يعرض 1 - 2 نتائج من 2 نتيجة بحث عن '"التسويق"', وقت الاستعلام: 1.34s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: Marketing capabilities and their impact on market share (A field study in Zain Iraq Telecom Company). (English)

    المصدر: Al-Anbar University Journal of Economic & Administration Sciences; 2022, Vol. 14 Issue 3, p407-428, 22p

    Abstract (English): The research aims to determine the impact of marketing capabilities represented by (skills, knowledge, resources) on the market share. In light of the changing environment in which it operates and thus adapting to the changes that may occur, the market share is also of great importance in the expansion of the work of (Zain Iraq Telecom), as well as achieving profitability and retaining existing customers and working to acquire new customers, and the research problem indicated that The extent to which the company's management perceives the importance of marketing capabilities and what are the marketing capabilities available to it. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يهدف البحث الى تحديد أثر القدرات التسويقية والمتمثلة د)المهارات ، المعرفة ، الموارد (في الحصة السوقية ، إذ تعد القدرات التسويقية إحدى التوجهات المعاصرة والتي تستطيع المنظمة أن تعتمدها في نتفين الكثير من مهامها ومن ثم مساعدتها في تحقيق الكثير من المزايا والتي تشكل الحصة السوقية أبرزها في ظل البيئة المتغيرة التي تعمل فيها وبالتالي التكيف للتغيرات التي من الممكن أن تحدث ، كما تتمتع الحصة السوقية بأهمية كبيرة في توسع عمل شركة) زين العراق للإتصالات (، فضلأ عن تحقيق الربحية والإحتفاظ بالزبائن الحالبين والعمل على اكتساب زبائن جدد ، وقد أشارت مشكلة البحث إلى مدى تصور إدارة الشركة لأهمية القدرات التسويقية وماهي القدرات التسويقية المتوفرة لديها ، وقد تم اختيار شركة زين العراق للإتصالات كميدان للتطبيق ، وتم اختيار عينة البحث بطريقة العينة العمدية والمكونة من) 92 (شخصاً وقد شملت مديري الإدارة' العليا والوسطى لشركة) زين العراق للإتصالات (والمتطلين د)المدير العام ، المستشارون ، مديرو الأقسام ومعاونيهم ، مديرو الشعب ومعاونيهم ، و....(في الشركة المذكورة آنفاً ، وقد اعتمدت الإستبانة كأداة للحصول على بيانات البحث والتي تم اعدادها بالإستناد الى عدد من المقاييس الجاهزة بعد أن تم إخضاعها لإختبارات الصدق والثبات ، وقد استخدلم في إدخال وتحليل بيانات البحث ، وقد توصل) AMOS .v. و) 25)SPSS .v. البرنامجين الإحصائيين) 25 البحث الى عدد من الإستنتاجات أكدت معظمها على وجود علاقة ارتباط وتأثير ذات دلالة معنوية للقدرات التسويقية في الحصة السوقية و توصل البحث الى مجموعة من التوصيات أبرزها، ضرورة التركيز بشكل أكبرعلى القدرات التسويقية لما لها من تأثير واضح في الحصة السوقية ، كذلك الحرص على توفير الأنشطة التي تسهم في زيادة الحصة السوقية للشركة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Al-Anbar University Journal of Economic & Administration Sciences is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  2. 2
    دورية أكاديمية

    Alternate Title: طرق قياس ربحية العمليات الشويقية من خلال دراسة تطبيقية على شركات موق العطور (Arabic)

    المؤلفون: Benamara, Ahlem

    المصدر: Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies; Dec2023, Vol. 10 Issue 2, p27-42, 16p

    مصطلحات موضوعية: PROFITABILITY, MARKETING, PERFUME marketing, INVESTMENTS, CONSUMERS

    Abstract (English): The research aims to identify the most important quantitative methods used in measuring the profitability of marketing operations as it aims to clarify the necessary ways and methods that lead the company to study the profitability of its marketing operations and to measure and then evaluate them. We have come to the conclusion that the marketing process starts from choosing the appropriate marketing strategy to developing an appropriate promotional mix that guarantees the products reach consumers, and we have also found the relationship between profit and profitability, and we were able to measure it on puig using quantitative methods, and the study concluded that the company only quantitative methods based on indicators for revenues, orders, investments and profits are based on specific time periods. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (Arabic): يهدف البحث إلى ألتعرف على أهم الأساليب الكمية المستخدمة في قياس ربحية العمليات التسويقية كما يهدف إلى توضيح السبل ولأساليب اللازمة التي نقود الشرهة إلى دوسة ريحية عملياتها التسويقية ولقيام بقياسها ثم تقييمها. وقد توصلنا إلى أن العملية التسويقية تبدأ من اختيار الاستوتيجية المناسبة للتسويق وصولآ إلى وضع مزيج ترويجي ملائم بضمن وصول المنتجات إلى المستهلكين، كما توصلنا إلى العلاقة الموجودة ما بين puig الرح ولربحية، وتمكنا من قداسها على شرهة باستخدام أساليب كمية، وقد خلصت الدرسة إلى أن الشرهة تعتمد فقط الأساليب الكمية المبنية على أساس مؤشرت خاصة بالإيردات، الطلبات، الاستثمارت ولأرياح في فترت زمنية معينة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies is the property of Journal of Financial, Accounting & Managerial Studies and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)