field Alachts Search analysis of samples of (4) and the results were as follows, color differently back in the sample (1, 2,3 ,4 ), given the direction of movement in depth as in the sample (1, 2, 3) appeared in the poster forms a mass in the sample (1, 2) [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): ان التطور الحاصل في مجال الحاسوب وخصوصا في تنفيذ المصممات الورقية ( ومنها الملصقات ) يلاحظ انها نفذت بشكل بعيد عن الإطار العلمي النظري وذلك لان عملية التصميم ، الحاسوب تتدخل في جميع تصميم الخطوات مع عروض مختلفة في كل مرحلة [ 1 ] . وبما أن الهدف منها التسويق فحسب فأنعكس ذلك سلبا على اغلب المصممات الورقية ومنها ظهر في موضوع البحث الحالي اختيارنا ملصقات شركات الاتصالات كواحدة من المصممات الورقية التي تعج بها المحال والاسواق والشوارع وكنوع من الاعلانات لهذه الشركات . ان البعد عن الجانب العلمي في انجاز هذه المصممات ظهر من خلال التنفيذ والذي تفتقر اليه هذه المصممات ومن خلال ذلك طرح التساؤل التالي هل ان هذه الملصقات اهتمت بجوانب التصميم ومنها الاهتمام بعنصري اللون والحركة كأحد عنصرين في الإعلان والترويج ؟ وتم تحديد ذلك ضمن الخوض في مشكلة البحث ، وقد تكون البحث من ثلاث فصول الأول والذي اشتمل على مشكلة البحث وهدفه واهم المصطلحات التي تغنيه اما الفصل الثاني الإطار النظري فقد تكون من مبحثين وتناول المواضيع العلمية التي تعتبر كقاعدة استند عليها في تصميم استمارة تحليل ونم اعتماد المنهج الوصفي التحليلي في تحليل عينات البحث البالغة ( 4 ) وتم التوصل الى عدد من النتائج منها : ظهر اللون بصورة متباينة في العينة رقم ( 1،2،3،4 ) ، أعطت الحركة إيحاءا بالعمق في العينة ( 2 ، 3 ) . [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Taqani is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  8. 8
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Advertises of Advertising Mail Post of Emirate of Dubai as a sample. (English)

    المؤلفون: زينب ليث عباس

    المصدر: Al-Bahith Al-Aalami; 2017, Vol. 9 Issue 35, p79-106, 28p

    مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates

    Abstract (English): The advertising mail is considered as one of potential tools that followed to transfer the printed messages to the consumers and public customers whom are located at homes or works. This type of advertising is preferable due to the zero expense to receive the announcements of products, which became recently one of the successful procedures to create new customers and keep them in touch with direct communication. It is also possible to send them to specific group of people who can be classified by the advertisers to select even by name their own clients to give the personality to the clients for a long term of communication. The research problem can be defined as: Awareness of the tools of advertising mail despite the familiarity for others with such sort of advertising but still it’s ambiguous for numerous. The importance of the research could be obtained through the advertisers and researchers on this specific field to focus on how to attract the client professionally following the advertising mail procedure. The researcher finds some results such as: That the advertising mail in the United Arab of Emirates is followed equally in this country between the seven emirates, using the same procedures and resources of delivering the brochures, catalogues, folders and daily newspapers announcements. Research Recommendations: The researcher ends this research with the following recommendations: Focusing on more researches and sites surveying in the whole UAE country to check more the acceptance of the public with this sort of advertising, and to be aware of the response of people with the advertising mail, the benefits of this sort of advertising. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يعد البريد الدعائي من الوسائل التي تنقل الرسائل الإعلانية المطبوعة إلى مستهلكي السلع والخدمات أو المتعاملين فيها وهم في محلات اقامتهم ، يفضل البريد الدعائي بوصفه طريقة مجربة وغير مكلفة وممكن قياس مدى فاعليتها ، وأصبح البريد الدعائي في التسويق العالمي احد اكثر الوسائل فاعلية في خلق زبائن جدد والاحتفاظ بهم فضلا عن الاتصال المباشر ، كما يمكن ارساله إلى شريحة محددة للغاية من الزبائن أو الاف راد المختارين بحيث يمكن مخاطبتهم بالاسم، مما يعطي له الطابع الشخصي كما انه في الوقت نفسه يعطي المسوقين فرصة مباشرة للتواصل مع الزبون المستهدف لحظة استلامه الرسالة. لذا فان مشكلة البحث تتأتى للتعرف على إعلانات البريد الدعائي ، فعلى الرغم من معرفة أشكال الإعان المختلفة الا ان هذا النوع من الإعلان مجهول للكثيرين. تنطلق أهمية البحث من أهمية الموضوع وتتجلى من الفائدة التي سيحصل عليها العاملون والدارسون في مجال الإعلان من اد راك وفهم لأهمية هذا النوع من الإعلان في حساسه بالحاجة الماسة لمثل تلك السلع عن طريق البريد الدعائي. ' عملية جذب المستهلك إ و وتوصل البحث إلى عدد من النتائج منها: توزع الإعلانات الدعائية عبر البريد الدعائي إلى عموم دولة الاما رات العربية المتحدة دون استثناء بين إمارة واخرى، وتعتمد الطريقة والمواد الموزعة ذاتها ايضا من بروشو رات وكاتالوجات ومطويات وصحف إعلانية. وضعت الباحثة عدداً من التوصيات اهمها: اج راء بحوث ود راسات ميدانية في عموم دولة الاما رات العربية المتحدة للتعرف على مدى متابعة هذا الجمهور للإعلانات التي تصلهم عبر البريد الدعائي ، ومعرفة نسبة استجابتهم لتلك الإعلانات ومدى استفادتهم من المواد الإعلانية التي تصلهم ، فضلا عن معرفة مدى تأثيرها على سلوكهم الش رائي. واعتماد تسمية البريد الإعلاني بدلاً عن إعان البريد الدعائي. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Bahith Al-Aalami is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)