يعرض 1 - 3 نتائج من 3 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.32s تنقيح النتائج
  1. 1
  2. 2
  3. 3
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: الحالة الراهفة لكبريق الرقمي والتحول الرقمي (Arabic)

    المؤلفون: ADNANI, Djalal Nizar, HAMOU, Nadia

    المصدر: Strategy & Development Review; Jan2020, Vol. 10 Issue 1, p138-155, 18p

    مصطلحات جغرافية: ALGERIA

    Abstract (English): Marketing functions and tools are evolving tremendously since the last decade, mainly because of the progress of the internet and its related technologies. Costumers are more attracted by interactive websites, applications and social media, and it is time for Algerian companies to evoluate so they can reach their costumers everywhere anytime using digital marketing. In this article we will highlight digital marketing importance and its operating mechanisms, we will show the dysfunctions of digital marketing practices in some Algerian companies through an investigation based on feedbacks given by specialists who accompanied some Algerian companies during their digital transformation phase in 2015. The results has shown that there is still a lot of work to do to perform a good digital transformation. It is easy to see gaps between offline marketing and digital marketing specialists; the digital cultural mindset is not really a priority for Algerian companies managers. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): تتطور وظائف وأدوات التسويق بشكل كبير منذ العقد الماضي ويرجع ذلك لعلنا إلى تقدم ا ء أكثر فأكثر إلى المواقع 'الالكترونية والتطبيقات وو سائل 􀂀 والتقنيات المرتبطة مجا. حاليا ينجذب العم التوا صل الاجتماعي، وقد حان الوقت لا شركات الجزائرية لان ترقى هي الاخرى حتى ت صبح قادرة على الوصول إلى زبائنها في كل مكان وفي أي وقت باستخدام التسويق الرقمي. في هذا المقال، سنسلط الضوء على أهمية التسويق الرقمي وآليات التشغيل الخاصة به، وسنعرض ل تحقيق قائم على تعليقات 􀂀 لات ممارسات التسويق الرقمي في بعض الشركات الجزائرية من خ 􀂀 اخت ، ل مرحلة التحول الرقمي في عام 2015 􀂀 قدمها مختصون رافقوا بعض الشركات الجزائرية خ جراء تحول رقمي جيد ٠ 􀂣 أظهرت النتائج أنه لا يزال هناك الكثير من العمل الذي يتعين القيام به سيكي والمتخصصين في التسويق الرقمي* على 􀂀 من السهل رؤية ثغرات بين المتخصصين في التسويق الك مر ليس بعد مجذه الاهمية 􀂏 الرغم من أن التحول الرقمي يمثل أولوية اقتصادية حيوية عالمية، من الواضح أن ا بالنسبة للشركات الجزائرية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Strategy & Development Review is the property of Strategy & Development Review and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)