-
1دورية أكاديمية
Alternate Title: Requests for assistance in dying from nursing home residents. A multicentric qualitative study (English)
المؤلفون: Mathieu-Nicot, Florence, Trimaille, Hélène, Chopard Dit-Jean, Aurélie, Bonnet, Magalie, Godard-Marceau, Aurélie, Bondier, Morgane, Aubry, Régis
المصدر: In Annales médico-psychologiques December 2023 181(10):855-862
-
2دورية أكاديمية
Alternate Title: Demandes d’euthanasie ou de suicide assisté de patients en fin de vie hospitalisés en unités de soins palliatifs : une étude qualitative des verbatims (French)
المؤلفون: Mathieu-Nicot, Florence, Chassagne, Aline, Leboul, Danièle, Bousquet, Anne, Trimaille, Hélène, Guirimand, Frédéric, Godard-Marceau, Aurélie, Bondier, Morgane, Cretin, Elodie, Aubry, Régis
المصدر: In Médecine Palliative Soins de Support - Accompagnement - Ethique May 2023 22(3):119-126
-
3دورية أكاديمية
Alternate Title: Evolution of requests for euthanasia and assisted-suicide as perceived by healthcare providers (English)
المؤلفون: Trimaille, Hélène, Mathieu-Nicot, Florence, Bondier, Morgane, Godard-Marceau, Aurélie, Aubry, Régis, Pazart, Lionel, Chassagne, Aline
المصدر: In Médecine Palliative Soins de Support - Accompagnement - Ethique March 2023 22(2):84-100
-
4دورية أكاديمية
لا يتم عرض هذه النتيجة على الضيوف.
تسجيل الدخول للوصول الكامل. -
5دورية أكاديمية
Alternate Title: Psychological impact of pain in palliative care: Between death anxiety and meaning of existence, a complex psychological impact (English)
المصدر: In Annales médico-psychologiques February 2018 176(2):157-162
-
6
المؤلفون: Bondier, Morgane, Olivier, Florian, Aubry, Régis
المصدر: Santé Publique. 2020, 32(4), p. 339-346.
-
7دورية أكاديمية
لا يتم عرض هذه النتيجة على الضيوف.
تسجيل الدخول للوصول الكامل. -
8دورية أكاديمية
Alternate Title: Training in therapeutic patient education: a transformation of professionals or the deepening of a predisposition? (English)
المؤلفون: Olivier, Florian, Bondier, Morgane, Letondal, Anne, Euvrard, Glori, Chassagne, Aline, Trimaille, Hélène, Cretin, Elodie, Aubry, Régis, Zimmermann, Cécile
المصدر: Therapeutic Patient Education / Éducation Thérapeutique du Patient; 2019, Vol. 11 Issue 2, p1-9, 9p
مصطلحات موضوعية: PROFESSIONAL practice, CAREGIVERS, TEACHING methods, QUALITATIVE research, CONCEPTUAL structures, QUESTIONNAIRES, PATIENT education, LONGITUDINAL method