-
1دورية أكاديمية
Alternate Title: تقدير الكفاءة التسويقية وكمية الانتاج عند نقطة التعادل لمزارعي القطن في العراق محافظة بغداد دراسة حالة. (Arabic)
المؤلفون: Kadhim, Z. R., Abd Al-majeed, A. T., Jassam, Q. T.
المصدر: Anbar Journal of Agricultural Sciences; Jun2024, Vol. 22 Issue 1, p1-15, 15p
مصطلحات موضوعية: COTTON growing, AGRICULTURAL marketing, COTTON farmers, AGRICULTURAL productivity
مصطلحات جغرافية: IRAQ
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: درجة تطبيق مربي النحل للأساليب الحديثة في خزن وتسويق منتجات النحل في محافظة نينوى / العراق. (Arabic)
المصدر: Journal of Kirkuk University for Agricultural Sciences; Jun2024, Vol. 15 Issue 2, p220-229, 10p
مصطلحات موضوعية: BEEKEEPERS, ELECTRIC shock, ACQUISITION of data, QUESTIONNAIRES
مصطلحات جغرافية: IRAQ
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: The influence of the marketing mind on consumer behavioral intention: An exploratory study of the opinions of a sample of managers of Asia Cell Company. (English)
المؤلفون: عالء فرحان طالب, بشرى جواد محمد رض
المصدر: Gharee for Economics & Administration Sciences; 2024, Vol. 20 Issue 2, p171-204, 34p
-
4دورية أكاديمية
Alternate Title: اقتصاديات تسويق محصول المشمش وقياس الكفاء التسويقية والعوامل المؤثرة لها في صلاح الدين قضاء العلم انموذجا للموسم الانتاجي 2022. (Arabic)
المؤلفون: Rahim, Firas Ibrahim
المصدر: Journal of Kirkuk University for Agricultural Sciences; Mar2024, Vol. 15 Issue 1, p1-13, 13p
مصطلحات موضوعية: MARKETING margin, CROPS, MARKETING costs, QUESTIONNAIRES, RETAIL stores
-
5دورية أكاديمية
Alternate Title: The Impact of Digital Technology on Social Media Platforms and Virtual Reality Technologies) on the Promotion and Marketing of Archaeological and Historical Sites in the Emirate of Sharjah: The Site of Mleiha as a Case Study. (English)
المؤلفون: الدكتور عارف مقص, حورية عبد الرحمن, الدكتور مختار ال
المصدر: Al-Adab / Al-ādāb; Mar2024, Issue 148, p177-190, 14p
-
6دورية أكاديمية
Alternate Title: التسويق الداخلي كمدخل لتحقيق التنمية البشرية المستدامة بحث تطبيقي في شركة الفرات العامة للصناعات الكيمياوية. (Arabic)
المصدر: Iraq Journal of Market Research & Consumer Protection / Al-Mağallaẗ al-ʿIrāqiyyaẗ li-Buḥūṯ al-Sūq wa-Ḥimāyaẗ al-Mustahlik; 2024, Vol. 16 Issue 1, p233-247, 15p
مصطلحات موضوعية: SUSTAINABILITY, CHEMICAL industry, MARKETING, SOCIAL justice, EMPLOYEES
-
7دورية أكاديمية
Alternate Title: Customer engagement according to the relationship between the green brand and marketing enrichment strategies. (English)
المؤلفون: حمد عبد محمود, رسل سلمان نعمة
المصدر: Gharee for Economics & Administration Sciences; 2024, Vol. 20 Issue 1, p416-449, 34p
-
8دورية أكاديمية
Alternate Title: Cultural Marketing and Its Reflections in Contemporary Graphic Achievements. (English)
المؤلفون: عبد الله جاسم غري, أكرم جرجيس نعمة
المصدر: Al-Academy; 2024 Special Issue, p263-280, 18p
-
9دورية أكاديمية
Alternate Title: استجابة نمو وانتاجية الشليك وصفات جودة ثماره التسويقية للرش بمستخلص المورينغا الورقي والكالسيوم وسيليكات البوتاسيوم. (Arabic)
المؤلفون: Mohammed, Rasha R., Majeed, B. H.
المصدر: Iraqi Journal of Agricultural Sciences; 2024, Vol. 55 Issue 1, p440-452, 13p
مصطلحات موضوعية: POTASSIUM silicate, FRUIT quality, FRUIT yield, CALCIUM silicates, STRAWBERRIES, MORINGA
-
10دورية أكاديمية
Alternate Title: Marketing commission and its role in enhancing the competitive advantage of insurance companies / Applied research on a sample of Iraqi insurance companies. (English)
المؤلفون: Salman, Nawras Sami, Hassan Rabie, Hanan Abdullah
المصدر: Accounting & Financial Studies Journal; 2023, Vol. 18 Issue 65, p134-150, 17p
مصطلحات موضوعية: INSURANCE companies, COMPETITIVE advantage in business