يعرض 1 - 6 نتائج من 6 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.51s تنقيح النتائج
  1. 1
  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Role of Public Relations in Framework of the Integrated Marketing Communications System. (English)

    المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; 2020, Issue 27, p451-473, 34p

    Abstract (English): This study aimed to monitor and analyze role of public relations in framework of the integrated marketing communications system, based on the scientific literature concerned in this regard. It is a descriptive study, and it uses the (documentary) survey method. Thus, the paper concluded that: Multiplicity of activities, jobs and roles that marketing public relations seek to achieve, such as; exploiting marketing opportunities, achieving competitive advantage, creating personal relationships with customers, supporting marketing efforts, reinforcing product image, raising the level of publics' awareness, identifying and promoting new products, raising awareness of branding, providing credibility, and reaching influencers in the purchasing process. There are three opinions or views on relationship between public relations and integrated marketing communications; the first opinion states that there is no relationship or link between them, and the second opinion indicates an integrated relationship, while the third opinion sees that there is a dependency relationship, public relations follows marketing. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): هدفت هذه الدراسة إلى رصد وتحليل دور العلاقات العامة في إطار نظام الاتصالات التسويقية المتكاملة ، على أساس المؤلفات العلمية المعنية بهذا الشأن. هي دراسة وصفية وتستخدم طريقة المسح (الوثائقي). وهكذا ، وخلصت الورقة إلى أن: تعدد الأنشطة والوظائف والأدوار التي يسعى إليها تسويق العلاقات العامة تحقيق مثل ؛ استغلال الفرص التسويقية وتحقيق التنافسية ميزة ، وخلق علاقات شخصية مع العملاء ، ودعم جهود التسويق ، تعزيز صورة المنتج ، ورفع مستوى الجمهور الوعي وتحديد المنتجات الجديدة والترويج لها ، وزيادة الوعي بها العلامة التجارية ، وتوفير المصداقية ، والوصول إلى المؤثرين في الشراء معالجة. هناك ثلاثة آراء أو آراء حول العلاقة بين العلاقات العامة والاتصالات التسويقية المتكاملة ؛ يقول الرأي الأول أن هناك لا علاقة أو ارتباط بينهما ، والرأي الثاني يشير إلى علاقة متكاملة ، بينما يرى الرأي الثالث أن هناك تبعية علاقة ، علاقات عامة يتبع التسويق. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust is the property of Egyptian Public Relation Association and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  3. 3
    دورية أكاديمية
  4. 4
  5. 5
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: قاسم، سامر أحمد, مؤلف

    المساهمون: التزه، بسام, م. مشارك, علاء الدين، باسل, م. مشارك

    المصدر: مجلة جامعة تشرين للبحوث والدراسات العلمية - سلسلة العلوم الاقتصادية والقانونية. مج35, ع8:309-328

  6. 6
    دورية أكاديمية