-
1رسالة جامعية
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: Population Opportunity in Jordan and University Students' Perceptions of its Concept. (English)
المؤلفون: هند خالد الصراير, نضال محمد الزبون, حمزة علي خوالدة
المصدر: Dirasat: Human & Social Sciences; 2024 Supplement, Vol. 51, p131-146, 16p
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: Agritourism in Ajloun Countryside: Motivations and Challenges. (English)
المؤلفون: معتصم أحمد عليوه, نضال محمد الزبون, حمزة علي الخوالد
المصدر: IUG Journal of Humanitarian Research; 2023, Vol. 31 Issue 2, p179-200, 22p
مصطلحات موضوعية: AGRITOURISM, POOR families, BACHELOR'S degree, COMMUNITY support, QUESTIONNAIRES
مصطلحات جغرافية: JORDAN
-
4دورية أكاديمية
Alternate Title: Economic Impacts of Educational Tourism in Jordan. (English)
المؤلفون: لانا وليد الحسن, نضال محمد الزبون, حمزة علي خوالدة
المصدر: Jordan Journal of Social Sciences; 2023, Vol. 16 Issue 1, p92-121, 30p
-
5دورية أكاديمية
Alternate Title: Smart Cities and their Adoption Possibilities on Amman City, Jordan: Exploratory Study. (English)
المؤلفون: مجد عطية العتلة, حمزة علي خوالدة, نضال محمد الزبون
المصدر: IUG Journal of Humanitarian Research; 2022, Vol. 30 Issue 2, p180-203, 24p
مصطلحات موضوعية: SMART cities, MUNICIPAL services, TRAFFIC engineering, SOCIAL services, ELECTRONIC services, SHARING economy, INTELLIGENT buildings
مصطلحات جغرافية: AMMAN (Jordan)
-
6دورية أكاديمية
Alternate Title: The Reality of Urban Transport in Amman City: Problems and Proposed Solutions. (English)
المؤلفون: النا وليد الحسن, حمزة عخوالدة, نضال محمد الزبون
المصدر: IUG Journal of Humanitarian Research; 2022, Vol. 30 Issue 2, p122-150, 29p
مصطلحات موضوعية: CONVENIENCE sampling (Statistics), URBAN planning, TRANSPORT vehicles, TELEPHONE numbers, QUESTIONNAIRES, VIRTUAL communities, CITY traffic
مصطلحات جغرافية: AMMAN (Jordan)
-
7دورية أكاديمية
Alternate Title: The Role of National Culture Curriculum in Developing and boosting college students’ Values of Citizenship. (English)
المؤلفون: مأمون سليم الزبون, حمزة علي الخوالدة, نضال محمد الزبون
المصدر: IUG Journal of Educational & Psychological Studies; 2020, Vol. 28 Issue 1, p647-660, 14p