-
1
المصدر: رماح للبحوث و الدراسات. :277-296
مصطلحات موضوعية: business.industry, media_common.quotation_subject, Business administration, Automotive industry, Marketing intelligence, Quality (business), Business, Dimension (data warehouse), media_common
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::2cd8c0772bbccc00cc438218ced59209
https://doi.org/10.12816/0051038 -
2
المصدر: مجلة جامعة القدس المفتوحة للأبحاث و الدراسات. :107-120
مصطلحات موضوعية: Empirical research, Business administration, Business, Discount points, Marketing mix
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::d64a808dc32890bfa037f463ce28a977
https://doi.org/10.12816/0043887 -
3
المصدر: المجلة العلمیة للدراسات التجاریة والبیئیة. 7:324-346
مصطلحات موضوعية: Marketing management, Business administration, Business, Remote management
الوصف: تتمثل مشکلة الدراسة في ضعف وانخفاض في إدارة التسويق في مصانع الأسمنت الليبية ، وبالتالي هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر الإدارة عن بعد في تحسين کفاءة مصانع الأسمنت الليبية وتوصلت الدراسة إلى نتيجة مفادها وجود علاقة معنوية ذات دلالة احصائية بين الإدارة عن بعد وتحسين إدارة التسويق وجاءت أهم التوصيات بزيادة الاهتمام والدعم لتطبيق برامج تکنولوجيا المعلومات والاتصالات في مصانع الإسمنت الليبية وهذه بدورها تدعم عمليات الإدارة عن بعد. Abstract : The problem of study is represented by the fact that there is a weakness and decline in marketing management in Libyan cement factories. As a result, the study aimed to identify the impact of remote management on improving the efficiency of Libyan cement factories. The study found that there is a statistically significant relationship between remote management and improving marketing management. The most important recommendation of study is that it is important to support and pay attention to applying information and communication technology programs in Libyan cement industries. In their turn, these programs will support remote management processes.
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::1eada2096e17ccaddfce8934147714c9
https://doi.org/10.21608/jces.2016.51319 -
4
المصدر: International Islamic Marketing Association Journal. 5:33-52
مصطلحات موضوعية: Business administration, Business
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::f981797838420f30b2fd7644beeee6c1
https://doi.org/10.12816/0017774 -
5
المصدر: رماح للبحوث و الدراسات. :147-166
مصطلحات موضوعية: Business administration, Business, Marketing mix
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::e73c111fd6649ab4f6ca135ba2f0c5e5
https://doi.org/10.12816/0025802 -
6
المصدر: مجلة أماراباك. 7:87-104
مصطلحات موضوعية: Actuarial science, Business administration, Business
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::b39db31a75c3d7a6d1c61b60f73bc8c4
https://doi.org/10.12816/0024737 -
7
المصدر: مجلة الاستراتيجية والتنمية. :12
مصطلحات موضوعية: Marketing ethics, Business administration, Business, Marketing mix, Loyalty business model
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::476b4e9fa66faff604c1463b80f45e0e
https://doi.org/10.34276/1822-010-005-001 -
8
المصدر: المجلة العلمیة للدراسات التجاریة والبیئیة. 6:395-409
مصطلحات موضوعية: Air transport, Business administration, Business
الوصف: من أهم المقومات النجاح الإدارة الإستراتيجية هو : توافر نظم المعلومات الإستراتيجية ، فالمعلومات تدعم جهود المديرين الاستراتيجيين في وضع الأهداف وصياغة الاستراتيجيات وتنفيذها والرقابة عليها ، ولتحقيق الاستفادة المتلى من تلک المعلومات لابد أن يتسم نظام المعلومات الإستراتيجي بدقة المعلومات وشموليتها وتوافرها في الوقت المناسب بما يتيح الاستفادة منها في أي وقت لاتخاذ القرارات الإستراتيجية ، ويعتبر النقل الجوي من عناصر منظومة النقل في مصر کما يعد من أهم وسائل النقل وأسرعها وذلک بهدف تحقيق أعلى معدلات الأمان والسهولة ومواجهة الزيادة المطردة في الإقبال على السفر جوا من قبل العملاء المختلفين ، ولکي تفوز شرکات الطيران المصري بحصة سوق عالية من العملاء القادمين إلى مصر أو المغادرين منها فهي في حاجة إلى إستراتجيات منافسة متميزة ، وإحدى أهم وأقوى هذه الإستراتجيات هي نظم المعلومات الإستراتيجية و خاصة في مجال التسويق . Abstract :organizations look for solutions to reach to their objectives by using information , strategic information system is like nervous system in organizations if the performance of was excellent the general performance will be excellent too ،Air transportation sector is consider one of the most means of transportation important in the world , and the Egyptian air transport sector need to a competitive strategies to face these competition an) SIS ) one of these strategies .
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::8d390ff3295cda2b58609260f935ec83
https://doi.org/10.21608/jces.2015.50493 -
9
المؤلفون: Iman M. Hasan, Ihsan M. Hussien
المصدر: Academic Journal of Nawroz University. 8:470
مصطلحات موضوعية: Service (business), business.industry, Business administration, General Earth and Planetary Sciences, Sample (statistics), Business, Tertiary sector of the economy, General Environmental Science
الوصف: The present study sought to identify the extent to which SME managers are aware of the concept of pioneering marketing and Porter's competitive strategies and the relationship between them.Due to the importance of the service sector, the study was conducted in a number of small and medium-sized service projects in Dohuk Governorate. The questionnaire was distributed to a sample of 50 SMEs.The research reached a number of conclusions, the most important of which is the existence of a significant correlation and impact between entrepreneurial marketing and general Porter strategies at the macro and micro levels. The research concludes with a set of recommendations, the most important of which is increasing attention to the concept of pioneering marketing and general porter strategies in an integrated manner to achieve outstanding business performance for projects and research. About the uniqueness of market leadership.
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::637c128a73972447151e8fb6c0a8faf6
https://doi.org/10.25007/ajnu.v8n2a403 -
10
المصدر: مجلة الباحث الإقتصادي. :210
مصطلحات موضوعية: Business administration, Export marketing, Business, Marketing mix, International marketing
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::3ab3de37bd5320a4e04a52892070c0c9
https://doi.org/10.35391/1894-007-011-024