يعرض 1 - 2 نتائج من 2 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.32s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: سلكة، أسماء, مؤلف

    المساهمون: حمدى، زينب, م. مشارك

    المصدر: مجلة الاجتهاد للدراسات القانونية والاقتصادية. ع16:351-370

  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Uses of Social Media in Charitable Organizations: “A descriptive study on a sample of charities”. (English)

    المؤلفون: ياسر علي الشهري

    المصدر: Arabian Journal for Media & Communication; May2019, Issue 21, p143-184, 42p

    Abstract (English): The digital divide extends beyond the Internet, and takes four forms, beginning with the access gap, the physical access gap, the access gap, and finally the usage depth gap. The digital divide between organizations varies depending on the size of the use of ICTs, the desire to use and the ability to use, thus creating the disparity between the three sectors and between organizations of each sector. the study sought to describe the reality of the use of the third sector institutions for the means of social communication after entering the means of social communication, which represents the second type of digital gaps, to achieve the following objectives: 1. Identify the uses of social media in charitable organizations, as part of the assumptions of the digital divide theory (post-use). 2. Identify the factors affecting post-use of social media in charitable organizations. The researcher used the quantitative approach, and chose a sample of this community, which is (13%) of the total vocabulary of the study community. The results of the study have confirmed the existence of a post-employment digital divide between philanthropic institutions, while positive ratios of all measures applied to Saudi companies previously indicate that there is no gap between the second and third sectors in the use of social media. The indicators showed that the digital divide between charities was first reflected in the motives of access for donor institutions in terms of reliance on specific criteria for use at a general average (4.21 of 5.00). On the other hand, Which increases its experience in the use of means of social communication (4 years and more). The digital gap in access skills was also reflected in the fact that the Department of Public Relations and Information oversees the social media in 83.5%, at the expense of other marketing communication activities, and the skills of social media workers were highly concentrated (3.69 from 5.00) Traditional skills. Finally, the results showed that the institutions and associations of the study sample do not see the importance of measuring the benefits of social media, with an average of 3.22 (5.00) ). [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يمتد الفجوة الرقمية إلى ما وراء الإنترنت ، ويأخذ أربعة أشكال ، بداية مع فجوة الوصول ، فجوة الوصول المادية ، فجوة الوصول ، وأخيرا فجوة عمق الاستخدام. الفجوة الرقمية بين المنظمات تختلف تبعا لحجم استخدام تكنولوجيا المعلومات والاتصالات ، والرغبة في استخدام والقدرة على استخدام ، وبالتالي خلق التباين بين القطاعات الثلاثة وبين مؤسسات كل قطاع. سعت الدراسة لوصف واقع استخدام مؤسسات القطاع الثالث لوسائل التواصل الاجتماعي بعد دخول وسائل التواصل الاجتماعي ، وهو ما يمثل النوع الثاني من الفجوات الرقمية ، لتحقيق الأهداف التالية: 1. تحديد استخدامات وسائل التواصل الاجتماعي في المنظمات الخيرية ، كجزء من افتراضات نظرية الفجوة الرقمية (بعد الاستخدام). 2. تحديد العوامل التي تؤثر على ما بعد استخدام وسائل التواصل الاجتماعي في المنظمات الخيرية. استخدم الباحث المنهج الكمي ، واختار عينة من ذلك المجتمع ، وهو (13 ٪) من مجموع المفردات من مجتمع الدراسة. أكدت نتائج الدراسة وجود وظيفة بعد التوظيف الفجوة الرقمية بين المؤسسات الخيرية ، في حين أن النسب الإيجابية للجميع تشير التدابير المطبقة على الشركات السعودية سابقًا إلى عدم وجود فجوة بين القطاعين الثاني والثالث في استخدام وسائل التواصل الاجتماعي. أظهرت المؤشرات أن الفجوة الرقمية بين الجمعيات الخيرية انعكست أولاً في دوافع الوصول للمؤسسات المانحة من حيث الاعتماد على محددة معايير الاستخدام في المتوسط ​​العام (4.21 من 5.00). من ناحية أخرى ، والتي يزيد خبرته في استخدام وسائل التواصل الاجتماعي (4 سنوات و اكثر). وانعكست الفجوة الرقمية في مهارات الوصول في حقيقة أن الإدارة العلاقات العامة والإعلام تشرف على وسائل التواصل الاجتماعي في 83.5 ٪ ، في حساب أنشطة الاتصالات التسويقية الأخرى ، والمهارات الاجتماعية كان العاملون في وسائل الإعلام يتركزون بدرجة عالية (3.69 من 5.00) المهارات التقليدية. وأخيرا ، أظهرت النتائج أن مؤسسات وجمعيات الدراسة العينة لا ترى أهمية قياس فوائد وسائل التواصل الاجتماعي ، بمتوسط ​​3.22 (5.00)). [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Arabian Journal for Media & Communication is the property of Saudi Association for Media & Communication (SAMC) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)