يعرض 1 - 1 نتائج من 1 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.43s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: The reality of implementing relationship marketing in banks and the extent of its contribution to improving the quality of banking service. - Study of a group of commercial banks in M'sila. (English)

    المصدر: Journal of Quantitative Economics Studies (JQES); 2021, Vol. 7 Issue 1, p139-151, 13p

    Abstract (English): This study aimed to find out the effect of relationship marketing on the quality of banking service in commercial banks, The sample included a group of agencies at the M'sila state level, This effect was studied through the relationship marketing dimensions(Improvement, Continuous quality improvement, Internal Marketing, Customer complaints, Strengthening the relationship with clients) as an independent dimension, The quality of banking service (tangibility, Reliability, safety, Response, Sympathy) as a dependent variable, as it was distributed to a sample of 38 employees from commercial banks in the wilaya of M'sila. In order to process the data, the SPSS program was used. The study concluded that there is a positive effect of relationship marketing on the quality of banking service, The study also recommended that marketing should be strengthened with relationships within banking institutions, Through contacting the customer and maximizing and maintaining the relationship with him, And this is through constant listening and preservation of it. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): هدفت هذه الدراسة إلى معرفة تأثير التسويق بالعلاقات على جودة الخدمة المصرفية في البنوك التجارية ،وشملت العينة مجموعة من الوكالات على مستوى ولاية المسيلة،وتم دراسة هذا التأثير من خلال أبعاد التسويق بالعلاقات( التحسين - التحسين المستمر للجودة - التسويق الداخلي-شكاوي العملاء-تقوية العلاقة مع العملاء ) كبعد مستقل ،وجودة الخدمة المصرفية (الملموسية - الاعتمادية - الأمان - الاستجابة - التعاطف)كمتغير تابع، اعتمد الباحثان على الاستبانة ،حيث وزعت 38 استبانة على عينة من موظفي البنوك التجارية لولاية . spss المسيلة، وتم تحليلها باستخدام البرنامج الإحصائي كما خلصت الدراسة إلى وجود أثر إيجابي للتسويق بالعلاقات على جودة الخدمة المصرفية. كما أوصت الدراسة بوجوب تعزيز التسويق بالعلاقات داخل المؤسسات البنكية،من خلال الاتصال بالزبون و تعظيم العلاقة معه والمحافظة عليه, وهذا من خلال الاستماع الدائم إليه والمحافظة عليه . [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Quantitative Economics Studies (JQES) is the property of University of Kasdi Merbah Ouargla and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)